Filmtopic (Deel 1)

Ik wil er ook zo graag heen! Wij kunnen pas op zondag gaan en hebben onze stoelen al gereserveerd :see_no_evil: Helemaal klaar voor!

1 like

Ik heb ook A Star is Born gezien. Er droop exact 1 traan over mijn wang, terwijl ik normaal nogal een janker ben. Moet het nog even verwerken allemaal. Vond hun chemie wel heel mooi.

O en ik moest constant denken aan La La Land. Zag wel wat parallellen, al zijn de films ontzettend verschillend.

En dit is leuk om te kijken als je filmgeschiedenis interessant vindt! :slight_smile:

Kwam net deze trailer tegen. Ik vind het zooo vreemd, ik hoor alleen maar deadpool in mijn achterhoofd. Het klopt niet. :p Al ziet het er zeker goed uit!

En deze zondag ook naar Fantastic beasts, zin in!

5 likes

Ja ben zondag geweest, heel indrukwekkend

1 like

Deze film lijkt me zo leuk maar die stem van Pikachu klopt voor mij ook echt niet :sob:

1 like

Het is de stem van Ryan Reynolds. Dan klinkt het inderdaad gelijk als Deadpool.

Vrijdag naar Fantastic Beasts! En gereserveerd voor de laatste (en pas mijn eerste) Unlimited night van dit jaar, ben benieuwd of dat extra leuk is. Ralph Breaks the Internet draait dan.

3 likes

Morgen naar een double screening van Fantastic Beasts :heart_eyes::heart_eyes: Ben zoooo excited, hoop dat mensen verkleed komen aangezien Harry Potter zo een ding is in schotland

5 likes

Ik wil geen spoilers, maar hoe vond je hem? Ben zo benieuwd, ik ga zondag pas.

Ik ga dit weekend naar Fantastic Beasts denk ik! Wil eigenlijk al eerder maar ga samen met mijn vriend en die is doordeweeks pas laat thuis dus dan moeten we haasten met eten enzo :frowning:

Haha ja hier is dat volgens mij meer een ding. Er zijn bijna wekelijks Harry Potter pubquizes en dan zijn er ook altijd mensen verkleed, dus denk dat ze elke mogelijkheid aangrijpen eigenlijk :grin:

Net terug van Girl, wat een mooie en aangrijpende film.

1 like

Ik heb hem ook net gezien. Echt een mooie film, zo blij dat ik gaan kijken ben. Niemand wou met me mee dus ben alleen gegaan, maar eigenlijk vond ik dat net goed bij deze film. Kan ik het rustig laten bezinken :slight_smile:

1 like

Ik heb Fantastic Beasts The Crimes of Grindelwald gezien. Ik vond het eerste deel beter. Ik vond de verhaallijn wat zwak en voor de rest was er niet veel bijzonders aan de film.

Ik heb ook Fantastic Beast gezien gisteren. In een 4dx experience nog wel… dat was mij een partij ongemakkelijk! Voor mij nooit meer in ieder geval haha.

De rest van de film? Tja, ik kan er niet veel negatiefs over zeggen want JK Rowling :heart_eyes: maar ik had toch wel wat moeite om het verhaallijn goed te volgen. Het ging zo snel (en toch langzaam) en het ging alle kanten op. Heb veel moeten nadenken tijdens de film en begreep niet alles. Ik ga hem nog wel een paar keer kijken met mn pathe pass denk ik, dan ga ik hem goed snappen. Maar de hele sfeer van de film is wel weer fantastisch en echt de moeite waard! Heb in ieder geval genoten.

1 like

Ik heb gisteren ook Crimes of Grindelwald gezien en ben echt een beetje teleurgesteld :weary:

Geen spoiler, meer mijn mening maar als je er zonder info in wilt niet openen

samenvatting

De film lijkt echt alleen een opbouw te zijn naar de volgende films in plaats van een verhaal op zichzelf. Het doet zo een beetje alles teniet wat in film 1 gebeurde, de karakters kloppen niet (Queenie… wtf?), het lijkt of er fouten in het verhaal zitten als je bedenkt dat het een prequel van Harry Potter is, het verhaal is sloom maar lastig te volgen omdat sommige dingen weet heel snel gaan/vaag uitgelegd worden…

De sfeer vond ik wel weer leuk, dat Hogwarts muziekje en al die oude toverspreuken. Heb wel het idee dat ze gewoon heel veel ‘actiescenes’ erin hebben gegooid om het nog interessant te houden terwijl de Harry Potter serie juist zo goed is om het verhaal. Jude Law als Dumbledore vond ik wel top.

Echte spoilers

Samenvatting

Wat ik ook niet snap is e verloving tussen Leta en Newt zijn broer. Ze houdt duidelijk van Newt. Kan 0 redenen bedenken waarom dit logisch is. Ook dat ze op het einde maar soort van zelfmoord pleegt, why? Oh en dat die dude ineens nog leeft, waarom hem de vorigr film dood laten gaan en dan hey toch niet iedereen heeft het overleefd :sweat:

2 likes

Ik was laatst naar Loro, vond het wel random allemaal maar wel okeetjes.

spoiler fantastic beasts & crimes of grindelwald

Oke, zag wel dat stuk in het eerste film dat dat kleine stukje zwart wegvloog, maar de rest vloog toch ook weg? Vind het nog steeds een beetje stom dat ze er zo dramatisch over doen in film 1 en in film 2 al vrij snel zeggen van grapjeee hij leeft! Het was niet alsof het nou in film 2 echt zo was van PLOTTWIST hij leeft nog. Op de manier hoe ze het deden vond ik het nogal onnodig om te doen in film 1 alsof hij dood ging.

Het tweede stuk snap ik ook wel, al was Voldemort toch degene die p Hitler was gebasseerd? Maar ik vind het totaal gewoon niet bij Queenie haar karakter passen. Alsof Molly Weasley ineens Voldemort zou volgen ofzo. Dat motief dat ze met Jakob wil trouwen vind ik iets te makkelijk, weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen, maar iets wat een goedkope film zou doen :yum:

Dat van Letta weet ik niet, Letta heeft toch helemaal geen goede band met haar familie? Vraag me af of ze echt iets zou doen omdat haar familie dat wil + dat de Lestrange familie toch juist die broer niet goed zouden vinden omdat hij ook een auror is?

Misschien ben ik te kritisch hoor omdat het verhaal van Harry Potter gewoon heel goed in elkaar zit en dit naar mijn mening veel minder sterk is. Ik denk ook wel dat ik te hoge verwachtingen had :grimacing: Vond de film nog wel vermakelijk hoor, maar hoop op meer de volgende films.

Het is ook niet eerlijk om het met elkaar te vergelijken haha, maar zelfs als losstaande serie vond ik deze film niet erg sterk :stuck_out_tongue: Mijn opmerkingen klinken zo ook wel erg negatief, maar vond het nog steeds een leuke film vanwege het wereldje hoor

Ik ben erg benieuwd naar Susperia. Heeft iemand 'm al gezien?