Gelukkig geen fakkels tijdens de race
Toch mooi hoor zo je âthuisraceâ winnen
Lewis loopt even chagrijnig voorbij
Echt leuk dat er steeds meer van die âjongeâ podiums zijn. Echt zoân switch naar de volgende generatie haha
Geef m is ongelijk.
Vind die focus op Lewis echt stom. Overal en zelfs hier in dit topic. Natuurlijk is ie chagrijnig, wat verwacht je nou? Natuurlijk is ie boos om de strategie. Dit zou bijna iedere coureur zo doen maar daar hoor je dan niemand over.
âProud to be Dutchâ đ„č
(Was Max nou niet eens echt Nederlands of heb ik dat verkeerd haha)
Half!
Hij is geboren in België en tot zijn 18e had ie alleen een Belgisch paspoort. Zijn ma is ook Belgisch. Toen hij 18 werd heeft ie een Nederlands paspoort aangevraagd om zo onder Nederlandse vlag te kunnen racen.
Maar hij heeft alleen de Nederlandse nationaliteit
Dat ie baalt snap ik helemaal maar wat mij bij Lewis elke keer weer opvalt is dat hij het dan niet kan opbrengen om de winnaar te feliciteren.
Als je kijkt naar bijvoorbeeld LeClerc, Sainz maar ook Verstappen die stappen altijd naar de winnaar om deze te feliciteren.
Nu gelukkig geen gekraaiđ
Dat zou kunnen ik weet niet of de Belgische nationaliteit komt te vervallen als je de Nederlandse aanneemt. Dat wat ik eerder schreef over zijn 18e verjaardag stond van de week in een interview met Max
Haha bij de Nos mogen ze geen merken noemen terwijl de logoâs van Heineken heel duidelijk zichtbaar zijn. Dus wanneer de directeur (?) van Heineken een prijs overhandigd is het âde directeur van een zeker biermerk dat de gp sponsortâ
Op het circuit zelf was er een belgische commentator. Wat een grap was dat. Bij een safety car ging het kver de neutralisatie.
Ik vind het trouwens wel echt goed dat er wat meer aandacht komt voor het gedrag van een deel van de Max Verstappen-supporters naar vrouwen toe. Hoorde dat veel mensen het overdreven vinden, maar er zitten echt idioten tussen en het is absoluut niet normaal wat er soms gezegd en gedaan wordt. Ik heb achteraf in 2018 ook al een beetje een rare situatie meegemaakt op het circuit met Nederlanders en daar heb ik toen best een nare nasmaak aan overgehouden.
Ik ben wel benieuwd hoe en of de organisatie actie gaat ondernemen of dat er alleen een statement gaat komen ofzo. Bijv. Jan Lammers heeft racisme tegen Hamilton afgedaan als âje moet het er gewoon niet over hebbenâ en dat vind ik echt te slap.
Ja ben ik ook wel benieuwd naar! Lijkt me ook wel oprecht lastig hoe je hier goed op kunt reageren.
Want (in mijn ogen) gaat het echt om zoân typische groep mannen die elke race waar ze heen gaan als een soort extra koningsdag zien en zich na een paar drankjes gewoon niet meer kunnen gedragen en als ze ergens op aangesproken worden zeggen âja er kan ook niks meer tegenwoordigâ.
En een statement gaat niet zoveel uitmaken dan denk ik. En actie ondernemen wordt ook lastig ben ik bang.
De hoeveelheid bier die gedronken werd in Zandvoort vind ik persoonlijk te veel. Genoeg mensen die na de race niet meer normaal naar huis konden lopen/fietsen. En dat is ook niet geheel raar, het biermerk was ook op de tribunes bier aan het tappen.
Daarbij waren er gewoon groepen mannen die al wat op hadden die elkaar volledig versterkte in opmerkingen richten vrouwen e.d.
Ik ben zeer benieuwd wat ze er aan gaan doen.