Filmtopic (Deel 1)

Daar was ik ook naar op zoek maar kon niks vinden. Hoop dat er wat meer aandacht komt voor deze film.

1 like

Ik vond “The Menu” na een 2e keer gezien te hebben beter. Ik zat misschien teveel in een vergelijkingsmodus de eerste keer.
Deze film leent zich ook wel voor een rewatch, vooral het eerste half uur.

5 likes

Ja hij was wel goed hoor! Spannend en tof in elkaar gezet

1 like

Lichtelijk offtopic, maar ik had net een “discussie” met iemand over het uitspreken van Ralph Fiennes NAV 'The Menu.
Ik dacht de hele tijd waarom zeg je Ray? Hij heet Ralph. Blijkbaar heeft hij in een interview jaren geleden uitgelegd dat je het uitspreekt als Ray of Rayf.
Ik vind dat altijd zo
 :dizzy: Ik heet Anita maar je spreekt het uit als Unit :roll_eyes:
Maarja aan de andere kant, in Ierland is het helemaal een soort cryptische puzzel.

3 likes

Ik wil graag naar The Menu, maar weet niet of ik het aankan omdat het een horrorfilm is. Ben echt een schijterd
 Maar volgens mij valt deze mee als ik het zo lees, of niet?

Nee is geen horror, eerder zwarte komedie, met mss 2 wat meer bloederige momenten maar die zijn vrij kort en niet heel grafisch.

5 likes

Het is niet echt horrorhorror! Ik vond m wel spannend maar niet creepy zoals Smile of zo

4 likes

Echt niet horror

2 likes

Ik lees dit artikel echt door een heel andere bril sinds het zien van The Menu. Zelfs het interieur lijkt op de set van de film als je het mij vraagt. En kijk dan die foto’s van de gerechten. :joy: :cry: :popcorn:

12 likes

Het is gebaseerd op een restaurant op een eiland vlakbij Bergen! Bien heet het.

Wel jammer van Noma :frowning:

2 likes

Die tafels voor het raam, de gerechten, uitbuiting, ik zie het ook idd!

Nav jouw bericht ging ik googelen en kwam ineens overal tegen dat The Menu op HBO Max zou staan, maar ik kan hem helemaal niet vinden. Wil 'm nog een keer zien met mijn bioscoophatende man. Kijk ik verkeerd of staat ie er gewoon niet op?

2 likes

Volgens internet wel inderdaad, is het misschien afhankelijk van je locatie?

Vanaf 11 jan!

1 like

Ja dat dacht ik ook even, maar ik las het als eerst in een Nederlands artikel, en vervolgens stond het op allerlei sites. Raar
 hopelijk komt hij binnenkort nog dan.

Edit: oh kijk aan @Nysmn heeft betere intel dan ik. Thanks! :blush:

1 like

Haha bizar. Ik ben jarenlang uitgelachen omdat ik er vanuitging dat je zijn naam uitsprak als Fi-jenne(s), op zijn Frans dus. Blijkt ‘Fines’ op z’n Engels te zijn. Vind ik ook heel irritant

Vanaf morgen staat The Menu op Disney+!

7 likes

M3gane gezien! Ik vond de film leuker dan gedacht. Had het niet verwacht, maar het is ook satire. Dus er zat ook wel echt humor in. Moest ook zo lachen toen M3gane Titanium ging zingen. Houd wel van die humor. Het is geen horror vol met jumpscares. De enkele jumpscares die er in zaten zie je aankomen en valt allemaal mee. Dat vind ik als bange poeperd wel fijn. Dus ook als geen horrorliefhebber is de film aan te raden. Ik las dat er dus misschien een vervolg komt. Het einde van de film was wel echt zo goed “ooeeeeh” einde, dus denk dat ze zeker een tweede kunnen maken De trailer laat wel echt alles zowat zien qua actiescenes. De dansscene is trouwens ook in de film nog steeds vreemd :sweat_smile:

Laat Pokerface links liggen (zonde van je tijd) en ga maar M3gane.

4 likes

Spoiler M3GAN:

Hahaha ja ik hĂĄd het niet meer bij het Titanium stukje, geweldig.

Vond het erg leuk dat de film eigenlijk zelfbewust is en daardoor niet flauw maar juist grappig en inderdaad gewoon satire. Zeker niet echt typisch horror.
Wel grappig gegeven dat waar Chucky nog op een soort magische manier levend en evil werd, is dat nu eigenlijk een veel realistischer scenario door AI.

4 likes

Hahaha dit is precies wat ik zelf geschreven zou kunnen hebben idd :joy:

The Banshees of Inisherin gezien gisteren. Ik weet niet wat ik er van moet vinden haha. Met momenten absurd, wel goede acteerprestaties en de shots van het Ierse landschap waren prachtig, maar ik weet niet of ik het een 6 of een 8 zou geven.