Gierige acties #2

belachelijk gierig. je wil de ervaring van uit eten gaan (zeker voor die prijs) toch delen, kan er echt niet bij dat je je cadeau zo persé niet met je liefdes(!!!)partner wil delen.

anders moet ie maar lekker in zn eentje uit eten gaan, kan hij de hele bon lekker zelf opmaken :wave:

49 likes

Je vriend heeft.mooi 150 euro korting op zijn rekening voor jullie 2

11 likes

Ja eens met iedereen die zegt dat het gierig is van je vriend. Ik zou, in de plaats van jouw vriend, ook echt niet kunnen genieten van m’n etentje wetend dat ik jou met een torenhoge rekening opzadel. Het geeft toch een veel leuker en fijner gevoel ook om dit te delen, begrijp het echt niet van je vriend.

4 likes

No way lol. Dan ga je maar in je eentje eten
Dit zijn toch juist dingen die je samen wil vieren en delen

5 likes

Lol idd, have fun

3 likes

hahaha wat denkt die gast

4 likes

Wie jarig is trakteert toch :partying_face:

4 likes

Haha dat is wel next level hoor! Heeft ze het ook tegen je kind gezegd? Mijne zou dan éxtra over de zeik zijn aangezien zij nog denk dat 50 cent heul veel is

Ik wist niet dat je voor zo een laag bedrag een tikkie aan kon maken. Echt alle schaamte voorbij

3 likes

Ik zou het verrekend hebben

2 likes

Nee dat is écht triest gewoon hoor. Pff hoe kunnen mensen zo zijn joh kan er met m’n kop niet bij!

1 like

Die actie van je vriend is inderdaad heel gierig. Ik zou echt teleurgesteld zijn in zijn hele persoon als mijn vriend dit zo tegen me zou zeggen, zijn cadeautje niet wil delen + jij zelfs in je eentje moet bijleggen. Dat is dan je partner? Heel erg sad.
(PS een nieuwe zoeken kost je niks)

4 likes

Ik wist dat ik €25,- aansluitkosten moest betalen omdat ik was overgestapt en vind dat zo onterecht. Maar op het moment zelf zei die man dat het echt niet anders kon. Dus ik zag net dat bedrag op de factuur staan en vond het zo irritant dat ik gewoon gebeld heb. Ik zei dat het onterecht was omdat ik al met tv en internet bij hun zat en nu word het volgende maand gecrediteerd.

37 likes

Niet gierig maar slim

2 likes

Ik zou lekker aan je vriend voorleggen dat je dit teveel vindt en als hij vindt dat het ZIJN cadeau is, dat hij gezellig met een andere vriend kan gaan genieten van zijn cadeau. Benieuwd of 1 van zijn vrienden zo gek is om dan daadwerkelijk zelf € 150 neer te leggen terwijl jouw vriend dan gratis zit te genieten want ja zijn cadeau.
Misschien als hij uit andere hoeken ook hoort dat iedereen denkt “nou Neu bedankt” dat hij wel inziet dat het gek is voorgesteld zo haha

3 likes

Oke ik moet het hier toch wel even een beetje voor mijn vriend opnemen geloof ik. Hij is normaal echt helemaal niet gierig en het is nog niet echt concreet ter sprake gekomen over hoe we het gaan doen met die bon. Het was meer dat hij terloops iets zei van ‘je mag mee als je zelf betaalt’, waardoor ik er dus over ging nadenken wat ik daarvan vond.

Ik vind op zich 150 euro betalen om uit eten te gaan niet te veel, zoals ik eerder al zei: dit doen we denk ik ongeveer 2x per jaar dat we echt luxe en uitgebreid gaan dineren. Ik begrijp ook heel goed dat hij het uitgebreide menu wil want eigenlijk wil ik dat zelf ook. Ben een beetje zo van ‘Als we het doen, dan doen we het goed’. Geef dan toch al een klein fortuin uit die avond dus betaal dan liever nog ietsje meer zodat we echt veel gangen en bijpassende wijn hebben dan dat ik alsnog veel geld uitgeef en het dan jammer vind dat we een bepaald gerecht hebben overgeslagen.

Maar ik zie in ieder geval dat de meesten de bon zouden delen, dus ik ga t.z.t. voorstellen aan mijn vriend om de bon in te leggen en het resterende bedrag van de gemeenschappelijke rekening te betalen.

9 likes

Je wil zelf het uitgebreide menu ook en gaat twee keer per jaar voor dat bedrag uit eten, maar had je dat uitgebreide menu ook binnen korte tijd daar gegeten als je vriend die bon niet had gekregen?

Ik begrijp dat je het voor je vriend op neemt maar wij lezen alleen maar dat hij een bon krijgt, voor een best redelijk bedrag, en dat hij daarvan niets aan jou wil geven. Ik kan mij indenken dat hij doorgaans niet gierig is of hier niet echt over negedacht heeft maar € 75 pp voor een etentje is gewoon net iets meer te behappen dan € 150 en € 0. Hoop wel dat jullie er uit komen en dat het eten het waard is.

18 likes

Ik vind dit het verhaal eigenlijk niet veel beter maken. Zou hij anders ook echt alleen gaan? Of zijn er andere mensen bereid om zoveel te betalen zodat hij gratis kan eten?

27 likes

Het was niet bloedserieus, hij zei het een beetje grappend/terloops.

1 like

Hangt denk ik af van wat je van te voren hebt afgesproken. Wist diegene dat ze moest betalen voor het etentje bij je? Dan wel terecht. En bij samen een dagje uit vind ik eigenlijk wel dat het gelijk op zou moeten gaan als student zijnde.

2 likes