Filmtopic (Deel 1)

Ik denk meteen aan Monsieur Lazhar, The emperor’s club, Mona Lisa smile, Precious, The professor en The history boys (en School of Rock hoort hier toch ook wel bij :joy:)
Ze hebben trouwens niet allemaal het verloop dat je beschijft (eerst moeilijk maar daarna gaat het goed) maar gaan wel over o.a. docent-klasrelaties.

2 likes

Dank voor alle tips iedereen!

Ik was gister naar deel 2 van The Book Club en het was een heerlijke feel good film :two_hearts: van mij mag deel 3 en 4 er ook komen.

3 likes

Was hier gisteren ook naartoe! Heb deel 1 nooit gezien, maar best vermakelijk (al mag het van mij wel wat wilder).
De beelden van Rome en andere plekken in Italië waren wel echt prachtig!

Erna ging ik naar Fast X, en daar wordt ongeveer heel Rome vernietigd, dus dat was een mooi contrast met Book Club. :joy:
Die Fast & Furious franchise loopt echt uit de klauwen. Natuurlijk was het weer lekker wegkijken, maar jezus het wordt echt belachelijk eigenlijk. De dialogen zijn zooo slecht.
Wel een heerlijke extra villain rol voor Jason Momoa.

4 likes

Er stond een leuk stuk in de nrc over waarom deze serie zo succesvol is.

1 like

Heb het gelezen, kan me daar inderdaad wel in vinden. Moest ook heel erg aan Marvel denken tijdens de film (ook omdat captain marvel erin zit haha).
Ook echt frustrerend om 2,5 uur naar een film te kijken die met een cliffhanger eindigt voor jawel, deel 11.

Las laatst ook een stuk over het fenomeen dat de studio’s, om maar geen risico’s te nemen op het verliezen van geld, eigenlijk bijna alleen nog maar herhalen wat er al is (want bewezen succesformule). Bijna alle films en series die uitkomen zijn sequels, prequels, spin-offs, remakes. Ik wil nieuwe dingen!!

Detachment!

1 like

Dan moeten kijkers daar ook naartoe gaan!

1 like

Ja dat is t cirkeltje wat moeilijk te doorbreken is. Mensen klagen dat ze originele dingen willen, maar gaan wel massaal naar wat bekend is voor ze maar niet iets onbekends.

1 like

Ik kijk nu “Faithfully Yours” op Netflix, en hoewel vermakelijk genoeg erger ik me toch weer aan het knullige schrijf en acteerwerk. Er zijn genoeg goeie Nederlandse producties, maar dit is echt weer zo’n typische Nederland probeert Hollywood te zijn film.
Bracha van Doesburg is altijd dezelfde rol, die meid heeft geen range.

5 likes

Ik was in de bios naar deze film en een vriendin zei: ow was echt een leuke film 🫠
Ik voel me dan echt een ontzettende zuurpruim maar ik kan gewoon niks met dit soort films. Dus ik nog mild (omdat ik weet hoe ik kan zijn) dat ik heb niet zo heel goed vond. En dan vraagt ze ‘waarom dan’ en dan krijgt ze een rant van me omdat ik zo cringe van dit soort films & dan is ze vervolgens weer geïrriteerd dat ik het zo afzeik haha

Deze film sloeg echt werkelijk waar nergens op en was ook nog eens tering voorspelbaar. toen zij begon te klagen over het huwelijk zei ik al: ze heeft zelf haar verdwijning geregeld . Inderdaad wat jij zegt, Nederlandse films werken gewoonweg niet met dit soort producties. Probeer het gewoonweg ooo niet

2 likes

Ik ben vandaag naar Fast X geweest en ik vond hem echt heel leuk haha. Ik snap juist die reviews niet. Je gaat naar een Fast & the Furious film. Hij heeft explosies, geweld, wapens, duizend (verrassings) A-list sterren, 20 x het woord family, lekkere mannen en vrouwen wat had je dan verwacht? Ik ga niet voor de diepgaande dialogen of geloofwaardigheid naar dit soort actiefilms hoor haha.

Die villain role vond ik echt 10/10 haha. Had haast wel een beetje The Joker vibes.

5 likes

Deze net bekeken, was goed!

2 likes

Ik heb deel 9 nog niet gezien, moet dat nog wel eerst? Of kan ik hem ook zo los kijken?

Ik was naar Guardians of the Galaxy, best geinig maar het verhaal was wel een beetje slap. Ben wel benieuwd wat de scène zou zijn waarbij mensen moesten huilen. Ik las het op het forum en normaal kan ik echt snel huilen bij een film, dus ik had me al voorbereid, maar het deed me niets haha.

1 like

Idd net the Joker ja! Heb hem ook alsnog gewoon 3,5/5 gegeven hoor, hij geeft wat ik verwacht. Had nu alleen wel voor het eerst (de 9 films ervoor niet) dat het me bij heel veel dialogen echt opviel hoe slecht het was. Natuurlijk zijn die nooit heel diep geweest, maar nu was het soms niveau ‘o nee!! als we deze bom niet onschadelijk maken gaan er heel veel mensen dood!!’
En omdat ze elke keer zichzelf weer moeten toppen wordt het steeds crazier, want je bent al in de fucking ruimte geweest met een auto, door een gebouw gereden/gevlogen, die onderzeeër etc. dus je komt er haast niet overheen. Maar goed, de rollende bom was wel weer een leuke vondst :joy:

1 like

Hij is best los te kijken, het is een opzet van een trilogie. Volgens mij zijn bijna alle karakters al eerder dan 9 geïntroduceerd.

De scène bij Guardians is denk ik dat de 3 proefdieren doodgingen. Vond ze wel echt heeel cute gemaakt maar ik zat er ook niet genoeg in om zelf mee te huilen haha.

2 likes

Oh ik vond dat konijn echt heel creepy haha, dus dat hielp ook niet!

4 likes

Haha ja precies, ben heel benieuwd hoe ze dit gaan proberen te toppen. Zit ook een beetje tegen een 7/7,5 rating aan.

Misschien toch een crossover met Marvel en een soort F&F multiverse.

1 like

Omg Floor :sob::sob::sob:

Toen ze zo paniekerig ging roepen, werd ik zo naar. Arm beessie!

No. De MCU is tegenwoordig al prut. Verpest het niet nog meer :joy:

2 likes

Ik wil Léon zien maar nérgens te kijken op geen enkele streamingdienst potverdorie :rage:

1 like