Filmtopic (Deel 1)

Thanks! Ik kijk nu, mooi.
Edit: @crazyplantlady wat een film! Heel indrukwekkend!

1 like

Ik kijk nu een documentaire op Netflix, The valcano: rescue from Whakaari. Heftig, maar wel indrukwekkend.

2 likes

Oh en beste Green book!

1 like

Jaaa ik kende het verhaal een beetje van een overlevende op TikTok, maar was echt onder de indruk van die docu. Echt wat een nachtmerrie moet dat zijn geweest en zo lang op hulp wachten in extreme pijn :cry:

2 likes

Slechtste: Thor Love and Thunder
Beste: Niet echt een film, maar ik ben nu Band of Brothers aan het kijken en ik vind het echt een mega goede serie!

5 likes

Ik houd het op de films die ik in de bios gezien heb:

Slechtste film (op de valreep): Poker face
Wat een zwak plot. Ik voelde gewoon dat iedereen nadat de film afgelopen dacht “WTF”. Om in het poker thema te blijven kon de film zich er niet door heen bluffen. Wat een uitermate teleurstellende film.
Ik zou zeggen houd het bij de trailer.

Vond Thor trouwens ook niet zo goed, al hou ik echt van Taika Waititi. Maar het viel echt tegen.

Oja Jurassic vond ik ook slecht. I love Jurassic! Maar verdomme dat einde van de laatste sloeg nergens op het haalt de eerste film onderuit.

Raarste: Barbarian! Maar niet omdat het een rare film was. Was gewoon wel echt typische (maar wel echt goede!) horrorfilm. Maar het uiteindelijk plot was wel echt zo van WTF (goede wtf). Absurd, bizar, viezig en raar, maar wel gewoon goed raar haha.

De raarste film die ik ooit heb gezien is Kynodontas / Dogtooth van de regisseur Yorgos Lanthimos. Hij is ook van The Lobster. Hij staat ook bekend om zijn nogal absurde films. Maar Dogtooth is wel echt mega raar, absurd en ongemakkelijk. Dus nu vind ik andere films ook niet persé snel raar :sweat_smile:

Beste: Saai, maar ik ga ook voor The Menu. Het is gewoon zo slimme film. En wordt beter hoe vaker je het kijkt. Ja love it! Echt genoten!

Maar ik wil ook graag The unbearable weight of massive talent erbij toevoegen!! Vond dit ook echt een goede film met leuke humor. En love Pedro Pascal! Ook echt zo genoten! :popcorn:

En wil nog ff kwijt ik heb gewoon 3 horrorfims gezien in de bioscoop als bange poeperd. Ik schrok mijn vaak de tering en keek vaak weg, maar toch wel van genoten haha. Ik zag Barbarian, Smile en The Offering!

Edit: Jezus wat een laptekst. Excuses voor de woorden kost! Maar ik word zo enthousiast van films, maar in mijn omgeving heb ik geen gelijkgestemden.

9 likes

Wat leuk om jullie meningen zo te lezen.

Mijn raarste film van dit jaar was everything everywhere all at once. Raar en niet grappig. Sorry @Hejira

De slechtste film vond ik ook ik wist het @JuneOsborne . Wat een gedrocht. Ik had hem geleend van de bieb en na 20 minuten uitgezet. Niet om aan te zien, vreselijk slap verhaal. Het boek heb ik ooit gelezen en die was best oké maar deze film is niks.

Sowieso vond ik baby driver een van de beste films die ik dit jaar heb gezien. Al te vaak gekeken, maar blijft goed. Ik weet niet precies meer welke films ik verder allemaal heb gezien dit jaar, maar Captain nova vond ik een hele goede Nederlandse kinderfilm. Knor vond ik ook heel mooi gemaakt.

The lost city en do revenge vond ik verrassend leuke films die in het rijtje past van oude favoriete romcom/tienerfilms. Ga ik zeker vaker kijken.

5 likes

Oh ja, van dit jaar vind ik Bullet Train ook echt leuk!
En hoe vinden zoveel mensen Everything, Everywhere All at Once leuk? Echt een kutfilm met een slecht verhaal. Ben nog steeds van mening dat ze die stenen erin gegooid hebben om het verhaal een plot te geven. En die gore worstenvingers eeeewww

3 likes

Ik vond EEAAO echt geweldig! Samen met The Menu denk ik wel mn favoriet van de nieuwe films.
Top Gun: Maverick vond ik dan weer helemaal niks: saai, voorspelbaar, over the top geacteerd. Snap er echt niks van dat die zulke goede recensies krijgt.

Omdat ToM CrUIse er in zit en dat is een ECHTE MANNN

Wist je dat hij al zijn stunts nog steeds zelf doet, ook al is hij 83? En hij is echt niet zo klein als hij lijkt!

