Filmtopic (Deel 1)

Wat vond je jammer aan het eind? Ik heb hem vandaag gezien en vond hem ook heel goed. Was wel een beetje overdonderd door het geweld op een gegeven moment. Maar vond het eind wel goed eigenlijk

Ik weet het niet precies te verwoorden maar vanaf de brief van de zoon vond ik het een beetje slap? Had het een sterker einde gevonden als het eindigde na de ‘brief’ van de vader zodat je echt het gevoel had van he’s fucked ipv er nog een soort van happy ending aan te geven (ookal zal die niet waar komen)

Ja, ik snap wat je bedoeltmaar ik kon er wel mee leven, omdat het maar een fantasie was

3 likes

Tsja smaken verschillen. Ik vond Parasite grappig, spannend, origineel, en er zat wel echt een boodschap in

3 likes

Wat vond je er niet goed aan?

Denken jullie dat 1917 half maart nog draait? Hij is 9 januari in première gegaan in NL

tegen die tijd zijn de oscars geweest en hij zal wel wat winnen, dus dan gooien ze 'm er nog eens in

Ik heb vandaag The Cave gezien, documentaire over een ondergronds ziekenhuis in Syrië.
Pfffff. Dit zijn van die films waarvan ik vind dat eigenlijk iedereen ze zou moeten zien. Maar wat ontzettend heftig.

3 likes

Inmiddels twee IFFR films gezien, Balloon en A perfectly normal family. Balloon is een mooie rustige film over de eenkindpolitiek in Tibet. Laat mooi de spanning tussen politiek/de moderne wereld en traditie/geloof.
A perfectly normal family vond ik indrukwekkend. Het gaat over een vader die in transitie is en haar gezin.

Spoiler: De regisseuse vertelde in de Q&A dat het grotendeels haar eigen verhaal was, dat zij de dochter in het verhaal is en haar vader ook betrokken was bij het maken van de film. Dat wierp echt een ander licht op het hele verhaal.

Nog twee films te gaan!

1 like

Misschien de ticketswap link plaatsen op de vpro iffr facebook/event pagina?

Heb ook twee IFFR-films gezien nu. Afgelopen zaterdag Rosa Pietra Stella, over een alleenstaande moeder in Napels die de eindjes nauwelijks aan elkaar kan knopen. Vond ‘m te traag en saai.

En net naar Un Fils geweest. Vond ik een hele mooie film, echt een aanrader. Het gaat over een Tunesisch gezin dat op reis gaat maar dan iets meemaakt dat hun levens verandert.

Ik kom net terug van 1917, ik ben echt een pussy maar mijn god. Wat een intense film! Ik heb echt de hele film met klamme handjes gezeten

biecht, geen spoiler

Ik heb echt 2x op het punt gestaan om te gaan. Zo gespannen / bang was ik.

Ik ben echt snel bang hoor hahah dus waarschijnlijk zal het wel meevallen

Ik heb Little Women gezien afgelopen week. Ik twijfelde eerst om te gaan kijken omdat ik al meerdere versies gezien heb, maar deze versie was echt de moeite waard. Ik was echt de halve film aan het huilen, dus het heeft me zeker geraakt.

En ik vond het ook heel goed dat de karakters verdiept werden, zodat je ze anders gaat zien dan hoe je ze voorheen kende. Echt een aanrader, ook als je het verhaal al kent.

Morgen ben ik vrij, dus dan ga ik Birds of Prey kijken. Ik ben echt benieuwd.

1 like

Ik ben deze week naar 1917 geweest en vond het echt een goede en spannende film! Ik had ergens alleen niet verwacht dat die Blake al zo snel dood zou gaan? Zag dat moment in ieder geval even niet aankomen. Wel een aanrader in ieder geval!

nee ik ook niet! Ik vond het ook zo’n eng idee dat hij alleen verder moest, werd daar heeeel nerveus van haha!

Ik was sowieso die hele film vet gespannen :sweat_smile:

2 likes

Ja ik schrok me ook heel de tijd dood van al die knallen en explosies (ook al weet je dat ze komen) haha. Geluid in de bios is ZO hard! Maar idd super spannend.

1 like

Jaa, heb Little Women ook gezien en vond het ook een aanrader :slight_smile:

1 like

Ik heb The Gentlemen gezien. Ik vond het erg leuk tot een moment dat ik te gruwelijk vond en daarna vond ik er niks meer aan. Zal het in een spoiler zetten voor degenen die hem hebben gezien of wellicht gewaarschuwd willen zijn.

Er is dus een man gedrugd (zeg je dat zo? Drugs gegeven iig) en ze hebben hem toen een varken laten neuken. Het is gefilmd en als chantage middel gebruikt. Dit moest grappig zijn in de film oid? Ik ging er in ieder geval heel slecht op. Je ziet het trouwens niet in beeld, maar het wordt duidelijk gesuggereerd. Echt heel naar.

Reactie op spoiler The Gentleman: wat naar! Doet me denken aan die ene aflevering van Black Mirror

Ik ben vanmiddag naar Birds of Prey geweest (Harley Quinn film). Was wel vermakelijk, niet heel hoogstaand. Margot Robbie heeft veel plezier in haar rol. Leuke film met vrouwen in actie.