Filmtopic (Deel 1)

Ik heb afgelopen weekend Bullet Train gekeken. Echt een actiecomedy waarbij je je verstand op nul moet zetten en vooral niet te hoge verwachtingen van het verhaal moet hebben. Dan is die best leuk.

2 likes

Gisteren Speak no evil gezien. Vond hem best goed, de hele film door zo’n onheilspellend naar sfeertje. Muziek werd ook goed gebruikt! Vond het einde wel echt next level gruwelijk maar ook heel fascinerend haha

5 likes

Ik ben naar ā€˜Where the crawdads sing’ geweest. Ik had meerdere slechte recensies gelezen en had daardoor niet erg hoge verwachtingen, maar ik vond hem absoluut niet tegenvallen. Vind dat ze zich redelijk trouw aan het boek hebben gehouden en ik vond een groot gedeelte van de acteurs echt goed gecast. De hoofdpersoon vind ik een erg goeie actrice die ook wel gepast is voor de rol maar haar kleding en haren OMG hoe moeilijk is het om het realistischer te laten lijken? Ze zag er ZO netjes uit de hele tijd, echt zo ongeloofwaardig. Dat vond ik erg jammer. Ik vond het einde ook erg mooi in beeld gebracht. Heb gelijk zin om het boek nog een keer te lezen.

4 likes

Bodies x3 van Halina Reijn wordt echt mega goed ontvangen, heel veel lovende kritieken en t cijfer op imdb gaat steeds meer omhoog.
Vind dit echt leuk voor haar omdat ik t gevoel heb dat Nederland niet kon wachten om haar weer onderuit te trappen.

9 likes

Ohh wat cool, ik zag zondag de trailer toen ik naar NOPE ging en heb 'm meteen op m’n lijstje gezet, maar ik had geen idee dat ie van Halina is. Heel gaaf.

Heel erg mee eens! Ongeloofwaardigheid was inderdaad wel groot als het aankomt op de dingen die je noemt, maar heb wel echt genoten van de film en zat er helemaal in!

1 like

Totaal off topic maar ik luisterde gisteren per ongeluk 1 minuut naar radio 10 aan het einde van de middag, en daar werd ook weer iets lulligs over Halina gezegd door die radiodebiel. (Volgens mij heb ik al heel vaak mijn ongenoegen over deze infantiele kneus geuit op dit forum :cry:) En toen dacht ik meteen: Oja, zij is natuurlijk het perfecte slachtoffer voor mannen (en vrouwen) om naar beneden te halen. Succesvolle vrouw, heeft mening, is mooi. Hoppa! Dat kunnen we als Hollanders niet hebben natuurlijk, onderuit halen die hap!

4 likes

Ja echt zo typisch weer he? Ze is ook al zolang ik me herinner de sjaak, kan nooit iets goed doen terwijl ze juist heel hard aan de weg timmert. Zo’n internationale film mogen regisseren komt je niet zomaar aanwaaien. En ik vind haar ook helemaal niet onsympathiek overkomen zoals velen lijken te vinden.

4 likes

Ik ben heel erg benieuwd! Over die film met Carice en die tbs-er was ik niet echt te spreken, maar dit beloofd wel veel goeds

Oh wat was die slecht :rofl: ik dacht leuk, een film over de tbs en ja laten we eerlijk zijn… relaties komen daar soms voor. Maar echt slecht en oninteressant uitgevoerd. Bleef allemaal zo op de oppervlakte.

2 likes

Ik kreeg allemaal auto’s tr zien toen ik zocht op de titel. Maar het is dus bodies bodies bodies, vandaar.

Hahaha ja sorry, echt ultiem lazy van me mar ik heb met deze temperaturen ECHT geen kracht om drie keer t zelfde woord te typen. Wel hele posts van meerdere zinnen…dat wel.

2 likes

Ik had de trailer van bodies x3 (:stuck_out_tongue_winking_eye:) gezien, maar had toen niet door dat Halina Reijn het geregisseerd heeft. Wat supertof! Dat het een groot succes mag worden!

1 like

Wat vond je van NOPE? Ik ga morgen en ben wel benieuwd wat de ervaringen zijn!

Moet zeggen dat ik hele hoge verwachtingen had, ben gek op de meeste films van Jordan Peele. Ook deze film was weer heel origineel, goede cast en de setting erg tof.

Maar daardoor hij viel toch wat tegen. Totaal niet eng (op wat freaky scĆØnes na), en op het einde te… vaag/artistiek voor mijn smaak. Idee een 9, uitvoering 6/7. Vond hem te vergelijken met Us (ook van deze maker).
Zeker wel de moeite waard, hij verveelde geen moment.

3 likes

Misschien dat wij ook gewoonweg echt teveel voorkennis hadden? Ik stoorde me significant meer aan zaken dan mijn vriendinnen waarmee ik was. Al vonden die het ook een draak van een film hoor haha

1 like

Vandaag Nope gezien, zoals elke Jordan Peele film vond ik hem leuk maar niks is zo goed als Get Out :heartbeat:. Einde beetje raar, keek ā€˜m in dolby en vond de geluidseffecten en muziek wel echt nice.

Maarrr wat me nóg blijer maakt dan Nope was de trailer die ik daarvoor zag.

Dit kan haast niet anders dan een goede film worden, Viola Davis is echt perfect hiervoor I love her.

9 likes

Ik heb 'Orphan: First Kill" net gezien en ik vond het niet slecht, maar het was in feite een kopie van de eerste op een paar twists na.
En het leek wel of er vaseline op de cameralens zat.
Zou het niet perse aanraden maar als je de 1e leuk vond vind je deze ook leuk (maar de 1e is alsnog beter).
3 sterren voor de rollen van Isabelle Furhman en Julia Stiles.

1 like

Ik heb vandaag Speak no evil gezien en ik weet niet zo goed wat ik ervan vond. Ik heb op zich de hele tijd geboeid gekeken maar toch vond ik 'm niet zo goed denk ik.

Er zaten echt veel dingen in waar ik m’n vraagtekens bij had. Waarom gingen ze terug naar dat huis voor dat konijn? En dan bleven ze omdat die gast zei dat het een geweldige dag ging worden?? Haha wel snel overtuigd. En toen die Abel mishandeld werd bleven ze gewoon nog slapen die nacht ipv zo snel mogelijk weg en de politie bellen. Ik snapte het motief van dat Nederlandse stel ook niet en je zou denken dat ze allanggg gepakt zouden zijn als ze tientallen gezinnen hebben omgebracht. En dan ook nog eens die foto’s allemaal ophangen, nogal dom lijkt me haha. Oke ik heb nog meer vragen dan dit masr laatste: die kinderen kunnen niet meer praten door die tong maar sommigen (iig Agnes) zijn toch wel oud genoeg om te schrijven voor hulp bij het volgende stel? Of gebaren of wat dan ook.
Nouja wel vermaakt dus maar had beter uitgevoerd kunnen worden naar mijn idee. Ik vond de sfeer wel goed neergezet! Steeds van die kleine dingen waarbij ze over de grenzen van dat Deense stel gingen waar ze niks van durfden te zeggen, waardoor ze steeds verder konden gaan.

1 like

Ik heb afgelopen weekend Nope gekeken. Ik ben normaal niet zo van de enge films, maar deze kon ik goed verdragen. Ik vond deze wel het meest arthouse achtige van de 3 Jordan Peele films. Het duurt wat langer voor het op gang komt en het thema is wat subtieler. Wel een leuke film, maar Get Out en Us vond ik beter.

4 likes