Game of Thrones / House of the Dragon

Aan de ene kant vond ik het irritant dat hij niet stierf want het zag er niet zo best uit voor hem, maar aan de andere kant vind ik het ook wel weer iets voor GoT om volgende aflevering een ware slachting te hebben terwijl niemand het verwacht. Had zelf verwacht dat Grey Worm of Jamie dood gingen, maar die hadden ook een sterk setje plotarmor aan.

@Dragoste, volgens George RR Martin was het einde “bitterzoet”, dus denk dat er wel meer personages doodgaan.

5 likes

Boohhh, ik moet er wel echt even van bijkomen en het laten bezinken zeg :astonished:

1 like

Tatta gonna tatta

3 likes

Misschien bedoelde hij dat het einde bitterzoet was voor hem, en zijn eigen ideen. Namelijk dat deze schrijvers het te soft hebben gemaakt en hierdoor voor George bitterzoet is geworden.

1 like

misschien is daenerys gewoon geschreven om ons eraan te herinneren dat incest slecht is voor je ontwikkeling, de tijd van de habsburgers is ook al zo lang vergeten

4 likes

Ja helemaal met je eens. Op youtube zijn de comments wel een heel stuk negatiever, bijvoorbeeld onder deze video:

Ik dacht ik kijk toch nog “even” de aflevering, man lig zwetend in mn bed nu.

Maar waarom ging de night king achter bran aan? :face_with_hand_over_mouth:

Hij had die scar. Daarmee kon de Night King hrm makkelijk opsporen. En misschien wilde de Night King ook wel een 3 eyes raven zijn. Maar dat zullen we nu nooit weten…

Anyways wat ik van de aflevering vond:
Jeetje echt, nou. Ik ben blij dat ik hier lees dat meer mensen er meer van hadden verwacht. Veel vrienden om mij heen vonden het helemaal episch, terwijl ik juist uit die hoek meer kritische meningen had verwacht.

Ik vond het begin heel erg vet. Melisandre kwam echt episch ineens weer in beeld, en vond de eerste aanval met die brandende zwaarden ook vet in beeld gebracht. En dat je vervolgens in de verte die lichtjes zag doven. Maar wat er daarna gebeurde?? Mensen kwamen als zombie terug, en even later zaten ze er kiplekker bij? Die vetscenes later konden mij echt niet bekoren. Ook dat Brienne, Jaime en Jorah gewoon nog leefden na het gevecht vond ik heel ongeloofwaardig? Ik had gehoopt op meer uitschakelingen, iedereen daar op t veld werd zo goed als afgeslacht. Flauw dat ze dan die hoofdpersonages wel laten leven.

Wel vond ik in deze aflevering Arya heel vet. Ook dat ze weer een soort opleving kreeg bij Melisandre en wegliep. Hoe zij en Clegane elkaar hielpen. Hoe Melisandre weer in beeld kwam vond ik ook vet, dat het haar wel even lukte een vuurtje te stoken en de rest allemaal niet. Lyanna Mormont en haar gevecht met de reus vond ik ook heel vet. Ja ik vond de meeste vrouwen in deze aflevering wel vet.

En Reek… Ik had alleen maar medelijden met hem dat ie na zijn zware leven op zo’n manier moest sterven voor Bran? Van mij mag Bran eruit, ik irriteer mij dood aan die gast. Jorah’s dood was in ieder geval zoals ie het ook had gehoopt: in de armen van Danaerys.

Edit: wat ik trouwens wel stom vond met Arya was dat ze op een gegeven moment helemaal alleen met de white walker leek te zijn? Echt waar is de rest. Ik dacht nog: is iedereen dood? Wel vet met Clegane en die andere knakker. Maar zo stom dat je dan een paar shots later ziet dat eigenlijk alle belangrijke personages nog leven.

Oké ik ben echt een zeur nu, maar was vandaag helemaal doodgespamd dat de aflevering echt heel vet was (niet hier hoor, door stomme vrienden). Die hoge verwachtingen hebben het misschien ook een beetje verpest. Maar teveel Hollywood, te makkelijk einde.

