Filmtopic (Deel 1)

Ik denk Interstellar (mijn favoriete film), Eternal Sunshine of the Spotless Mind en de Lord of the Rings films. Geen luchtige films, maar voor mij zijn het films die je meerdere keren kan zien omdat er zoveel in gebeurt, en vind ze zo goed :grin:

5 likes

Geen hoogstaande film haha, maar 500 Days of Summer is echt m’n all time favourite om heel vaak opnieuw te kijken. Maar ook Love Actually verveelt nooit.

3 likes

Voor mij zijn dat denk ik The Virgin Suicides, Romeo + Juliet (de 1996 versie) en Shaun of the Dead.

The Virgin Suicides is echt mn comfortfilm, hij is op eigenlijk alle vlakken (tempo, kleuren, narration) heel erg mellow, ik heb iemand het een keer horen beschrijven als een sleepy film en dat is ook hoe ik 'm ervaar en ook precies wat 'm zo comfy maakt voor me denk ik.

Romeo + Juliet is misschien een beetje beroepsdeformatie maar ik vind het echt een heel goede adaptatie, mega chaotisch en campy en dat is precies hoe het hoort te zijn wat mij betreft. Ik moest vrij veel Shakespeare lezen op de middelbare en ik had er nooit zo veel mee maar bij het zien van deze film klikte het ineens en kon ik de teksten ineens veel meer waarderen. (In de categorie Shakespeare adaptaties ook een honourable mention voor 10 Things I Hate About You trouwens! Close close second).

En Shaun of the Dead is gewoon echt leuke Britse humor, en er zitten megaveel verwijzingen naar andere (horror)films in dus zelfs met de zoveelste rewatch merk ik ineens nog nieuwe dingen op omdat ik dan weer een paar oudere horrorfilms gekeken heb die ik nog niet eerder gezien had.

En hier zitten dan weer geen films van mn favo regisseurs bij (Yorgos Lanthimos en Robert Eggers), vooral omdat mn lievelingsfilms van hun bijna allemaal vrij oncomfortabel zijn qua sfeer dus die zet ik toch minder snel op voor een twintigste rewatch

7 likes

Interstellar is m’n favoriete film allertijden en ik moet ook vanaf een bepaald moment altijd huilen en dat houdt dan tot het einde niet meer op :sweat_smile:

Films die ik gewoon heel leuk en goed vind en daarom altijd kan kijken (of waar ik toch blijf hangen als ze toevallig op tv zijn):
Alle Star Wars
Alle Hunger Games
Alle Jurassic Park
Olympus has fallen :joy: vinden veel niet goed geloof ik maar ik ga heerlijk op die film.

4 likes

Titanic.
No shame.

7 likes

Shutter Island kan ik echt blijven kijken. Net als Inglorious Bastards. Ik kom niet op een derde…

5 likes

Letterlijk elke film van deze franchises, zelfs de bagger slechte.

Scream
Jaws
Indiana Jones
Naked Gun

Wordt nooit minder leuk.

4 likes

Oke, don’t judge.
Legally Blonde 1&2
Confessions of a Shopaholic
Alle Disney Prinsessen, Renaissance en Revival Films + The Great Mouse Detective
Forrest Gump (elke keer wanneer die op tv is)
Bride Wars
Alle MCU films (en andere goede Marvel films)
The Muppets Christmas Carol

6 likes

Kill Bill 1 en 2! Verder The emperors new groove, Black Swan, Moulin Rouge en Django Unchained en Titanic ook wel stiekem

5 likes

Bij mij sowieso Paddington 1 en 2 en About Time! Ik heb iets met Britse films geloof ik haha

5 likes

The Holiday (vanavond op tv)
Harry Potter
The Shawshank Redemption
Interstellar
Mean Girls
The Parent Trap
Ready Player One
Ratatouille
Tangled
Titanic
Home Alone
Grease
The Devil wears Prada
LotR
Princess Diaries
Matilda
Jurassic Park

En nog 100 meer die nooit vervelen waar ik nu even niet op kan komen.

5 likes

Oh ja Paddington!!

Zo leuk al jullie favorieten! En herkenbaar dat je voor verschillende genres verschillende favorieten hebt. Er staan wel een aantal tussen die ik niet ken dus zal die eens op gaan zoeken

Deze lijst plus Superbad, 21 Jump Street en Ponyo.

3 likes

Instellar
Inception
The Greatest Showman
Brothers

En verder veel van die oude romcoms of girly films zoals 10 Things I Hate About You, The Proposal, Friends with Benefits, Burlesque, The Last Song. Lekker hersenloos na een werkdag, maar blijft gewoon de 20e keer nog leuk

4 likes

Ohjaaa Burlesque! Lang niet gezien maar die was echt leuk.

1 like

The greatest showman
Moulin Rouge
10 things i hate about you
Uptown girls
Dirty dancing
Hercules
Love Actually
Matilda
Mamma Mia
Shrek 2
Legally blonde

6 likes

Keizer Kuzco
Easy A
Moulin Rouge
Sister act 1&2
The Lion King

6 likes

Parasite! Echt wat een top film

6 likes

Ik ben zo benieuwd naar deze film. In januari ga ik hem kijken met een groep vriendinnen, hopelijk is die zo goed als ik denk dat die is

3 likes