Filmtopic (Deel 1)

Ja dat doet wel een belletje rinkelen inderdaad :sweat_smile:

@Marquez @Sjern ja klopt! Ik geniet er ook heel erg van dat Colin Firth zowel in Bridget Jones als de 1995 versie van P&P Mr Darcy speelt.

Ik had tijdens mijn studie Engels een vak over filmadaptaties, was echt top :ok_hand:t2:

2 likes

Wat leuk, klinkt als een interessant deel van het vak Engels. Ik vind Colin Firth trouwens ook echt een hele goede acteur. In the kingsman is hij ook zo goed. Of in the king speech. Veelzijdig.

Misschien vind je onderstaand boek ook wel leuk. Gaat wel meer over series, maar ik vind het een interessante invalshoek

1 like

Oh klinkt interessant! Ik ben nu aan het werk maar ga er vanavond even beter naar kijken :blush:

1 like

Incendies! Als je die nog niet hebt gezien

1 like

Heb ik al gezien! Maar topfilm inderdaad

1 like

Het is geen film maar een serie, maar I May Destroy You is echt een aanrader. Torka Aldrig Tarar Utan Handskar ook.

Hier een heel random lijstje films die nu in me opkwamen, waarvan je er vast al een aantal gezien hebt, maar misschien niet alles?:

Una mujer fantastica
Dheepan
La premiere jour du reste de ta vie
The Namesake
Breakfast on Pluto
El Secreto de sus Ojos
Mar Adentro
Don’t look now
Vera Drake
Take this Waltz
Zodiac
Abre los Ojos
Jagten
Mystic River
All the president’s men
The Magdalene sisters
Repulsion
Pi

2 likes

Ah top! Dankjewel, heb er een aantal gezien maar zeker niet alles dus kan met deze en de andere tips wel even vooruit

1 like

Heeft iemand Zack Snyder’s Justice League gezien? Ik ben door de 4 uur heen gekomen en vond het best aardig.

Kan me niet veel van het orgineel herinneren behalve dat ik het jammer vond dat The Flash en Cybord niet een betere verhaallijn hadden en dat is wel beter uitgewerkt in deze versie

Ik heb dat bij de films van Ken Loach. Zijn nieuwste - Sorry We Missed You I, Daniel Blake - gaan ook over actuele onderwerpen.

1 like

Ik heb net Promising Young Woman gekeken met Carey Mulligan.

Ik ben er helemaal stil van. Echt een sterke film gemaakt door vrouwen. Best wel heftig maar echt een aanrader.

5 likes

My sisters keeper ?

4 likes

One Day.

En ik moet altijd huilen bij bepaalde scènes in Disney films zoals The Lion King, Dombo, Inside Out, Coco. Maar die zijn verder wel vrolijk haha.

2 likes

The green mile.

Maar die film is echt niet ok

4 likes

Manchester by the sea. Rabbit hole. Finding Neverland.

Short Term 12, Blue Valentine, Remember Me, Like Crazy, Pieces of a Woman

Waarom wist ik niet dat er een film was van One Day? :scream: Thanks. Eén van de weinige boeken waarvan ik heb moeten janken.

1 like

Ja uit 2011! Tien jaar oud alweer.

Spoiler One Day

Ik had het boek niet gelezen dus wist niet wat er zou gebeuren in de film, was totaal in shock toen ze werd aangereden, had die echt niet zien aankomen :sweat_smile: en daarna ook janken natuurlijk

1 like

50/50, ps i love you en the last song zijn ook gegarandeerd tranen!

1 like

Oh ik moet ook altijd huilen bij Dear John, niet per se om de liefdesverhaallijn maar om de vader :pleading_face:

2 likes

Iemand nog aanraders voor een goede film, liefst een thriller/mysterie? Ik heb Netflix en Amazon, en ik heb alle bekendere films al gezien. Mijn aanraders die ik de laatste tijd heb gezien qua minder bekende fims in dit genre: Identity, Fractured, Selfless, Life of David Gale