Filmtopic (Deel 1)

Ik heb net Fresh gekeken en oh my goddie :scream:

2 likes

Ik hou ervan om op zondag toegankelijke films te kijken dus ik had Strange World (animatie, staat op Disney+) opgezet.

Ik vond hem erg zwak volgens Disney-standaarden. Animatie zoals gebruikelijk dik in orde, net zoals de muziek. Maar als je me over een tijdje vraagt waar hij precies over ging zal ik het me niet meer kunnen herinneren ben ik bang. :star::star:

1 like

Haha goed he!

1 like

Waar kun je hem kijken? Even rondje gedaan op mijn streaming’s diensten maar niks gevonden.

2 likes

Disney!

Vind ik sowieso wel prettig trouwens als iedereen meteen de streamingsdienst erbij zet. Scheelt vragen. Ja had ik nu ook kunnen doen en zal ik voortaan ook doen.

5 likes

Ahh thanks die heb ik dan weer niet :joy:
Even rondvragen.

3 likes

Ja echt een matige film. Jaren 80/2000 slecht

2 likes

Zonet Promosing Young Women gezien (staat op prime) Zo aangrijpend, een van de beste films die ik de afgelopen tijd al gezien heb.

11 likes

Ik vond die ook echt goed en bijzonder.
Leuk weetje: de regisseur (die de film ook heeft geschreven) was 7 maanden zwanger toen ze de film in 23 dagen hebben opgenomen.

6 likes

Nou ik ook net Fresh gekeken en vond het een goede film! Leuk, spannend. Niet echt bloederig/vies en niet heel eng.
Echt leuk haha nu wil ik de rest van je aanraders ook bekijken.

2 likes

Niet vies??? :scream:

1 like

Ik vond hem ook niet vies

3 likes

Ik vind niet snel dingen vies, kan goed tegen gore maar dit vond ik echt rrrrranzig

1 like

Enige stuk dat ik enigszins vies vond was die eerste hap die Noa moest eten van dat mensen vlees waar ze zo langzaam over deed maar verder eigenlijk niets

@kali ik kom net van Stranger than Paradise (Jim Jarmusch), ik denk dat je daar ook maar heen moet, stond die op je lijstje?

3 likes

Ik heb Fresh net gekeken en ik zat inderdaad vooral met die assistent, omdat die vriend iig gewoon in die auto zat en mensen verder ook niet wisten dat hij daar was .

Ik vond 'm wel echt entertaining! Enn ik had het idee dat ik wel echt merkte dat hij zowel door een vrouw geschreven als geregisseerd is, dit was een van de weinige keren dat ik de manier van reageren van een vrouw in een horrorfilm daadwerkelijk believable vond. Zeker in horror worden vrouwelijke personages vaak zo niet-relatable geschreven en ik vond het echt chill om dat een keer anders te zien.

Edit: ik heb trouwens ook nog My Own Private Idaho gekeken vandaag en dat vond ik echt wel een goede film ook! Wel echt een beetje weird en kan me ook heel goed voorstellen dat mensen het niks vinden maar ik vond m echt wel tof. Het is heel losjes een Shakespeare adaptatie en op punten kwam dat er heel erg door heen maar soms ook totaal niet, en hij voelde ook heel erg David Lynch geïnspireerd. En heel jonge Keanu Reeves in een best wel maffe rol was ook wel een vibe

4 likes

Net de nieuwe Indiana Jones gezien en door alle kritiek en het feit dat de film geflopt is had ik lage verwachtingen, maar ik heb me enorm vermaakt. Vond deze stukken beter dan de vorige.
De charme van de originele trilogie hebben ze niet weten terug te halen, maar vond dat het er hier en daar aardig dicht in de buurt kwam. Snap al de kritiek niet zo goed.
Dit is precies wat je van een hoogbejaarde Indiana Jones film zou verwachten, lijkt mij.

8 likes

Ik vond hem ook erg vermakelijk, en heel fijn dat Phoebe Waller Bridge er in zat en dat bepaalde oude personages terugkeerden. Eigenlijk precies zoals ik hoopte dat hij zou zijn. Hij was misschien niet enorm geloofwaardig maar daarvoor ga ik niet naar Indiana Jones.
De originele trilogie vind ik ook superleuk, ik heb ze pas nog allemaal opnieuw gekeken voor de zoveelste keer, maar mensen vergeten volgens mij wel eens dat dat doelbewust ook een soort pulpfilms waren gebaseerd op goedkope avonturenfilms uit de jaren 30.

7 likes

Net Fresh gekeken, echt een goede film, thanks :grimacing:

2 likes

Precies! Die films staan ook bol met camp en ongeloofwaardigheden, dat maakt die films zo leuk.
Dus klagen dat het allemaal erg onrealistisch is vind ik raar.

3 likes