Filmtopic (Deel 1)

Creed 3!! :heart_eyes: en Babylon lijkt me ook leuk.

3 likes

Jaaa!

Barbie Barbie (2023) - IMDb
en
Oppenheimer (Christopher Nolan) https://www.imdb.com/title/tt15398776/?ref_=nv_sr_srsg_0

Heb dit jaar m’n record verbroken, 160 films gezien haha. Met een movie pass gaat het hard (en een paar lange vluchten).

8 likes

BARBIEEEEE!
En natuurlijk Guardians of the Galaxy 3, Elemental, The Marvels (plz don’t be a musical), Across the Spider-Verse en komt Legally Blonde 3 nou al uit?

2 likes

Haha, eindelijk iets waar we het over eens zijn :joy::heart:

2 likes

Mijn goede voornemen is minder Netflixen (vooral minder series) en meer naar de bioscoop, dus ik ben gelijk maar begonnen! Net terug van The Menu (beetje late to the party wel) en ben niet teleurgesteld, vond 'm echt goed! Goed concept en goed uitgevoerd, en ik was heel blij dat de humor ook oprecht grappig was. Ik had m’n 2022-favorietenlijstje al gepost en het is 1 januari maar anders had ie zeker bij m’n favorieten gestaan.

11 likes

Ik heb net Glass Union gekeken. Vond hem wel leuk en het plot op zich ook wel verrassend, maar was van Knives Out echt meer onder de indruk. Ben wel benieuwd waar ze verder nog mee komen!

9 likes

Ik heb the lunchbox weer gekeken en ik vind dat zo’n mooie film. Het is wel wat traag en eigenlijk gebeurd er amper wat, maar het is zo goed gedaan. Het is een romantische dramatisch verhaal waar eenzaamheid doorheen verweven is. Zonder dat dat expliciet benoemd wordt. De muziek en acteurs ziin goed gekozen, prima gefilmd en dat eten
 Oh echt wanneer gaan we uitvinden dqt je eten kan proeven door je beeldscherm.

2 likes

Ook super commercieël allemaal :woman_shrugging:t2:

Ik zoek meestal op letterboxd naar anticipated of 2023 en check dan de lijsten die mensen hebben gemaakt. Kan ook op imdb volgens mij

8 likes

Ik heb “The Menu” gezien en vond het een goeie film, maar het deed me toch denken aan een meer “toegankelijkere” versie van “Triangle of sadness”. Is misschien niet eerlijk om deze te vergelijken maar ik vond Triangle toch echt veel beter.

1 like

Leuke lijst! Ik ben heel benieuwd naar the Hungergames film! Hoe vond jij het boek? Tenminste ik gok dat je die wel hebt gelezen.

1 like

Huh ik zit echt te kijken
 een nieuwe magic mike? Een nieuwe hunger games?? Een nieuwe Wonka??? En een nieuwe John Wick!!

5 likes

Haha ja verwacht ik ook van een groot deel hier. Ik ben echt een basic bitch dus nooit op de hoogte van de ‘goede’ films, maar kijk af en toe ook wel iets wat minder hersenloos is :sweat_smile:

@Marquez nee nog niet gelezen! Wil ik wel doen voor de film komt, maar steeds afgehouden omdat de recensies niet geweldig zijn volgens mij

2 likes

Ik vond het boek wel wat minder dan de andere drie, maar zeker niet slecht. Het hoofdpersoon is wel echt heeeeeel irritant, stom en onaardig. Wel goed gedaan dat je desondanks wel door wilt lezen.

2 likes

Ik heb sinds februari vorig jaar een cinevillepas en ben 28 keer naar de bios geweest vorig jaar :smiley:

En gister m’n eerste film van dit jaar, Rose. Was mooi en ontroerend.

Beste film van vorig jaar weet ik niet, slechtste crimes of the future.

10 likes

Oeh leuk om even te checken inderdaad! Ik ben met mijn Cineville-pas in 2022 35x naar de film geweest :smiley: Haha leuk, ik hou van naar de film gaan.

Ik ga deze week naar ‘Presque’ een Zwitserse road-movie over twee mannen die elkaar toevallig ontmoeten, de één is begrafenisondernemer en de ander een man met een lichamelijke beperking. De trailer zag er heel leuk uit. Ben benieuwd.

4 likes

Vorig jaar 45x naar de bios geweest :smiley:
Gisteren ook alweer naar de 1e van het nieuwe jaar geweest: a plein temps.

Minste: decision to leave
Meest genoten van/leukste: Knor, Lunana: a yak in the classroom, Close, The Menu, Dinner in America

2 likes

Ik ben vanochtend naar Triangle of sadness geweest, heb hardop gelachen en vond het tegelijkertijd zo walgelijk ongemakkelijk (ook de derde akte op het eiland, niet alleen de kots en poepmarathon) maar wel (of daardoor?) genoten ervan.

Glass onion vond ik wel vermakelijk. Niet heel bijzonder maar kijkt prima weg.

Heb gisteren voor de tweede keer Ex Machina gekeken en ik blijf dat zon geweldige film vinden, wauw. Zeker waard om een tweede keer te kijken, je kijkt echt naar een andere film dan.

Ik ga nu The Square kijken, ben heel benieuwd

7 likes

Barbarian staat op Disney+

1 like

Ik heb 'm gisteren gekeken!
Spoiler Barbarian

Maar ik vond het echt een vage film? Het begin was wel goed maar nadat dat die huiseigenaar erin zat ging het bergafwaarts. En zoveel vragen na afloop. Zoals hoe het kon dat die oude man nog leefde als dat monster voort is gekomen uit incest, lijkt me dat daar heel wat generaties overheen moeten gaan. En die dubbele boeking zijn ze ook nooit op teruggekomen, of ik heb iets gemist.

4 likes

Barbarian

Die dubbele boeking is nog best geloofwaardig (gezien dat vage boekingskantoor van die eigenaar) vergeleken met de ongeloofwaardigheid van zo ongeveer de complete film toch hahaha
Dat die vrouw zo geworden is, door de muur van de watertoren heenspringt, samen met die chick een val van de watertoren overleefd, etc. etc. Hoe?! haha
Maar vond het wel een toffe film eigenlijk, gewoon lekker all-in, deed me ook een beetje denken aan Malignant.

4 likes