Ja! Moloch staat nu ook op Prime video zag ik. (Die andere ook maar niet gratis)
Nice, ben naar allebei heel benieuwd
Pinocchio op Netflix van Guillermo del Toro vond het zo mooi gemaakt en het verhaal was zo goed.
De oude Disney film van Pinocchio heb ik maar 1x gezien, vond die echt vreselijk. Maar deze wow ben echt onder de indruk. En de stem van Cate blanchett als monkey haha. Echt genoten, je voelde de passie voor dit project.
De beste film van dit jaar voor mij was Everything Everywhere All at Once.
En de slechtste was Licorice Pizza. Na al dat gehype had ik er hoge verwachtingen van en terwijl ik de film zag vond ik het zo cringe vanwege het leeftijdsverschil. En dan was het verhaal ook zo traag.
Moloch was creeeepy
Beste en meteen ook Raarste: Everything EverywhereâŠ
Beste horror: 2022 was het jaar van fantastische horrorfilms, eigenlijk teveel om te kiezen, maar âXâ is wel mijn ultieme favoriet. Stiekem samen met âPearlâ omdat ze bij elkaar horen.
Slechtste: Jurassic World
Mooiste: Guillermo del Toroâs Pinocchio, net op de valreep van t jaar.
Ik heb eindelijk The Menu gezien en ik vond hem zooo goed en hilarisch. Alleen zaten er wel twee mensen in de zaal die volgens mij verwachtten een normale culinaire film te gaan zien, want die waren na het tweede bloederige stukje alweer weg haha.
Beste: Everything Everywhere All at Once
Raarste (maar op een positieve manier): Kajillionaire
En een film die ik saai en slecht vond: The Unbearable Weight of Massive Talent
Ik heb net Triangle of Sadness gezien in een volle bioscoop en dat was echt top. Dat iedereen in een deuk lag maakte het nog zo veel grappiger. Ik wist eerst niet helemaal wat ik ervan vond maar toen de muziek van Refused erin kwam was ik om Wel echt een lange zit zeg, dat had wel wat korter gekund.
Ik was ook vandaag in een volle zaal, vond âm echt vet! Heb ook hard gelachen haha, zo absurd op sommige stukken.
Spoiler over triangle of sadness:
had ergens gelezen dat de regisseur het grote verschil tussen de maakbaarheid van de rijke mensen wilde afzetten tegen het oer-achtige wat je lichaam overneemt als je zeeziek wordt haha. Vond dat wel echt goed gedaan, eerst die controle laten zien die de rijke gasten hebben en dan die totale overgave waarbij mensen letterlijk halfnaakt door de kots glijden
Hoe denken jullie dat het afgelopen is?
Spoilers Triangle of Sadness
Haha ja dat was wel goed gedaan inderdaad. Er zijn voor mijn gevoel de laatste tijd best veel series en films met soortgelijke themaâs (Parasite, White Lotus, The Menu) maar deze ging er wel Ă©cht vol voor. Ik was op gegeven moment bang dat mensen in de bioscoop ook zouden gaan overgeven
Ik had het er achteraf ook met mijn date over hoe het zou zijn afgelopen, ik denk zelf dat ze ook Karl zân schedel zou hebben ingeslagen maar de rest uiteindelijk wel gevonden zou worden!
Overigens snap ik echt niet waarom het nou Triangle of Sadness heet. Na die opmerking helemaal aan het begin kwam dat helemaal niet terug? Ik dacht door die titel dat het over de Bermudadriehoek zou gaan ofzo
Beste:
Top Gun: Maverick
Spider-Man: No Way Home
En niet nieuw, maar nooit gezien
Up
Captain America: The Winter Soldier
Slechtste (buiten kerst- en disneyhalloweenfilms want die zijn meestal trash):
Amsterdam; niet eens echt een slechte film, maar had zoveel meer verwacht met deze acteurs dus was vanwege hoge verwachtingen mn laagste rating
The Lost City
Jurrasic World Dominion
The Hating Game
Raarste; The Menu en Donât Worry Darling, maar vond ze beide erg leuk.
