Filmtopic (Deel 1)

Ik heb ook Tenet gezien, echt een gave film! Ik heb het idee dat ik de hele tijdlijn enzo wel snap, maar wil hem toch nog een keer zien omdat je er dan met een hele andere blik naar kijkt, nieuwe details ziet enzo. Misschien ga ik gewoon volgende week nog een keer! Ik snapte alleen niet goed wie nou die man was die helemaal in het begin in de opera in dat hokje zat. Hij had een stukje van dat algoritme bij zich dus het leek me wel een belangrijk figuur, maar volgens mij is hij helemaal niet meer teruggekomen in de film later, of wel?

Ik vond de muziek ook echt hard staan, ik heb de hele film oordopjes ingehad (die ik normaal naar concerten draag, doe ik wel vaker in de bios) en toen klonk het gewoon als normaal volume i.p.v. gedempt :woman_shrugging:t3:

Wat wel echt super irritant was: de zaal zat best vol, wel gewoon netjes lege stoelen er tussen, maar halverwege de film kwamen twee medewerkers ineens allemaal mensen verplaatsen omdat er blijkbaar toch niet genoeg afstand tussen zat. Ze waren er echt een half uur mee bezig, super storend! Doe dat dan tijdens de reclames vooraf i.p.v. halverwege de film?

Ik denk ook dat ze op deze manier trouwens meer potentiële Corona bacillen verspreiden dan als iedereen gewoon was blijven zitten. Nu was er super veel beweging en die medewerkers zaten steeds dingen in het oor te fluisteren van mensen (20 cm afstand), en dat meerdere keren achter elkaar. Ik denk dat je met zo in elkaars adem hangen zo meer risico veroorzaakt dan als mensen gewoon stil op hun stoel zitten (met soms misschien maar 1 meter er tussen i.p.v. 1,5). Ik ga er denk ik wel een berichtje over sturen naar de bioscoop want ik vond het echt storend en afleidend.

1 like

Heeft er iemand Relic gezien? Ik ben wel benieuwd, wilde dit weekend gaan

Ja, dat eerste stuk ging voor mij ook wat snel. Ik wil hem ook nog een keer zien! Dan snap ik het misschien wel.

1 like

Ja ik, ik verwachtte er veel van want vond de trailer eng maar vond de film zelf niet eng. Kwam er later achter dat er een psychologisch iets achter zit (spoiler denk ik, dus zeg het voor de zekerheid niet) en toen snapte ik de film wel beter… maar vond het meer een drama/psychologische thriller dan een horror.

1 like

Gisteren gezien! Vond het geen standaard horror, en moest er op het eind nog wel even over nadenken. Zeker de moeite vond ik.

1 like

Klinkt goed @Teigetje en @NotJealous!

Ja ik vond hem wel goed! Niet echt eng, maar wel een interessant einde.

1 like

Gisteren naar Antebellum geweest. Zo heftig… was er echt still van, verloop van het verhaal echt niet zo verwacht.

1 like

Ik ben naar Misbehaviour gegaan en ik vond hem heel leuk! Snap de meh-recensies eigenlijk niet zo. Moet wel zeggen dat ik echt een sucker voor de sfeer ben. In dit geval deed de combi Engeland in 1970 mij al heel goed.

Gaat dus over de (echtgebeurde) verstoring van de Miss World verkiezing door een groep feministen.

4 likes

Ik ben hier ook benieuwd naar! Normaal halen trailers met niet zo snel over om naar de bios te gaan maar deze keer wel.

1 like

Welke film zou je als thriller/horror liefhebber eerder aanraden? Antebellum of Relic? Ik kan niet kiezen tussen die 2!

Dan zou ik naar Relic gaan denk ik

1 like

Ik snapte niets van Tenet. Misschien moet je er ook niet te veel bij nadenken, maar ik snapte niet hoe die Neil nou precies daar onder de grond kwam aan het einde en waarom zou die Kate het opeens wel redden als ze terug ging door die machine

oh goeie, ik ga daar vrijdag heen heb ik net besloten!

Ik vond die echt saaaaaaaaaaai

Ik ga vanavond naar Antebellum!

Ik ben naar Burden geweest. Was echt mooi. Ik heb sinds deze maand pathé unlimited, ik werk nu helaas heel veel avonden maar vanaf oktober gaat dat veranderen en dan kan ik lekker veel biossen

Hahaha echt!? Antebellum was ook goed maar duister op een andere manier. Eigenlijk niet met elkaar te vergelijken. Ben afgelopen tijd naar 3 horror/thriller geweest maar alle 3 zo anders

Ja ik vond de opbouw te lang en er gebeurde vrij weinig.

Ik was gister naar Antebellum en was daarna echt sprakeloos. Het einde deed me een beetje denken aan die aflevering van Black Mirror.

Eergisteren naar babyteeth geweest. Had niet echt hoge verwachtingen, vond het verhaal nogal cliché klinken. Maar was echt een toffe, originele film! Ook best gelachen af en toe