Gierige acties

Hoeveel euro was het?

Ik durf het haast niet te zeggen, dertien euro :pensive:

Nouja, je hebt aan de meneer die er stond gevraagd of het voor hem was en dat was niet zo. Als je het bij de balie af had gegeven dan gaat het gewoon de fooienpot in hoor.

1 like

Ik moest pinnen dus liep naar een pinautomaat waarin ik 50 euro zag. Er stond niemand in de buurt (drukke straat) van wie het zou kunnen zijn dus was mijn eerste ingeving ‘pakken’. Toen twijfelde ik ff want als ik het had laten zitten zou het weer ingenomen worden maar uiteindelijk toch besloten om de 50 euro te houden :roll_eyes:

10 likes

Geen omg maar wel best tricky toch gezien iedere pinautomaat een camera heeft. Heb je er nooit meer wat van gehoord?

Het was donderdagavond … Denk je dat ik er problemen mee kan krijgen?

Ik weet het niet, sorry, daarom vroeg ik het juist!

1 like

Ik vind dat niet gierig. Ik denk gewoon score!

2 likes

En ook nu is mijn eerste ingeving, chill voor jou. No shame. Als jij het niet pakt iemand anders wel hoor en als oma nog naar de automaat gerend komt op zoek naar haar boodschappengeld zou je het wel teruggeven toch, dus wat is hier slecht aan.

7 likes

Haha ja het was ook op Stratumseind in Eindhoven dus wel een andere situatie dan bv in een supermarkt.
Voelde mij wel schuldig dus heb tijdens het etentje maar iedereen getrakteerd haha.

1 like

Oh nee joh, die zatte mensen daar weten echt niet meer dat ze het vergeten zijn. Als het overdag in een winkelstraat was zou ik nu wel bang zijn dat ze me vervolgen, maar op stratum niet joh. :crazy_face:

1 like

Hoezo gierig, jij hebt getrakteerd :joy:

1 like

Ja als het goed is wel. Dus wel een beeetje lullig :sweat_smile:

3 likes

Ja dat bedacht ik mij eenmaal toen ik het geld er al uit had gehaald

Ben als begeleider eens meegeweest naar het bureau voor een meneer die dus precies datzelfde heeft gedaan. Eigenaar heeft aangifte van diefstal gedaan. Meneer is gevonden adhv signalement door de camera idd. @Desalnietteplus

2 likes

maar je kunt dan toch gewoon inleggen hoeveel je wil? als ze niet genoeg heeft moet ze de rest zelf maar bijleggen, aangezien het haar zusje is zal ze daar vast niet zoveel moeite mee hebben

Ik vind het vrij veel. Vind 15 euro ook al een behoorlijk bedrag eigenlijk.
En als je van te voren hebt gezegd dat je 15 zou betalen zou ik dat gewoon doen. Vind ik echt niet gierig!

Ligt eraan met hoeveel je bent. Tijdje op een kantoor gewerkt waar gewoon 2 euro pp werd ingelegd. Afhankelijk van het aantal kwam dat alsnog uit op een cadeau van 50-100 euro, vind ik best veel. Naast het cadeau van nog geen 2 tientjes van “de zaak”.

3 likes

Wij geven ook altijd 2,50 p.p. en wij zijn maar met max. 20.
Het gaat om het gebaar toch.

Ik wist helemaal niet dat dit gebruikelijk is in sommige bedrijven.

1 like