Gierige acties #2

Let’s gooo!

Deel al je verhalen over gierig gedrag.

18 likes

afbeelding

6 likes

@Banananana Wow, ik bedoelde er helemaal niets slechts mee? Het was me gewoon niet duidelijk dus vroeg ik hoe je het bedoelde.

1 like

Wist niet dat je niet kon ruilen bij Zalando. Maar had dr. Martens gekocht met glamour day en als ik ze zou retourneren en opnieuw bestellen was ik de 20% korting kwijt. Dus ik heb gebeld en de korting word alsnog berekend :blush:

5 likes

Vind ik niet gierig maar heel normaal :stuck_out_tongue: En ook normaal van een webwinkel dat ze dat zo regelen als iemand erom vraagt.

1 like

Leuk artikel idd! Grappig die vergelijking met seks. Volgens mij gaat die niet helemaal op wand over seks word even heel luchtig gedaan, maar hoe diepgaand is dat antwoord nu echt? En wanneer is dat een echt kwetsbaar en open gesprek? Duurt vaak ook lang :wink:

Elk jaar met iemands verjaardag wordt er Chinees gegeten. Chinees halen houdt vaak standaard in dat er eten over blijft. 1 persoon gaat altijd nadat er voor de eerste keer opgeschept is alles al “claimen”. Er wordt ook pissig naar je gekeken door die persoon als je nog meer gaat opscheppen.
We maken er nu dus maar een sport van om toch alles op te eten, al hebben we er 3 dagen buikpijn van.

53 likes

Oef, ik heb toch liever dat iemand de restjes nasi mee naar huis neemt, dan dat ik half kotsend in bed lig.

Kan het niet besproken worden met diegene? Je met z’n allen misselijk eten om het die ander te misgunnen is ook niet echt een optie

3 likes

Ik zou er dan eerder iets over zeggen dan jezelf vol eten. Ik vind zowel het claimen van eten als expres alles opeten van hetzelfde passief agressieve niveau. Afgezien van dat diegene zo doet en je daar zeker iets van kunt zeggen is er toch ook weinig mis mee als iemand de restjes meeneemt? Of willen anderen dat ook graag?

1 like

Begrijpbaar het wellicht wat vreemd overkomt. We hebben wel is aangegeven dat we het best apart vinden dat deze persoon meteen na de eerste keer opscheppen alles gaat claimen om zelf mee te nemen. De persoon in kwestie vond er niets raars aan, want er blijft altijd Chinees over dus waarom mag die niet alle restjes meenemen. Ook over het verdelen, de persoon vindt dat wie als eerste het vraagt, de rechten op de restjes heeft. We zijn het wel gewend van die persoon ondertussen. Maar het blijft elke keer weer een bijzonder tafereel. (Dit is in familiekring)

1 like

Kan je gewoon niet afspreken dat de jarige de ‘rechten’ op de restjes heeft? En dan gewoon wat er overblijft, niet dat die al gaat beslissen wat die wil hebben voor iedereen gedaan is.

3 likes

Ik snap het wel. Het gaat er niet om dat die persoon de restjes meeneemt maar dat die persoon na de 1e keer opscheppen bij wijze van de bakjes al wil inpakken en het liefst wil dat niemand nog een keer opschept. Dat is echt raar gedrag en zo gun je iemand dat gewoon niet meer.

14 likes

Dan antwoord je toch gewoon nou hee Sjaak de rest wil waarschijnlijk ook wel wat meenemen. Laten we dat verdelen en beslissen nadat we allemaal zijn uitgegeten.

2 likes

Ik zou uit frustratie en ongemak een dubbele portie bestellen en die aan die persoon geven onder voorwaarde dat we daarna rustig kunnen eten en het er niet over hebben. Ik kan moeilijk omgaan met restjes claimen en ‘recht hebben’ daarop, ik zou liever relaxed willen eten en verjaardag vieren dan iemand die geen honger en of geldproblemen heeft dat eten misgunnen. Daar heb ik het wel voor over om ongemak ‘af te kopen’ in plaats van te overeten.

4 likes

Dit is mijn lievelingstopic maar deze is een beetje vergeten geraakt volgens mij… :cold_sweat:
jongens gun me meer gierige acties!

15 likes

Vanmorgen werd bekend dat we een thuiswerkvergoeding krijgen, als we spullen aanschaffen om thuis te kunnen werken mogen we maximaal 500 euro declareren, en dat moet vóór het einde van het jaar en kan totdat het potje leeg is.
Ik had hier al geruchten over gehoord, dus ik had al een bestelling klaar staan. 10 minuten nadat ik het bericht las dat het inderdaad doorging, was mijn bestelling gedaan, en de declaratie ingediend. Bureaustoel + headset (koptelefoon) = 498 euro. :sunglasses:
Ik weet niet of het gierig is, maar in elk geval wel berekenend? Ik denk dat het potje vrij snel leeg is namelijk en veel collega’s traag, dus ik wou in elk geval de massa voor zijn.

84 likes

Nee ik vind het vet slim juist

4 likes

Vind ik ook slim. Maar wat doen ze met al die bestelde spullen als corona straks over is? Want blijft in bezit van het bedrijf dan toch?

Ik twijfel door je laatste zin: ‘‘Ik denk dat het potje vrij snel leeg is namelijk en veel collega’s traag, dus ik wou in elk geval de massa voor zijn’’.

Betekent dat dan dat je het hele potje hebt gebruikt en je collega’s dus nog maar € 2,00 over hebben?

1 like

@Tubing nee de spullen zijn van ons! Het is een “cadeautje” dat wij dus voor 500 euro spullen mogen kopen voor thuis. Ook na corona blijven meer mensen thuiswerken.

@anon44972210 Nee er is in totaal 125000 euro beschikbaar. Als iedereen voor 500 euro spullen koopt en declareert is er dus budget voor 250 mensen en er werken meer mensen bij ons. Ik heb dus ook tegen mensen in mijn team gezegd dat ze niet moeten wachten tot eind december, want mogelijk is het budget dan op.
Ik weet niet hoe snel het zal gaan natuurlijk, maar ik wou in elk geval niet achter het net vissen.

5 likes