Geen reden om niet te gaan!
De film oceanās 8 vind ik leuk gedaan, ik heb hem al een aantal keren gekeken en het idee en de kledjng blijft goed, de sieraden, geweldig. Maar ik blijf het zo suf vinden dat hoe goed ik mijn best ook doe ik weinig duidelijke aanwijzingen vind voor het einde met die koelkast vol juwelen. Ja het is wel te begrijpen en er zijn wel wat hints maar het is best summier vind ik. als dat nou beter in balans was. Het lijkt mij wel leuk als er nog een vervolg komt of een soortgelijke film met vrouwelijke hoofdpersonages.
Hebben jullie ook van die films die je al heel vaak hebt gezien en maar niet vervelen? Ik ben wel benieuwd naar je top 3 en wat het goede films maakt.
Zelf heb ik een hele lijst maar de 3 films die ik het leukst vind om vaker te kijken zijn baby driver, shape of water en the devil wears prada.
Baby driver omdat het een videoclip sfeer heeft, fantastische beelden van racende autoās en leuke personages. Hoe ze tinnitus erin hebben verwerkt vind ik zo goed bedacht. Heerlijke film.
Shape of water is prachtig gemaakt! Niet kunnen horen en praten heb ik nog nooit zo origineel in een sprookje verwerkt zien worden. De sfeer van de film is bijzonder. Het doet jaren 50 aan maar ook wel weer het heden. Het monster is knap gemaakt, je gelooft dat die echt is. De muziek is in deze film ook erg goed.
The devil wears prada is qua gewicht grapjes niet meer van deze tijd maar verder is het venijnig en lief tegelijkertijd. Het zit bomvol mooie kleding, geestige dialogen en personages die stereotiep lijken maar toch gelaagd zijn. En veel goede acteurs!
Maar 3 die niet vervelen?!
Nee hoor je mag zoveel noemen als je wilt kom maar op
Nou ik heb net Hardcore never dies gezien en vond het echt grappig haha. Kijk nooit Nederlandse films want heb altijd beetje vooroordeel maar vond ām best leuk. De hele zaal zat ook bijna vol met dat soort types gingen bij de muziek bij de aftiteling allemaal hakken hahaha
Ja. Ik heb wel in verschillende categorieƫn deze films.
Comfort films voor mezelf: PS I love you & the ugly truth. De eerste als ik wil huilen de tweede als ik wil lachen.
En verder als vriendinnen komen vraag ik altijd of ze deze films al gezien hebben en zo niet vraag ik of ze die willen zien: Memento, Fight Club, American History X en Gone Girl. Vind ik allemaal gewoon hele goede films die iedereen moet hebben gezien.
Ik vind The Intern altijd een fijne āpick me upā film. Ja er zijn veel betere films maar van deze krijg ik altijd zoān warm gevoel
Drie is echt mega moeilijk, maar ik zou zeggen: clueless, meangirls en nummer 3 vind ik heel moeilijk, maar denk inglorious bastards?
Edit: vergeet ik gewoon mn nummer 1: pride & prejudice !
Films die ik sowieso wel minstens 1x per jaar kijk zijn Bring it On, Hercules (de Disney tekenfilm), Coco en Jesus Christ Superstar. Is vooral nostalgie en feelgood. Qua āgoedeā/serieuzere films is er nog zoveel dat ik wil zien, dat ik als ik daar zin in heb eigenlijk altijd wat pak dat ik nog niet gezien heb
Ik denk Interstellar (mijn favoriete film), Eternal Sunshine of the Spotless Mind en de Lord of the Rings films. Geen luchtige films, maar voor mij zijn het films die je meerdere keren kan zien omdat er zoveel in gebeurt, en vind ze zo goed
Geen hoogstaande film haha, maar 500 Days of Summer is echt mān all time favourite om heel vaak opnieuw te kijken. Maar ook Love Actually verveelt nooit.
Voor mij zijn dat denk ik The Virgin Suicides, Romeo + Juliet (de 1996 versie) en Shaun of the Dead.
The Virgin Suicides is echt mn comfortfilm, hij is op eigenlijk alle vlakken (tempo, kleuren, narration) heel erg mellow, ik heb iemand het een keer horen beschrijven als een sleepy film en dat is ook hoe ik 'm ervaar en ook precies wat 'm zo comfy maakt voor me denk ik.
Romeo + Juliet is misschien een beetje beroepsdeformatie maar ik vind het echt een heel goede adaptatie, mega chaotisch en campy en dat is precies hoe het hoort te zijn wat mij betreft. Ik moest vrij veel Shakespeare lezen op de middelbare en ik had er nooit zo veel mee maar bij het zien van deze film klikte het ineens en kon ik de teksten ineens veel meer waarderen. (In de categorie Shakespeare adaptaties ook een honourable mention voor 10 Things I Hate About You trouwens! Close close second).
En Shaun of the Dead is gewoon echt leuke Britse humor, en er zitten megaveel verwijzingen naar andere (horror)films in dus zelfs met de zoveelste rewatch merk ik ineens nog nieuwe dingen op omdat ik dan weer een paar oudere horrorfilms gekeken heb die ik nog niet eerder gezien had.
En hier zitten dan weer geen films van mn favo regisseurs bij (Yorgos Lanthimos en Robert Eggers), vooral omdat mn lievelingsfilms van hun bijna allemaal vrij oncomfortabel zijn qua sfeer dus die zet ik toch minder snel op voor een twintigste rewatch
Interstellar is mān favoriete film allertijden en ik moet ook vanaf een bepaald moment altijd huilen en dat houdt dan tot het einde niet meer op
Films die ik gewoon heel leuk en goed vind en daarom altijd kan kijken (of waar ik toch blijf hangen als ze toevallig op tv zijn):
Alle Star Wars
Alle Hunger Games
Alle Jurassic Park
Olympus has fallen vinden veel niet goed geloof ik maar ik ga heerlijk op die film.
Titanic.
No shame.
Shutter Island kan ik echt blijven kijken. Net als Inglorious Bastards. Ik kom niet op een derdeā¦
Letterlijk elke film van deze franchises, zelfs de bagger slechte.
Scream
Jaws
Indiana Jones
Naked Gun
Wordt nooit minder leuk.
Oke, donāt judge.
Legally Blonde 1&2
Confessions of a Shopaholic
Alle Disney Prinsessen, Renaissance en Revival Films + The Great Mouse Detective
Forrest Gump (elke keer wanneer die op tv is)
Bride Wars
Alle MCU films (en andere goede Marvel films)
The Muppets Christmas Carol
Kill Bill 1 en 2! Verder The emperors new groove, Black Swan, Moulin Rouge en Django Unchained en Titanic ook wel stiekem
Bij mij sowieso Paddington 1 en 2 en About Time! Ik heb iets met Britse films geloof ik haha
The Holiday (vanavond op tv)
Harry Potter
The Shawshank Redemption
Interstellar
Mean Girls
The Parent Trap
Ready Player One
Ratatouille
Tangled
Titanic
Home Alone
Grease
The Devil wears Prada
LotR
Princess Diaries
Matilda
Jurassic Park
En nog 100 meer die nooit vervelen waar ik nu even niet op kan komen.