Filmtopic (Deel 1)

Ik heb een gold pas. Ik ga vaker naar IMAX, 4dx, 3d dan een andere versie. Meestal kijk ik alleen 2d als de film niet in 3d of iets anders uitkomt. Dus ik haal het geld er wel uit.

2 likes

Ik heb nu een maand de gewone pas, maar ik twijfel om de gold te nemen. Ik merk dat ik soms wel naar 3d wil, maar dan niet ga vanwege die 1.50

1 like

ik heb nu ong 10 jaar een gewone @Dombo en eigenlijk nooit echt een gold gemist
ik houd niet zo van 3d films, af en toe pak ik een 4dx film waar ik dan eenmalig voor bij betaal, maar ja dat is ook niet zo heel vaak

@Jammerwel ja was gaaf!

2 likes

Ik heb Yesterday gezien maar vond hem een beetje saai. Het zo’n makkelijke-weg-kijk-film. (zeg je dat ook bij films? boeken kunnen makkelijk weglezen, nouja jullie snappen wat ik bedoel)
Maar ik vond hem daardoor niet zo interessant. Wel gewoon een luchtig leuk verhaal hoor, maar voor mij niet echt de moeite waard.

Le Jeune Ahmed daarentegen. Die vond ik heeeeel goed. Echt een film die nog een tijdje in je hoofd blijft zitten. Verhaal was goed neergezet en een heel sterk einde. Zet je aan het nadenken en geeft inzicht in het leven van een radicaliserende jongere. Een aanrader. Ik ben ook benieuwd naar Weldi, ik denk dat ik die volgende week ga kijken.

1 like

Ik ben het met je eens wat betreft Yesterday. Je ziet ook dat het plot een beetje kunstmatig ingewikkeld gemaakt wordt om wat spanning op te bouwen. Terwijl er eigenlijk weinig diepte in het verhaal zit. Het is wel vermakelijk maar niet echt een film die blijft hangen. Ik kan me voorstellen dat het voor Beatlesfans overigens wel leuker is.

1 like

Net naar Toy Story geweest. In het begin leek een vierde film mij niks omdat het voor mij bij 3 al afgelopen was maar dit hebben ze mooi en leuk gedaan. Hele leuke nieuwe karakters die het verhaal weer interessant maken.
Toy Story blijft toch wel mijn favoriete Pixar film :heart:

1 like

Ik moest 2 keer huilen bij The Lion King. En ik vond het ook mooi om te merken dat de hele zaal doodstil was. Dat is vaak wel anders…

Wie heeft midsommar al gezien? Ik twijfel om te gaan

Oo jammer! Ik had best hoge verwachtingen, vooral omdat ik het concept van het daglicht heel interessant vond en benieuwd was hoe ze daarop hebben ingespeeld. Ik vind sowieso vaak horrorfilms die in de bioscoop draaien niet eng

Ik ben net geweest en ik vond het verschrikkelijk. Op een gegeven moment dacht ik alleen maar: wanneer komt het einde!!! Werd gewoon misselijk van al dat bloed.

In mijn bioscoop draait de Lion King vandaag gewoon 10 keer… Ik vind het vrij vervelend, omdat er dus geen ruimte meer is voor andere films. Het aanbod hier is zo klein nu

1 like

Ik ben geweest en ik vond 'm fantastisch. Je moet geen typische horrorfilm verwachten, want dat is het niet. Het is meer dat je weet dat er iets gaat gebeuren, maar de vraag is alleen wanneer. Maar ik vond het verhaal heel sterk, de styling en ook de keuzes die gemaakt zijn wat betreft effecten.

3 likes

Ik was van de week naar de Lion King en het geluid stond zó hard dat ik op een gegeven moment mijn vingers in mijn oren stopte toen Timon en Pumba begonnen te praten.

Ik ben net naar midsommar geweest en ik vond hem fantastisch :heart_eyes: zo mooi gefilmd ook allemaal. Hij deed me denken aan mijn favoriet the wicker man (de originele, niet die met nicolas cage :-1:t2:) alleen vond ik deze zelfs nog beter

3 likes

Hoe vinden jullie iMax 3D? Ik moet veel tijd opvullen vandaag en de nieuwe Fast&Furious draait in iMax 3D, maar ik word snel misselijk van slechte 3D. Is iMax een beetje oke?

Iemand al naar the Hustle met Anne Hathaway geweest?

ja maar wel al 2 maanden geleden ofzo, draait die dan nog?
vond het echt een grappige film!

1 like

Ik ben toch maar naar de Lion King geweest, maar meh. Ik had niet superhoge verwachtingen (maar dat ligt er meer aan dat ik ā€˜live action’ remakes niet nodig vind), maar ik vond het gewoon echt een stuk saaier dan de animatiefilm. Ik begrijp wel dat dieren geen gezichtsuitdrukkingen hebben, maar ik vind het echt wat missen. Het kwam zo … doods? over zo.

Was ook naar Men in Black International geweest (want heb nog tijdelijk een Unlimited pas dus alles eruit halen haha) en die vond ik best prima. Keek makkelijk weg, geen hoogstaand niveau though.

2 likes

Ik ga vanavond naar Stuber, want heb echt even zin in dom vermaak haha

Ik vind IMAX3D mooier dan gewoon 3D. Het beeld is scherper en het geluid is beter. Maar ik heb geen idee of je er niet misselijk van wordt, want ik heb nooit last van 3D beelden.