Gierige acties

Vertel hier je vreselijke verhalen over gierig gedrag!

1 like

Ik had een keer de auto geleend van een vriendin en toen ik haar auto terug bracht heb ik de hele tank volgegooid (benzine). Twee weken later had zij iets met haar auto en heeft ze mijn auto geleend. Kreeg ik 'm met een lege tank terug. Zegt ze “Jaa ik was zo laat thuis, had geen zin meer om te tanken, ik maak het geld wel over”. Nooit gehad uiteraard en ik moest toen werken tot 21 uur, dus hoezo jij was laat thuis? Kan me hier nog steeds aan ergeren.

Een andere vriendin appte me de dag na onze bruiloft “Ik zie nu dat er nog een enveloppe in mijn tasje zit
 Helemaal jullie cadeau vergeten te geven!!” Zij was daggast. En ik dacht vreemd, die enveloppe doos heeft er best lang gestaan, we hebben er bij de felicitaties nog naast gestaan maar okĂ©, kan gebeuren. De volgende keer zou ze ons cadeau dan geven. Volgende keer dat ik haar zag: Ja ik ben mijn pinpas kwijt en had het geld wat in de enveloppe zat nodig voor boodschappen, je krijgt het de volgende keer. De keer daarop natuurlijk ook niets en nu denk ik jaaa laat maar zitten hoor

13 likes

Beide echt heel gierig inderdaad maar dat van je bruiloft vind ik echt gewoon niet kunnen. Het gaat natuurlijk niet om het geld maar vind het gewoon heel vreemd.

2 likes

Ja wow geef dan een ander kado, iets persoonlijks op de bruiloft als je het geld niet kan missen.

Haha omg wat ongemakkelijk? Had ze misschien nog beter niets kunnen zeggen over dat envelopje, dan was het misschien niet eens opgevallen

6 likes

Lullig maar ik leen NOOIT mijn auto uit aan mensen. Niet alleen vanwege jouw verhaal maar ik heb daar echt geen zin in. Nouja, ik snap jou wel hoor. Je had ook haar auto geleend. pff sommige mensen.

3 likes

Haha, die enveloppe stoorde me ook echt enorm. Inderdaad @tuula als zij niets had gezegd, hadden wij niets geweten.

En @Luna111 heb je goed, ik werk met verkeersschades en het is enorm zuur als jouw schadevrije jaren naar beneden gaan omdat iemand anders schade maakt. Doe het ook niet snel/vaak!

Mijn collega wil ook altijd mijn auto lenen om inkopen te doen bij de groothandel (300m verderop) als hij wat is vergeten te bestellen. Ga lekker met de fiets :rage:

1 like

Oh ja is mij ook een keer gevraagd. Nee, liever niet. Ik vond het wel moeilijk om het te zeggen.

1 like

Haha ik hoorde gisteren wat meiden in de bus (helemaal niet jong, gewoon jaar of 20) , die samen naar een feestje gingen. EĂ©n was iedereens geld aan het verzamelen, voor een kado gok ik. Het begon al met de inleg “HEEF IEDEREEN WEL 2,50 CONTANT MEE”. Ze waren in totaal maar met vijf, en vervolgens begint het meisje dat het regelde na het natellen intens te zeuren, want er miste 


(hou je vast)

30 cent. (!)

En de rest hield wijselijk zijn mond hahah

14 likes

Mijn lievelingstopic dit haha!

Bij mijn oma in de flat is sinds kort een soort weggeefhoekje en zij kan dat nooit weerstaan. Want het is gratis! Zij neemt dus altijd alles mee i.p.v. dat iedereen wat kan geven en nemen haha

34 likes

Ja ik vind dat ook een beetje karig. Een tijdje terug verzamelde iemand op mijn werk (klein team) 2,50 p.p. om een afscheidscadeau voor iemand te kopen en toen wilde Ă©Ă©n iemand dus maximaal 2 euro geven. Joe :’)

12 likes

Gister was ik met een vriend ff stuk lopen, maar had echt vreselijke honger dus liep naar de mc. Heb weinig geld dus koos het goedkoopste, ging hij ook ineens eten e.d aanklikken voor zichzelf
 Ik kreeg al een halve hartverzakking, want wilde niet zo veel betalen. Maar voor dat ik het wist ging hij betalen, en toen baalde ik dat ik niet voor een heel menu was gegaan.

30 likes

Hahaha spreek nog een keer af
Uitbuiten die hap

1 like

Ja maar echt, haha. Volgende keer kies iets beters uit :stuck_out_tongue:

1 like

En volgende keer mag jij betalen want hij heeft dat al eens gedaan :wink:

8 likes

Ja zal je net zien :expressionless:

Haha neehoor, ik ben altijd best gul in die dingen. Heb alleen deze week amper geld, dus gister was ik wel even opgelucht dat ik niet ineens 18,- kwijt was aan maccie :stuck_out_tongue:

1 like

ik vond het ook heeel karig. Ik bedoel, “het gaat om het gebaar” sta ik oprecht achter, maar als men in de bus op de heenweg nog contantjes aan het verzamelen is dan is het wel echt sneu!

en 0,50 cent is de grens voor een collegea? dat is ook erg

Ik was laatst met leerlingen uit eten en ze moesten allemaal contant geld meenemen (was de helft natuurlijk weer vergeten of hadden pinpas bij). Maar goed uiteindelijk kwam een derde klasser met het schaamrood op zn kaken vragen of ik €1 wilde voorschieten. Is natuurlijk best ongebruikelijk als docent maar okĂ© prima. Steekt hij afgelopen week midden in de les zn vinger op ‘mevrouw hier is nog €1 voor u’ hahaha, vond mezelf toen mega giering maarja kan ook niet geld voor al mn leerlingen gaan betalen haha dus heb t toch maar aangenomen.

Bij vrienden zou ik dat natuurlijk neverr ever doen!

Vanaf hoeveel geld dat je voorschiet vragen jullie het terug van je vrienden?

36 likes

Ah ik vind dit echt heel erg lief.

Afhankelijk van welke vriend het is. De ene leent echt best vaak kleine bedragen, dus dan is mijn standaard ‘terug vraag bedrag’ wat lager. Maar een vriend die nauwelijks wat leen dan vanaf 8 a 10 euro denk ik.

2 likes