6 likes

Ok nou ik vond het ook helemaal niks eigenlijk? Echt letterlijk iedereen was dood, geen man meer overeind behálve de vertrouwde karakters en wat mensen uit de crypts. Vond het ook onwijs hollywood en helemaal niet GoT-waardig. Seizoenen lang zijn we bezig geweest met deze dreiging en de rol die Jon en Bran daarin zouden spelen en uiteindelijk was alleen badass Arya nodig om het te fixen, en is er geen vraag beantwoord. Nu in de preview voor volgende week gaan we weer vrolijk verder met de oorlog tegen Cercei ineens. Haha manman.

Ik vond met name het begin wel heeel vet gefilmd met de lichtjes van de Dothraki. Verder tja. Haha ik ben echt zo’n zuur ‘maar in de boeken’ type nu.

8 likes

Ja precies wat jij dus schrijft @Mango :sweat_smile: lees ik nu pas.

1 like

Haha ja dat begin vond ik ook het vetst, met die lichtjes inderdaad. Maar snapte iemand wat daarna gebeurde? Het werd stil, en er kwamen een paar terug. Maar meer dood dan levend?
Hoe kon Jorah daarna nog leven, hij ging toch voorop met de Dothraki??

1 like

Ja hij kon realistisch gezien niet meer leven maar dat geldt echt voor bijna iedereen en wel in het speciaal voor Jaime, Brienne, Sandor, Pod, Grey Worm, Jon, Gendry etc etc

En hoe kwam Arya daar ineens ongezien? Er stond nog een enorme kring van wights omheen? En ze moest heel winterfell nog door sprinten, terwijl Jon geen stap verder kwam kon zij er blijkbaar prima langs?

7 likes

Ja zo flauw.

Hoe meer ik nadenk, destemeer dingen mij te binnen schieten waaraan ik mij heb lopen irriteren. Zoals dat gevecht met Jon en de Night King. Maar toch werd gered door Danaerys.

Oké ik ga nu ophouden, want wil het niet verpesten voor anderen. Misschien even minder zure augurken eten (net als Bran).

1 like

Ja, maar Arya is wel snel en behendig. En slim. Jon doet alleen maar domme dingen, is iets slomer en lomper en schat dingen net niet goed in.

Ik had eigenlijk nog wel even gehoopt op een faceless men momentje. Of dat bekende personages ineens whigts werden, zoals Er, en dan tegen elkaar vechten. Helaas was ook dat laatste moment van korte duur.

Haha ja ik kan nog niet stoppen. Waar is dat hele verhaal met the prince who was promised dan nu ineens? :thinking::frowning:

Dat is wat Sylvio Forel tegen Arya zei, voordat hij met Meryn Trant en co in gevecht ging, waardoor Arya kon ontsnappen, zij antwoordt dan dus ook “not today” (en Meryn Trant de vieze pedo gaat hierdoor op haar lijst). Beste callback van de aflevering :sob:

Ik vond de aflevering wel ok, er gingen minder mensen dood dan ik verwachtte, en zeker minder belangrijke personages, en het was allemaal wel een beetje heel erg donker. Maar het einde was iig wel onevrwacht en er zaten wel een paar toffe scènes in, zoals idd de Dothraki (R.I.P.), maar ook de scène met Arya en de wights in de bibliotheek, puntje van mijn stoel hoor… En Lady Lyanna Mormont, wat een voorbeeld :two_hearts:

Jon en Dany hebben wel weer bewezen dat ze beide useless zijn (dat begon al in de planning, wie stopt de vrouwen en kinderen nou in een crypt als je vijand de doden kan laten herrijzen?), en aangezien Cersei ook overduidelijk niet geschikt is om te leiden, hoop ik dat het eindigt met Sansa op de troon, Tyrion of Sam als haar hand, en Arya als leider van haar queen’s guard. En Grey Worm en Missandei op hun tropische strand :smiley:

1 like

Oooh hoe kon ik dit vergeten. Ik krijg echt zin nu om alle seizoenen terug te gaan kijken. Weet alleen niet waar ik de tijd vandaan moet halen.
Thanks voor de verduidelijking!

1 like

Oeh ja! En dat dan Michiel Huisman even om de hoek komt, en erachter komt dat ie alle battles gemist heeft.

4 likes

100% dat leipo Cersei op de troon eindigt

2 likes