Game of Thrones / House of the Dragon

Ik vind het wel tof dat Arya haar training nut heeft gehad. Haar wapen die ze had laten maken had daar ook mee te maken.

2 likes

Arya is goed geworden in stilletjes mensen besluipen dus ik sta hier zelf niet echt van te kijken.

2 likes

Mijn interpretatie is dat de stealthy scene in de bibliotheek liet zien dat Arya vrij goed ongezien langs de walkers kon sluipen. Toen ze aankwam waren alle Wights/White Walkers daar onder de hivemind controle van de Night King en stonden daarom rustig te wachten. Ze spreken nooit met elkaar en ik denk dat hij ze telepatisch zijn wil oplegt en kan lezen of wargt via hun zintuigen. Vlak voor Arya aanvalt zie je langs 1 van White Walkers een soort windvlaag van zn haar wat volgens mij Arya is die er bijna ongezien langsschiet. Ik denk dat de Night King op dat moment via de Wights registreert dat ze eraan komt en daarom ook op tijd omdraait.

Jon en Arya hebben een hele andere skillset en Jon is een actieve vijand van de Night King geweest in eerdere afleveringen dus hij gooit heel bewust al zijn troepen tegen hem aan om hem tegen te houden. Zoals een kudde zombies en zn draak. Arya is niemand voor de Night King, net als Theon ziet hij haar niet als een dreiging voor zijn welzijn. Je ziet ook dat geen enkele Wight bijvoorbeeld reageert als Theon op hem afkomt.

24 likes

biecht: ik heb de helft van het gevecht doorgespoeld want ik vond het veel te lang duren en te voorspelbaar dat de meesten zouden blijven leven…

Wat is de gedachten achter Melisandre die vrijwillig dood gaat eigenlijk?

Ja weet wel dat het eerder is gezegd maar vond het juist erg opvallend dat Melissandre het op dat moment in de aflevering herhaalde vlak nadat ze het erover hadden dat de voorspellingen uitkomen en alle hoop weg viel. Toen dacht ik op dit moment is the night king een soort van God of Death

Wat was hij daarvoor voor jou? The king of happiness and all things alive? Girl, die gast heeft een leger aan zombies en kan de doden tot leven wekken :smile:

2 likes

Ja ik snap de eindscene ook niet goed. Je zag een lichtje doven in die ketting maar waarom doet ze m dan af?
En uberhaupt waar zij in het begin vandaan kwam?

Ik had meer uitleg verwacht over de connectie tussen de Night King en Bran.

En trouwens: het Noorden heeft nu toch geen leger meer? Echt iedereen is dood behalve de managers dus hoe gaan ze Cersei aanpakken? Of zullen ze eerst naar de Iron Islands gaan?

Ja hij kan dat maar dat maakt hem niet direct een God tenzij opeens in een van de volgende afleveringen duidelijk wordt dat hij letterlijk de God of Death is, is het toch een redelijk strategisch geplaatste verwijzing. Ik gok dat ze het erin hebben gezet zodat je dat moment tussen Arya en de Night King verwacht, want is namelijk niet de eerste keer dat dit soort verwijzingen op heel specifieke plekken in de (of een) serie terug komen.

Edit: O zie nu dat ik King of Death heb getypt per ongeluk en niet God of Death. Dus zal dat even aanpassen

Die ketting hield haar jong en ze heeft haar doel vervuld voor de lord of light dus kan ze nu sterven, ze was al super oud.

4 likes

Gezien de serie de boeken al voorbij is, had ik al gerekend op meer ‘Hollywood’. Hoewel er wat mij betreft best wat meer brute GOT-moorden plaats hadden mogen vinden, heb ik wel genoten van de aflevering door de wijze waarin het in beeld is gebracht en de momenten tussen Sansa en Tyrion, Melissandre haar acties en de verwijzingen naar eerdere seizoenen bij Arya (je ziet dat ze getraind heeft voor het vechten en mijn favoriet: “what do we say to the God of Death? - Not today!”). Vond het wel jammer dat we niet meer te weten zijn gekomen over de Night King.

1 like

Ik heb ook wel een spanning gekeken. Ik probeer geen verwachtingen te hebben want dat leidt me af van het kijken. Ik vond Theon zo tof :broken_heart: En eens met de softies jon en dany maar toch brak ook mijn hart bij jorah en dany :broken_heart:

Die scène dat die night king zo aan komt wandelen met zn gang van langharige walkers, mn hart zat in mn keel (ookal weet je dat er nog iets goed gaat komen natuurlijk maar ja). En die muziek daaronder vond ik ook echt intens

2 likes

ik vond het wel lullig voor Davos dat hij niet de kans kreeg om Shireen te wreken

3 likes

Ik snap niet dat zoveel mensen het ongeloofwaardig vinden van Ayra? Daar heeft ze toch intens voor getraind. En daarnaast heb je ook nog deze scene uit aflevering 1 of 2:

Daar is ze ook sneaky op Jon afgekomen zonder dat hij het doorhad, op dezelfde plek.

23 likes

Die move waarbij ze de dolk naar de andere hand gooit deed ze in het vorige seizoen ook, tijdens trainen met Briene.

3 likes

Plus, ze kan zĂł geluidsloos langs wights sluipen dat de bloeddruppels van haar voorhoofd meer geluid maken dan zij!

13 likes

Ja klopt! Briljant gewoon, die details.

1 like

Ik las hier iets over op Reddit. Het moment dat Melissandre haar dat zegt en het einde gebeurde waarschijnlijk met een uur tijd ertussen.

In aflevering 1 van dit seizoen zegt Jon op exact die plek tegen Arya: how did you sneak up on me like that?

Arya kent Winterfell en die tuin beter dan wie dan ook en is super stil, zelfs bloedspatten maken meer geluid dan zij.

Ze heeft zich wss voor Theon’s dood al verstopt en het goede moment afgewacht, ze hoefde dus niet langs de ‘officieren’ als ze daar al was.
Plus: de night king nam het ook zelf op tegen Theon, dus wss had hij Arya ook gewoon onderschat en zelf proberen te doden.

Ik vond de aflevering heeel vet, vooral Melissandre’s aandeel erin. Ook wel leuk om zoveel legerfouten te zien gebeuren eigenlijk!

Vraag me wel af waarom Bran niet even een flashback van de night king liet zien terwijl ze hun staredown hadden… feit dat hij wel tegen vuur kon laat je nog meer denken dat hij een Targaryan is…

9 likes

Ik had mad respect voor zijn personage dat hij ondanks alles wat er gebeurd is niet eens twijfelde om “the right thing” te doen.

8 likes

Oke spuit elf was ik haha, wat gaat dit topic hard vandaag jongens!! Lekker :smiley:

Btw was ik de enige die echt hoopte dat de acteurs van Ed, Cat en Robb Stark in de crypt als white walkers te zien zouden zijn?

18 likes

Ja omg hoopte ik ook!