Filmtopic (Deel 1)

‘The good nurse’ was een goede film. Geweldig geacteerd vooral.
Wat een ijzingwekkend idee dat dit echt gebeurt is, en dat dit waarschijnlijk nog steeds wel gebeurt.

2 likes

Gisteren Searching teruggekeken. Precies dezelfde formule als Missing (ja hèhè), maar ik vond de twist toch weer goed. Had het niet verwacht.

3 likes

Ik zag net op de insta van Pathé dat er een nieuwe Poirot komt. Volgens mij zijn deze films niet heel geliefd, dus had het niet verwacht. Zin in!

2 likes

Oehhh ik was juist heel erg fan van Murder on the Orient Express dus leuk dit! Death on the Nile was wel een beetje een faal, maar in ieder geval al goede acteurs.

Ziet er wel meer horror uit dan de vorige films :grimacing:

5 likes

Zijn wel kaskrakers geweest toch allebei? Ik vond Death on the nile wel een stuk minder maar Murder on the orient express is toch wel goed ontvangen?

1 like

Oh ik las voornamelijk middelmatige/negatieve recensies :sweat_smile:
Vooral idd bij Death on the Nile

3 likes

Beide niet gezien (maar wil dat wel een keer) maar herinner me ook vooral slecht tot matige recensies en reacties voor alle twee.

1 like

Zeker doen! Ze zijn niet helemaal zoals het boek en een stuk dramatischer dan de films/serie die je soms op RTL8 hebt.

1 like

Heeft iemand tips voor films waar een soort van docent-klas relatie centraal staat? Vaak wordt de docent eerst echt niet geaccepteerd maar gaat het daarna heel goed etc.
Beetje in de trant van Freedom Writers (love LOVE deze) en Dangerous Minds

1 like

Entre les murs!

4 likes

Ik denk meteen aan Monsieur Lazhar, The emperor’s club, Mona Lisa smile, Precious, The professor en The history boys (en School of Rock hoort hier toch ook wel bij :joy:)
Ze hebben trouwens niet allemaal het verloop dat je beschijft (eerst moeilijk maar daarna gaat het goed) maar gaan wel over o.a. docent-klasrelaties.

2 likes

Dank voor alle tips iedereen!

Ik was gister naar deel 2 van The Book Club en het was een heerlijke feel good film :two_hearts: van mij mag deel 3 en 4 er ook komen.

3 likes

Was hier gisteren ook naartoe! Heb deel 1 nooit gezien, maar best vermakelijk (al mag het van mij wel wat wilder).
De beelden van Rome en andere plekken in Italië waren wel echt prachtig!

Erna ging ik naar Fast X, en daar wordt ongeveer heel Rome vernietigd, dus dat was een mooi contrast met Book Club. :joy:
Die Fast & Furious franchise loopt echt uit de klauwen. Natuurlijk was het weer lekker wegkijken, maar jezus het wordt echt belachelijk eigenlijk. De dialogen zijn zooo slecht.
Wel een heerlijke extra villain rol voor Jason Momoa.

4 likes

Er stond een leuk stuk in de nrc over waarom deze serie zo succesvol is.

1 like

Heb het gelezen, kan me daar inderdaad wel in vinden. Moest ook heel erg aan Marvel denken tijdens de film (ook omdat captain marvel erin zit haha).
Ook echt frustrerend om 2,5 uur naar een film te kijken die met een cliffhanger eindigt voor jawel, deel 11.

Las laatst ook een stuk over het fenomeen dat de studio’s, om maar geen risico’s te nemen op het verliezen van geld, eigenlijk bijna alleen nog maar herhalen wat er al is (want bewezen succesformule). Bijna alle films en series die uitkomen zijn sequels, prequels, spin-offs, remakes. Ik wil nieuwe dingen!!

Detachment!

1 like

Dan moeten kijkers daar ook naartoe gaan!

1 like

Ja dat is t cirkeltje wat moeilijk te doorbreken is. Mensen klagen dat ze originele dingen willen, maar gaan wel massaal naar wat bekend is voor ze maar niet iets onbekends.

1 like

Ik kijk nu “Faithfully Yours” op Netflix, en hoewel vermakelijk genoeg erger ik me toch weer aan het knullige schrijf en acteerwerk. Er zijn genoeg goeie Nederlandse producties, maar dit is echt weer zo’n typische Nederland probeert Hollywood te zijn film.
Bracha van Doesburg is altijd dezelfde rol, die meid heeft geen range.

5 likes