Was ook echt teleurgesteld in The Kingâs Man en Death on the Nile omdat ik de voorgaande films zo leuk vond, maar waren niet per se echt slecht
Ik kijk nu een documentaire op Netflix, The valcano: rescue from Whakaari. Heftig, maar wel indrukwekkend.
Oh en beste Green book!
Jaaa ik kende het verhaal een beetje van een overlevende op TikTok, maar was echt onder de indruk van die docu. Echt wat een nachtmerrie moet dat zijn geweest en zo lang op hulp wachten in extreme pijn
Slechtste: Thor Love and Thunder
Beste: Niet echt een film, maar ik ben nu Band of Brothers aan het kijken en ik vind het echt een mega goede serie!
Ik houd het op de films die ik in de bios gezien heb:
Slechtste film (op de valreep): Poker face
Wat een zwak plot. Ik voelde gewoon dat iedereen nadat de film afgelopen dacht âWTFâ. Om in het poker thema te blijven kon de film zich er niet door heen bluffen. Wat een uitermate teleurstellende film.
Ik zou zeggen houd het bij de trailer.
Vond Thor trouwens ook niet zo goed, al hou ik echt van Taika Waititi. Maar het viel echt tegen.
Oja Jurassic vond ik ook slecht. I love Jurassic! Maar verdomme dat einde van de laatste sloeg nergens op het haalt de eerste film onderuit.
Raarste: Barbarian! Maar niet omdat het een rare film was. Was gewoon wel echt typische (maar wel echt goede!) horrorfilm. Maar het uiteindelijk plot was wel echt zo van WTF (goede wtf). Absurd, bizar, viezig en raar, maar wel gewoon goed raar haha.
De raarste film die ik ooit heb gezien is Kynodontas / Dogtooth van de regisseur Yorgos Lanthimos. Hij is ook van The Lobster. Hij staat ook bekend om zijn nogal absurde films. Maar Dogtooth is wel echt mega raar, absurd en ongemakkelijk. Dus nu vind ik andere films ook niet persé snel raar
Beste: Saai, maar ik ga ook voor The Menu. Het is gewoon zo slimme film. En wordt beter hoe vaker je het kijkt. Ja love it! Echt genoten!
Maar ik wil ook graag The unbearable weight of massive talent erbij toevoegen!! Vond dit ook echt een goede film met leuke humor. En love Pedro Pascal! Ook echt zo genoten!
En wil nog ff kwijt ik heb gewoon 3 horrorfims gezien in de bioscoop als bange poeperd. Ik schrok mijn vaak de tering en keek vaak weg, maar toch wel van genoten haha. Ik zag Barbarian, Smile en The Offering!
Edit: Jezus wat een laptekst. Excuses voor de woorden kost! Maar ik word zo enthousiast van films, maar in mijn omgeving heb ik geen gelijkgestemden.
Wat leuk om jullie meningen zo te lezen.
Mijn raarste film van dit jaar was everything everywhere all at once. Raar en niet grappig. Sorry @Hejira
De slechtste film vond ik ook ik wist het @JuneOsborne . Wat een gedrocht. Ik had hem geleend van de bieb en na 20 minuten uitgezet. Niet om aan te zien, vreselijk slap verhaal. Het boek heb ik ooit gelezen en die was best oké maar deze film is niks.
Sowieso vond ik baby driver een van de beste films die ik dit jaar heb gezien. Al te vaak gekeken, maar blijft goed. Ik weet niet precies meer welke films ik verder allemaal heb gezien dit jaar, maar Captain nova vond ik een hele goede Nederlandse kinderfilm. Knor vond ik ook heel mooi gemaakt.
The lost city en do revenge vond ik verrassend leuke films die in het rijtje past van oude favoriete romcom/tienerfilms. Ga ik zeker vaker kijken.
Oh ja, van dit jaar vind ik Bullet Train ook echt leuk!
En hoe vinden zoveel mensen Everything, Everywhere All at Once leuk? Echt een kutfilm met een slecht verhaal. Ben nog steeds van mening dat ze die stenen erin gegooid hebben om het verhaal een plot te geven. En die gore worstenvingers eeeewww