Filmtopic (Deel 1)

Contratiempo al gezien? En ex machina is erg bekend maar als je nog niet gekeken hebt wel een aanrader.
Den skyldige staat op prime (thriller), ook een hele goede film.

1 like

Nocturnal Animals, Unthinkable, 21 grams, Looper

2 likes

Afgelopen tijd gezien

• The Trumanshow
    vond het in het begin vrij sloom/saai, maar dat heb ik altijd met oudere films. Dit werd later beter. Goed uitgewerkt concept en mag hopen dat het nooit echt gebeurd.

• Mary Poppins returns
    Emily Blunt is erg goed als Mary Poppins! Super leuk. Volgens mij vond ze deze rol ook fantastisch om te doen, want ze grijnst zo ongeveer aldoor. Wel net als het origineel erg lang en kakt halverwege in en word saai.

• Frozen 1 & 2
    Blijven leuk

Ik zag dat op Netflix nu de film ‘Wild Rose’ staat. Aanrader voor als je ‘a star is born’ leuk vond maar liever nog een betere film kijkt. Hele goede liedjes ook!

3 likes

Contratiempo it is voor vanavond :+1:

1 like

Ik heb gister While weÂŽre young gekeken, vond hem wel vermakelijk! Staat op NPO Start.

Alleen het einde vond ik mwah (geen spoiler maar mijn mening over het einde)

1 like

Ohh toevallig die heb ik ook dit weekend gezien! ik vond het hele “wij zijn jong cool en hip” er wel echt heeel dik bovenop gelegd zeg jeetje haha

Verder gezien: Citizen Ruth (1996), best cool, en But I’m a Cheerleader (2000) herkeken, echt mijn comfort cultfilm

1 like

Echt een sloom topic dit :frowning:
Ik heb vanavond Black Bear gekeken, met Audrey Plaza in een steengoeie lead. Duurde even voordat ik ‘m begreep omdat het twee helften zijn met een vergelijkbaar verhaal maar dan omgedraaid maar vond m wel goed! Meer mensen die m hebben gezien? En gebruiken anderen hier ook letterboxd? Daar kan ik echt uren zoet mee zijn

2 likes

Gisteravond op Netflix de film Paddleton gekeken en echt wow, wat was dat een mooie film :sob:
Het is best filmhuis achtige allemaal, heel rustig en bedeesd, maar zo bijzonder omdat er een heftig onderwerp (de dood) behandeld wordt en er ook een soort zwarte humor doorheen zit. Janken tot en met, maar was zwaar onder de indruk, echt echt echt een aanrader!

5 likes

Ok, lekker random, maar ik heb zo hard gelachen dat ik m hier toch deel.

The Mitchells against the machines (Netflix) is een hysterische animatiefilm die je lekker hersenloos weg kan kijken.
Veel gelachen dus, en zelfs een beetje gejankt, maar dat zijn de hormonen denk ik :sweat_smile:

4 likes

Wow ik kende dit helemaal niet maar het klinkt echt heel chill, ben as we speak de app aan het downloaden

Leuk!! De lijsten (en titels) die soms voorbij komen zijn echt geniaal. Ik gebruik t vooral om een watchlist bij te houden en ratings te checken

Ja klinkt echt top! Ik wou al langer iets om een watchlist bij te houden want m’n geheugen is helemaal ruk en ik vergeet dus altijd welke films ik nog wilde kijken, dus ga m’n best doen om dit goed bij te houden :blush:

Ik merk trouwens wel dat ik het veeel lastiger vind om op de hoogte te blijven van nieuwe films nu de bioscopen dichtzijn. De meeste van de Oscarnominaties zeiden me helemaal niks :flushed: hoe doen jullie dat?

1 like

Ja klopt maar ik wil het hier ook niet zo vol spammen. Maar hier een lijstje van de afgelopen tijd

• Ja ik wil (best okĂ©)
  • Brasserie Valentijn (potentie met een aantal hele goede scĂšnes maar geheel rommelig en wat saaiig)
  • SuĂŻcide Squad (leuke rol van Margot Robbie)
  • Wild rose (absolute aanrader!)
  • die Eurovision Songfestival film

SuĂŻcide Squad en brasserie valentijn heb ik voor het eerst gezien. Andere voor de tweede keer

En ik ga deze week ergens eindelijk portrait Dela jeune fille en feu kijken. Ben zo benieuwd.

2 likes

Ik gebruik altijd imdb voor filmlijstjes. Ik houd per jaar bij welke films ik kijk en ook nog andere lijstjes zoals welke buitenlandse films en documentaires ik heb gekeken. Heeft deze app dan een meerwaarde? Ik ben wel gek op lijstjes dus als deze betere functies heeft

3 likes

Mooi hÚ! Het is één van mijn lievelings. Heb je deel 2 ook gezien?

Ik vind de zeeer grappige en on point reviews van anderen absoluut een meerwaarde. En je ontdekt ook net wat meer bijzondere films dan via Imdb voor mijn idee. Maar je kunt ook gewoon browsen op de site zonder/voordat je een account aanmaakt! (Ik heb geen aandelen)

En je kunt verschillende lijsten aanmaken uiteraard
Okee laatste edit: ik vind zelfs de nieuwsbrief leuk! Haha nu klink ik echt als een fangirl, maar daar haal ik ook (nieuwe) filmtips uit @Dazed

5 likes

Ik kan niks vinden over een tweede deel? Als ik daarop zoek krijg ik alleen info over Paddington, de film over dat beertje :laughing:

Hahaha oeps, ik las PaddingtonđŸ€Ł

4 likes

Ik krijg het niet zo goed mee als anders omdat het oh zo onduidelijk is wat we wanneer uitgebracht wordt, waar je het kan kijken etc. Plus ik wel niet elke keer heel wat geld betalen of 100 accounts aanmaken om te streamen.

Echt veel nieuwe films heb ik dus niet gezien. Het nieuws hou ik wel wat bij via www.filmkrant.nl en cinemagazine.nl (vooral de sterke reviews), FilmTotaal (,kort nieuws, reviews zijn soms echt totaal ruk naar meestal wel oké) en ik vind de VPRO gids cinema ook wel leuk. De Elsevier, trouw en Volkskrant hebben ook altijd fijne informatie maar die lees ik sporadisch.

2 likes

Oh thanks voor je tips! Ik ga proberen om de boel wat actiever bij te houden op die manier, eerder hield ik altijd gewoon het programma van het filmhuis in de gaten en dan kwam ik een eind haha. Maar dit klinkt goed allemaal :blush:

1 like