Ik heb gisteravond Last night in Soho gekeken, een psychologische horror wat zich deels afspeelt in de jaren 60. Echt een super goeie film! Het heeft me van begin tot einde echt geboeid, ondanks dat er in het begin niet per se iets ‘‘engs’’ gebeurde. En er zitten ook hele goeie acteurs in!
Net the Prestige gezien, super goede film. Maar ik dacht dat ik hem al gezien had, jaren geleden, maar ik snapte er de hele tijd al niets van. Tot het einde dacht ik echt huh wanneer komt het nu. Blijk ik de war te zijn met the Illusionist, film met hetzelfde thema, rond dezelfde tijd uitgekomen.
En David Bowie als Tesla, wow!
Ja die vond ik ook echt super
Jaaa Prestige is een van mijn favo’s!
Ja, je moet hem alleen niet kijken met het idee dat je al weet hoe het verhaal gaat!
Ja op zich… Hij staat nog tot en met dit weekend op Amazon prime!
Ik wil The Illusionist ook zo graag opnieuw kijken maar hij staat op geen enkele streamingdienst
Leuk zo dit overzicht! Ik ben het eens met je recensie over ‘Wind River’. Al vond ik wel dat de film een goede sfeer overbracht en vond ik de hoofdpersonages ook goed acteren.
Herkenbaar ook dat films kijken in fases gaat. Heb je dan ook dat als je meer films kijkt je minder series kijkt en andersom?
Zelf heb ik afgelopen week nog Two Weeks notice gezien.
Mening
Wat een duffe en eigenlijk gewoon slechte film. Ik dacht namelijk dat ik die nog nooit had gezien en toen begon ik met kijken en dacht ik he, deze ken ik al. En volgens mij heb ik al eerder gedacht dat ik hem nooit had gezien. Dus dan heb ik hem nu in totaal drie keer gekeken. En dat voor zo’n slechte film.
Er zitten wel een aantal grappige momenten in. Ook wel veel over the top momenten. Hugh Grant speelt echt een typetje en de grappen die hij maakt over vrouwen en tegen vrouwen zijn echt niet meer van deze tijd. (en zijn het nooit geweest natuurlijk). Sandra Bullock speelt haar typetje wel prima, is namelijk wat ze vaker speelt, maar come on vrouwen kunnen ook wel eens anders afgebeeld worden dan het type ‘ik doe alles voor een man’ en ‘zij ziet er zakelijk uit/doet niets voor haar uiterlijk dus is niet zo interessant voor mannen’ Ook een dramatisch moment om haar over te halen toch bij hem te komen, blergh. Sla deze film maar over.
En ben nog bezig met Chicago. Ik heb de eerste helft al gezien twee weken terug ofzo. Renee Zwelleger herkende ik bijna niet joh. De liedjes zijn tot nu erg grappig en het is goed geacteerd. Ik vraag me af hoe het eindigt en of dat een beetje klopt met de rest van de film.
Death to 2021 was echt shitty maar heb wel een paar keer hardop gelachen
Ik heb The Lost Daughter gekeken en ik weet eigenlijk niet wat ik er van vind. Mooie sfeer, zeer goed neergezet qua omgeving, styling, cast. Olivia Colman is fantastisch. Eigenlijk een goede film maar na afloop dacht ik, waar heb ik naar zitten kijken? Raad ik deze film aan? Ja maar wel als een arthouse achtige thriller voor een niche publiek of zo.
Ok, iemand die deze film ook gezien heeft en hier iets eloquents over te zeggen heeft?
Ik dacht echt huh hoe kun je deze zo slecht vinden, maar ik had The Proposal in mijn hoofd zelfde actrice, zelfde typetje, maar dan met Ryan Reynolds en grappige scenes
De afgelopen week heb ik zoveel mogelijk simpele komedies gekeken met o.a. Legally Blonde ( ) en Clueless. RIPD met Ryan Reynolds was volgens mij nieuw toegevoegd en was leuk, maar wel een hoog MIB gehalte
@Konijntje please blijf dit doen! Ik heb altijd een film keuze struggle, maar dan ben jij mijn inspiratiebron
Ik heb zooo’n zin in worst person in the world, een vriendin van mij zei dat ze m op fleabag vond lijken
Jaloers heb alles al twee keer gezien. Maar goed, heb deze film dus nog
The Lost Daughter vond ik echt drie keer niks. Heb hem wel afgekeken omdat ik gewoon hoopte op een interessante plottwist, maar die kwam helaas niet.
Je moet films als “The Lost Daughter” toch wel als arthouse bekijken. Het gaat niet om een spannend plot met een begin en eind, maar je krijgt tijdens een specifiek moment (in deze film een vakantie) een heel persoonlijk kijkje in iemands hoofd, hoe ze omgaat met mensen en hoe mensen op haar gedrag reageren.
The proposal vind ik ook echt leuk! Maar deze was gewoon op alle fronten het net niet aka slecht. Legally Blonde en Clueless zijn leuk! Ook al te vaak gezien.
Ik ben nu al obsessed met X, nieuwe film van A24 die dit jaar uitkomt. Trailer is vandaag gereleased, schijnt een erotische horror te worden. Kid Cudi zit erin (!) en Mia Goth (coolste naam ever en ik ben sws obsessed met haar) ik kan NIET wachten
Omg ik had hier nog niet van gehoord maar ik heb net de trailer gekeken en ik ben hier heel erg klaar voor
Edit: hallo stel je voor dat je naam Mia Gypsy Mello da Silva Goth is, wat een droom