Filmtopic (Deel 1)

Wat valt Glass Onion tegen zeg! Een BBC First serie is leuker. Misschien had ik deze film ook niet moeten kijken na de Death in Paradise kerstspecial.

Als bbc first fan heerlijk deze review :joy:

2 likes

Ik hoorde op de radio dat er aan deze film veel familie heeft meegewerkt en ze daarom niet zo erg op de negatieve kanten van haar leven mochten ingaan. Daardoor werd er voornamelijk reeds bekend materiaal gebruikt en bij Bohemian was het juist veel nieuw materiaal. Dus dat verklaart denk ik al een hoop.

2 likes

Ja Elvis vond ik ook heel mooi (en zo tragisch, wist niet dat het zĂł erg was en dat hij nooit buiten Amerika op heeft getreden etc.) De film over Elton John vond ik ook super.

@George Ah ja dat verklaart het een en ander inderdaad.

2 likes

Glass Onion gezien. Leuk, maar niet het niveau van Knives Out helaas. Vond hem minder plosttwisterig, einde wat matig. 7/10

2 likes

Ik ben nu avatar 1 aan het kijken omdat ik met mijn Pathé abbo gold graag naar avatar 2 wil (niet omdat de films me aanspreken, maar omdat ik als een echte tatta alles eruit wil halen wat erin zit). Ik ben nu +/- op 30 minuten maar
amai, dit is niet het soort films wat ik normaliter graag kijk :sleeping:

3 likes

Ja BBC First is mijn leven en de enige reden waarom ik later een tv abbo neem

Daarom heb ik NLZIET extra, hiervoor moest ik steeds voor mijn series naar mijn ouders :sweat_smile:

1 like

In het boekentopic werd het ook gevraagd, dus dacht dat kan hier ook. Wat was jullie favoriete film van dit jaar? Die je dit jaar gezien hebt, hoeft niet uitgebracht te zijn dit jaar. En natuurlijk ook de slechtste.

Ik ben ook wel benieuwd welke film je het raarste vond. Niet perse goed of slecht maar gewoon raar.

4 likes

Ik kan even niet zo goed bedenken wat ik allemaal heb gezien, maar the menu is me wel ontzettend bijgebleven!

2 likes

Mijn favorieten zijn Nine days, Top Gun en 107 mothers! Lekker uiteenlopend :crazy_face:

3 likes

Ik heb dit jaar voor het eerst The Wizard of Oz helemaal gezien. Dus
 ik ga voor die!

En omg ik probeerde net de nieuwe Mathilda te kijken. WAT FUCKING SLECHT!

1 like

Beste denk ik The Northman oh en Us!
Slechtste sowieso Men

@vitaminwater Ik vond Top Gun dus verrassend goed ook! Echt een leuke film, blij dat ik hem in de bios heb gezien (ik wilde gewoon naar de bioscoop en heb toen per toeval Top Gun gekozen omdat die op het gunstigste tijdstip draaide)

3 likes

Beste fishermans friends. Echt tranen met tuiten gehuild

Slechtste: zoveel, maar Marokkaanse bruiloft wint

Ben bijna 30x geweest dit jaar

4 likes

Beste: Triangle of Sadness, Everything, Everywhere All At Once & White Noise
Slechtste: Voyagers

Het was een goed bioscoopjaar vond ik

4 likes

Beste zijn denk ik Primal Fear & The Menu. Slecht veel te veel, Men was echt vreemd ja.

3 likes

Beste The Menu (maar heb ook enorm genoten van Elvis en Top Gun).

Slechtste: The Estate

2 likes

Heb net the swimmers gezien op Netflix, een film over twee zussen die uit SyriĂ« vluchten. Kan ‘m echt aanraden, vond ‘m heel emotioneel en schrijnend

6 likes

157 films gezien dit jaar (en counting).

Beste die ik zag was Interstellar maar die is niet nieuw (nog eens gekeken omdat ie zo mooi is). Qua nieuwe films waren gek genoeg twee Nederlandse (!) horrorfilms favoriet:
Speak no evil
Moloch

Slechtste: Ik wist het. Nederlandse romkoms zijn altijd slecht, maar dit sloeg alles. Slechtste actrice ooit en plot van niks.

Raarste:
Men
Barbarian
De laatste wel heeel goed!!

5 likes

Heb je die twee NL’se horrors in de bios gezien?