Game of Thrones / House of the Dragon

Bedankt voor de tip! Wist niet dat ze dit deden dus erg interessant om te kijken!

HBO moet gewoon slim zijn en de rechten van een heleboel goede
(afgemaakte) epic fantasy series opkopen en maken! Want ondanks mijn frustratie met GoT is de serie wel echt heel speciaal, juist omdat het geschreven is door een auteur (ipv een scriptschrijver) die niet afhankelijk is van de geliefde verhaalstructuren in Hollywood.

Ik wil meer goeie fantasy op tv zonder gepolijste “tieners” en vampieren.

11 likes

Aan de ene kant best logisch dat Dany doordraait. Ze raakte eerst Drogo kwijt en haar ongeboren kind. Toen Viserion. Dan komt ze erachter dat Jon de ware troonopvolger is. Ze raakt Jorah kwijt en vrijwel direct daarna Rhaegal. Ze is de helft van haar leger kwijt. En toen ook nog eens Missandei. Dan krijgt ze te horen dat Jon zijn mond niet kon houden en haar heeft verraden. Ze wil met hem samen zijn, maar hij kan dat niet meer op de manier waarop zij het wil. Dan slaan haar stoppen door ja (al keurt dit haar gedrag natuurlijk niet goed).

7 likes

Aan de andere kant is de opbouw er naartoe gewoon bagger geweest, want al deze dingen samen hadden logischerwijze inderdaad hiernaar kunnen leiden, maar tot het moment dat het gebeurde had ze enkel in haar ogen schuldige/slechte mensen aangevallen, en nooit onschuldige toeschouwers…

2 likes

Ik wil niet stoken ofzo hoor maar als Admin zou je iedereen kunnen bannen die op hem heeft gestemd. Is maar een idee.

27 likes

Ik ben net begonnen met kijken, ben bij afl 2 van seizoen 1. Maarre:

Er is een koning dood en nu wil iedereen koning worden?
Maar ondertussen ben ik ook al een andere koning tegengekomen?
Er zijn ook meerdere koninginnen?
Komen al die aparte verhaallijnen nog samen?
Wordt het ooit makkelijker om te onthouden wie wie is en wat en hoe en waar en waarom?

6 likes

g1430754320681022483
Komt allemaal goed met het kunnen volgen, je moet er gewoon even in komen!

33 likes

Haha wat schattig! Ja, het wordt makkelijker om te onthouden/volgen en de verhaallijnen komen uiteindelijk weer bij elkaar maar dat duurt best lang. En soks gaan ze dan ook weer uit elkaar. Ik vond her begin ook (te) verwarrend. Na de eerder aflevering was ik gestopt want ik snapte er geen flikker van. Later toch weer begonnen omdat iedereen dacht dat ik het mooi zou vinden en dat was ook zo. Bij mij hielp het om voor of na een episode op wiki de samenvatting van de episode te lezen om ge kijken wat er gebeurd was en wie wie was. Heb je maar een half seizoen nodig en dan snap je het wel!

3 likes

You know nothing Jon Snow

5 likes

Dat is die ene die bij die dwerg is, zo ver ben ik al. Is hij de hoofdrolspeler? Is er uberhaupt een hoofdrolspeler?

Danaerys❤ de rest is niet zo belangrijk. Haha nee er zijn veel hoofdpersonages. Ze wisselen wel eens van seizoen.

1 like

Hahaha ik vind je berichtjes zo lief. Game of Thrones vind ik echt een ingewikkelde serie, ben nu voor de 2e keer aan het kijken én had de eerste keer een ex die me uitleg gaf bij elke aflevering, want had net zoveel vragen als jij.

Het helpt ook niet dat sommige personages op elkaar lijken. Soms kan het handig zijn een stamboom op te zoeken op internet!

Sterkte en veel plezier. Je krijgt nog veel ellende voor je kiezen!

2 likes

Haha ik ga zo weer weg uit dit topic, maar als ik dit lees ???
Kijken we wel dezelfde serie :joy:

1 like

Wel een tip als je stambomen opzoekt, zoek het op per seizoen! Anders zie je mogelijk wat spoilers die je niet wilt weten.
Stambomen hebben mij ook echt veel geholpen, het is in het begin echt totaal onduidelijk en komen echt enorm veel personages op je af. Denk dat iedereen dit gevoel had in het begin, maar leert het vrij snel door gewoon te kijken!

1 like

Kan je dit uitleggen? Ik ben zelf slecht in die linken leggen. :see_no_evil:

Bran kan zijn bewustzijn in dieren verplaatsen dus ze suggereert volgens mij dat Bran dat paard heeft overgenomen om Arya in veiligheid te brengen.

1 like

Thanks voor je uitleg! Dat klinkt inderdaad logischer dan dat dat paard er zomaar zou staan.

1 like

westeros bestaat uit zeven koninkrijken die eeuwen geleden samengevoegd zijn onder één koning. Tijdens de vorige generatie is de dynastie Targaryen die controle hadden verworpen en nu de veroveraar overleden is zien veel mensen hun kans weer. De mensen die nu allemaal koning willen worden zijn van de families die de zeven streken controleren.

1 like

Ik zit met 2 vragen:

1. Is Cersei echt dood? Want dat idee had ik helemaal niet… Ze kán in principe toch nog leven?
  2. Waar zijn Sam en Gendry gebleven?
  1. Ja, we hebben haar niet écht dood zien gaan
  2. I have no idea
1 like