Edit: en Scientology is toch ook helemaal niet zo erg? Ja, het is een sekte, maar ze doen toch geen vlieg kwaad?

2 likes

Hahaha wij hebben echt altijd een andere mening. Love it! Vond de nieuwe Top Gun juist leuk! Zeker in de bios. Op tv zou het verhaal wel leuk zijn, maar niet dezelfde ervaring.

1 like

Nou meer een mannetje gezien z’n postuur. Ik vond ‘m vooral leuk, omdat ik er helemaal nostalgisch van werd. De muziek, de vliegtuigen etc. In de bios vond ik het wel een ervaring. Mss ook omdat ik vroeger straaljagerpilote wilde worden? (Veel te blind en onatletisch voor trouwens, plus ook geen megafan van defensie maar dat terzijde haha).

4 likes

Hahah dat is weer eens wat anders dan dolfijnentrainster.

1 like

Dat wou ik ook worden. Dat was uiteraard voordat ik van de seksuele handelingen gehoord had.

3 likes

Hahaha dit is dus één van mijn lievelingsfilms! En Lanthimos één van mn lievelingsregisseurs. Maar ik snap ook zeker dat je het zegt, het is ook juist dat vreemde en ongemakkelijke dat hij neer kan zetten waardoor ik het zo tof vind. The Killing of a Sacred Deer is ook echt heel goed!

Ik loop echt mega achter met de 2022 films die ik nog wil zien, ben ook echt jammer weinig naar de bioscoop geweest dit jaar. Maar van wat ik wel heb gezien dit jaar:

Beste: The Power of the Dog (2021). Echt een mooie en sterke film vond ik, visueel echt prachtig ook, wil m graag nog een keer opnieuw kijken.

Qua films uit 2022 heb ik eigenlijk nog niks gezien wat ik er echt uit vond springen, maar zoals gezegd loop ik wel echt achter. Wel een honorable mention voor The Northman trouwens, vond ik ook wel goed!

Leukste: Do Revenge! Met heel veel plezier naar gekeken. Honorable mention voor Turning Red.

Slechtste: Kimi. Tof concept, uitvoering heel erg meh.

Don’t Worry Darling vond ik ook echt niet goed. Doet alsof het een hele slimme film is en veel doet maar doet eigenlijk net niks.

OH en ik keek Non Mi Uccidere (2021) omdat de hoofdrol gespeeld wordt door die megaknappe actrice uit Baby (de serie) maar tering wat is dat een slechte film zeg :’)

Raarste: Echt rare films heb ik dit jaar niet gezien, maar als ik er een moet noemen dan Thoroughbreds (2017). Voelde een beetje als een Lanthimos film qua weirdness behalve dat die soort onheilspellende sfeer er minder inzat en dat is ook gelijk wat ik erin miste en waardoor ik 'm wel oke vond in plaats van goed.

9 likes

Ik moet slapen maar wil toch snel reageren. Ik vond Dogtooth echt meesterlijk! Haha sinds dien ook liefde gekregen voor Yorgos Lanthimos. Ik moest het voor mijn studie kijken en iedereen was van WTF?. Ik vond het geweldig. Ook hoe ze speelde met de camerabeelden. Gewoon alleen al met beeld werd er een ongemakkelijk sfeer gecreëerd. Vond dat echt heel bijzonder! De film heeft echt wel mijn liefde voor cinema nog meer aangewakkerd. Maar het blijft wel echt een rare film haha

7 likes

Jaa het is zo’n goede film he! Inderdaad hoe er puur visueel al zo’n sterke sfeer wordt neergezet en hoe je iets zo arelaxed kan laten aanvoelen terwijl er eigenlijk nog helemaal niks gebeurt. Ik heb hem de eerste keer min of meer per ongeluk gezien, ik kon niet slapen dus ik zat nog tv te kijken en toen was ie op Nederland 3. Ik had geen idee wat voor film het ging zijn maar ik was zo onder de indruk, wat je zegt over je liefde voor cinema had ik ook wel een beetje! Maar absoluut een rare film inderdaad hahaha

2 likes

“Triangle of sadness” is een soort White Lotus waarbij de ongemakkelijkheid 10 keer is opgeschroefd. Ik word er bijna fysiek misselijk van maar dat komt ook door het schommelen van t schip, wat hebben ze dat misselijkmakend goed gefilmd, wat een kutmensen. Maar toch is het wel een hele goeie film.

3 likes

Ik kijk vooral commerciĂ«le films dus ik check altijd had ‘verwacht’ overzicht in de PathĂ© app. Daar staat zelfs avatar al in in 2028 :joy: Ik kijk nergens specifiek naar uit, maar ik ben wel weer van plan minimaal 25x naar de bioscoop te gaan

1 like