Alonso heeft voor mij gewoon de gunfactor. Hij is echt een hele goede coureur die niet altijd de meest gelukkige keuzes heeft gemaakt in zijn carrière qua teams. Ik denk echt dat hij vaker wereldkampioen had kunnen zijn als zijn keuzes net wat gelukkiger waren uitgepakt.
Voorspelbaar begin. P1 is bij deze track niet per se heel gunstig. Leuk dat Alonso nu leidt.
Ben benieuwd of Alonso daadwerkelijk niet goed stond…
Mehhh shit hey, wat zonde na zon lekkere start
Ik ben benieuwd hoe hij niet goed stond. Toevallig genoeg lette ik er extra op vanwege de penalty van vorige week. Misschien keek ik naar andere auto’s maar het is me niet opgevallen dat Alonso verkeerd zou staan.
Heb je de beelden uiteindelijk gezien? Hij stond echt veel te ver naar links.
Ja, ik zag het daarna inderdaad. Ik denk alleen dat de positie zoals hij stond ongunstiger is dan het had hoeven zijn. Ik dacht eerst dat die penalties dan gingen over onterecht voordeel tov anderen maar het gaat er zeker gewoon om dat je op de juiste plek moet staan?
Het wordt nog spannend wie de snelste ronde gaat pakken en dus op 1 in de ranglijst komt (als de auto’s het vol houden )
Nou, dat gefluit in de auto van Verstappen klinkt niet al te best. Eerst maar zien dat-ie de race uitrijdt in plaats van de snelste ronde pakken.
Hmm het zal toch wel meevallen met dat gefluit dan als Verstappen nu nog steeds rijdt.
Hoezo denkt Mercedes dat Alonso nog 5 sec krijgt? Dat heb ik ff gemist tijdens het koken denk ik.
Edit: 5 sec penalty zou niet mogen worden ingelost tijdens penalty, vandaar dat het misschien opnieuw moet
Edit 2: Haha mooi dat Verstappen toch nog ff de snelste rondetijd pakt in de laatste lap
Haha oh oh dat hoofd van Perez als die interviewer zegt dat Max toch nog snelste raceronde heeft Dat wist hij geloof ik nog niet…
Ahhh ja hij vraagt het nu zelfs aan Verstappen. Verstappen zegt dat hij in de laatste ronde voor de snelste tijd is gegaan. Perez vraagt dan moest je niet een bepaalde tijd aanhouden? En Verstappen zegt ja maar ik ben er tegenin gegaan (zoiets).
Ik proef spanning tussen die twee of in ieder geval tussen Perez en Red Bull. Zeker als je ook ziet dat Perez net eerst naar Aston Martin gaat en daarna pas naar zijn eigen team. Maar misschien zoek ik er wel te veel achter. Voel me net Yvonne nu oeps
Toch geen podium plek voor alonso #lullig
Nabeschouwing. Binnen die vijf secondes mocht er niet meer aan de auto gezeten worden ofzo en dat is wel gebeurd???
Heeft nu 10 seconden straf gekregen ofzoiets. Russell is 3e.
Yooooooooooooooooooooo
Ik dacht dat ze een foutje maakten tijdens de nabeschouwing, echt zo raar! Sta je daar je 100e podium te vieren en nog nat van de champagne hoor je dat je er toch af moet. Echt slecht. Rare beslissingen deze race (ook met die safety car).
Ze hadden 32 rondjes om het uit te vinden, dan had Alonso echt nog kunnen pushen.
Ben ik verpest als ik denk dat Mercedes het expres pas later heeft ‘aangegeven’ bij de FIA?
Volgens mij zag iedereen het meteen toch? Ik dacht ook van huh wat doet die mechanic. Ik denk dat ze heel veel discussie hebben gehad, het hebben laten gaan maar later kwamen daar wellicht weer klachten over.