Filmtopic (Deel 1)

Ja precies die afbeelding inderdaad. Vond die ook heel erg naar.

Vandaag 3 films gezien: Just Mercy vond ik echt supersterk. Had precies wat ik miste bij Bombshell. Wel een beetje jammer dat ze wat feiten hebben verdraaid aangezien de film zonder dat denk ik ook gewoon heel goed was geweest. Sowieso een film die je echt bij blijft.

Daarna Dark Waters. Ook een hele goede film! Vond hem iets minder sterk dan Just Mercy, maar wel super interessant. Echt zo een film waar je naar buiten komt en meteen meer informatie wil googlen.

Als laatste Weathering with You. Als in naar Imdb kijk denk ik dat dit aan mij ligt, maar ik vond het nogal vaag en nergens op slaan. Misschien is anime gewoon niet mijn ding. Ging ook superslecht op hoe ineens heel heftig/‘schreeuwend’wordt gereageerd op een vrij normale gebeurtenis maar dit is sowieso een anime ding dat ik niet snap :joy:

3 likes

Ik vond Weathering with You ook niet zo bijzonder. De film had z’n sterke momenten, maar verder had ik hem heel anders verwacht.

Ik ook. Heftig, maar misschien ook goed dat het naar buiten komt allemaal.

Ik heb Birds of Prey gezien. Ik vond het een leuke film. Leuke karakters, oké verhaal, heel vermakelijk. Goede actiescènes. En je hoeft echt niks van de voorgaande films of de strips te weten om het te kunnen volgen. Als je wel wat voorkennis hebt, zie je allemaal kleine verwijzingen.

En fijn dat er niet zo veel irritante pubers in de zaal zitten want het is 16+. Je merkt echt wel aan kleine dingen dat het een film geschreven en geregisseerd is door vrouwen.

Ik vond 1917 eigenlijk best bagger. Het was mooi gefilmd, maar dat was het enige.
Juist door de manier van filmen, werd het een supersaai plot.

1 like

Ik vond die manier van filmen juist heel bijzonder en extra spannend. Grappig hoe dat zo kan verschillen.

Tsja. De kern is dat twee mannen van a naar b lopen, en ze halen het of ze halen het niet. Dat kan wel spanning oproepen uiteraard, maar qua verhaal is het niet bijster origineel of verrassend. Denk dat ik vooral dat bedoel. Dat het niet verrast.
Onderweg komen ze wat mensen tegen, maar dat geeft ook geen verdieping. Mogelijk ook door die manier van filmen, waarbij ze ze 1 keer tegenkomen en that’s it, het a-naar-b verhaal gaat weer door.

Ook hoe de muziek bepaalde scènes ondersteunende, vond ik erg cheesy en voorspelbaar.
Waarbij slotscene qua cheesyness en gebrek aan verrassing eigenlijk alles overtreft.

Misschien is het ook wel dat mn verwachtingen iets te hoog waren door alle positieve recensies, haha

1 like

Hebben we een andere film gezien :stuck_out_tongue:
Juist de thema’s die in die tocht van a naar b aangehaald worden brengen een enorme diepte aan de film. Volgens mij zit er ook enorm veel symboliek in, zou nog eens moeten kijken om dat te ontdekken. Maar voor mij was het echt uit de oorlog gegrepen vanaf minuut 1 en staat het ook goed symbool voor de eerste wereldoorlog.

5 likes

Ik ben naar de docu For Sama geweest. Ik vond ‘m heel ‘rauw’ en ontzettend heftig, halve film zitten janken. Heel bijzonder dat deze beelden zijn gemaakt, gedurende zo’n lange periode.

1 like

Ja en die broertjes, zo triest, helemaal onder het stof

Heel indrukkend, hè. Ik denk er nog regelmatig aan en merk dat mijn beeld op de oorlog echt is veranderd. Heb niet doorgehad hoe afschuwelijk het daar is geweest. En die moeder(s) ook als hun kind was overleden. Hartverscheurend.

yessss oscar voor Parasite, komt dat zien!

4 likes

Ik ben vandaag naar Birds of Prey geweest en ik vond hem eigenlijk best leuk! De film had wel een paar minpunten, maar het acteerwerk en de actie waren heel goed!

1 like

Net Parasite gezien, maar ik vind hem ook niet wauw? Gewoon goed, maar niet Oscar waardig of zo…

De opbouw was wel leuk maar duurde net iets te lang. De plottwist waarin bleek dat de man van de oude housekeeper in de kelder woonde, vond ik wel heel verrassend en entertaining. Alleen had ik eerder verwacht dat ze in een soort co-existence zouden verder gaan en samen een plan zouden smeden ipv de Kims die het koppel opsluiten. Het was ook zo’n voorspelbaar film element dat nét dan het rijke gezin toevallig terug op weg is naar huis. Ook het einde waar er op dat feest Kim-Jung (dat meisje?) en die vader vh rijke gezin doodgaan, vond ik eigenlijk juist heel standaard hollywood. Zo’n ~donkere~ ‘twist’ heb ik wel al vaker gezien in films. Het had er voor mij ook echt niet in gehoeven, ik vond het totaal overbodig.
Ik vind de arm/rijk kloof wel echt héél mooi geportretteerd en schrijnend om te zien.

2 likes

Daar heb je zeker gelijk in

Ben net terug van Gretel & Hansel en vond hem wel oké. Visueel heel mooi, maar verder vond ik hem nogal vreemd.

Vooral een bepaalde scene:

Summary

Dat ze stoned werden van paddestoelen

2 likes

Ik moest echt minstens drie keer huilen tijdens Just Mercy.
Als er iets is in films of series dat mij raakt, is het onrecht.

Ik ga zo naar Parasite, ben benieuwd

2 likes

Ik was dit weekend naar “Bad boys for life” en vond hem echt ontzettend leuk

3 likes