Ik heb geen gierige actie maar wil even kwijt dat ik me met dit topic altijd geweldig vermaak. Dankjulliewel en ook dank aan jullie/onze gierige familie en vrienden
Dan worden ze misschien wel grappig en krijgen ze dus meer geld, heb je ze eigenlijk iets heel waardevols gegeven!
Hahahaha zei ik ook al tegen mijn vriend om ons schuldgevoel weg te praten
Mijn moeder is echt de grootste fan van socialdeal en ze koopt altijd super veel bonnen. Doet ze ook met bonnen voor maaltijden die je dan kunt afhalen, maar dan koopt ze gewoon bonnen voor in totaal 50 maaltijden. Of ik dat dan even elke week kan ophalen want zit bij mij in de buurt. Ik zou dus nooit zulke bonnen kopen, ik voel me dan altijd super bezwaard. Ik vind dat soort acties ook meer een reclame en dus niet maar onbeperkt kopen. Nou ja vet kut dus… moet ik daar elke week met zo’n bon gaan staan Ook als we met de familie uiteten gaan, altijd zo’n bon aaargh
Mijn moeder kan sowieso echt wel gierig zijn op sommige vlakken. Ik deed een keer boodschappen voor haar, was best veel en ik moest ook nog naar verschillende winkels. Ik had er echt 3 dingen voor mezelf bij gedaan twv 2 of 3 euro. Had ik de boodschappen ook nog met de auto bij haar gebracht en toen had ze het geld overgemaakt, zag ik dat ze serieus exact het bedrag van mijn spullen van het bedrag had afgehaald. Vind ik dus echt super gierig. Maar verder kan ik wel altijd geld lenen of krijgen enz dus daar is ze niet zo moeilijk mee, maar bij dit soort acties denk ik echt van moet dit nou.
Ohja nog een, ik moest mijn moeder met een vriendin midden in de nacht ophalen van Schiphol. Ik kwam na werk om 9 uur thuis, moest nog eten enz. Wilde ze dat ik nog even naar de stad reed waar m’n ouders wonen om de auto om te gaan ruilen want die ander heeft een tankpas. Jaaaa daaag
Is het volgende gierig?
Een vriendin van mij zamelt met een actie geld in voor een goed doel. Ik wil haar graag sponsoren en dacht aan €20,00. Nou krijg ik wel nog zo’n €14,00 van haar (al om gevraagd maar dat duurt bij haar altijd heel lang/moet ik meermalen achteraan). Is het raar om te zeggen dat ik €6,00 naar haar overmaak om in totaal €20,00 te sponsoren, dus dat ze die €14,00 niet meer naar mij hoeft over te maken maar naar haar goede doel?
Voor de context: ik zit tot mijn eerste salaris, over twee weken, ook heel krap bij kas en ze zamelt nog een week geld in.
Ik vind het niet gierig en dan ben je gelijk van het gedoe af en hoef je er niet steeds om te vragen.
Oh dat doet ze wel hoor denk ik, het is ook geen onwil van haar maar ze is echt heeel chaotisch. Dank voor je reactie en @Marsepein ook! Dan doe ik het denk ik zo.
Ik was net de op de markt bij een fruitkraam, en de vrouw voor mij was aan het afrekenen toen de verkoopster zei ‘Nou, dan krijg je van mij nog een vijg extra erbij!’
Ik kocht oa ook vijgen en vroeg ‘Krijg ik er dan ook 1 extra van jou bij?’
Die vrouw was volgens mij heel erg verbaasd, maar deed het wel.
Voelde me echt n vrek toen ik wegliep.
Hahaha idd wel gier galore, maar ook wel knap dat je het durfde te vragen
Hoeveel geven jullie uit aan kraamcadeaus voor familie, vrienden, kennissen, buren? Ik had een bedrag in mijn hoofd voor vrienden, maar als ik alle bedragen zie op andere fora ben ik oppergier.
Ligt eraan wie het is, voor mijn zus zou ik denk ik een miljoenmiljard uitgeven haha. Voor familie en goede vrienden €30-€40 en voor kennissen of buren max €20. Maar bij allen ook afhankelijk van wat ik tegenkom, als ik voor een goede vriendin een cadeau zie wat super leuk is en dat is maar €15, ja zo’n baby weet er toch niks van dus dan misschien een klein bedrag erbij voor in de baby zijn/haar spaarpot.
Jaa ik doe een beetje hetzelfde. Ik geef vaak een boek (Annie M.G.), of een mooie hydofiele doek als ik iemand wat beter ken (want kan vrij duur worden). Aan een collega gaven we eens en mand met allemaal cadeaus, dat liep uit eens van handgemaakte rammelaars tot een washandje inde vorm van een beer met een klein washandje in de vorm van een babybeer. Die washandjes waren favoriet van alle cadeaus omdat het dochtertje van deze collega dan mee de baby kon wassen (collega die het gaf had het op de kop getikt bij de Wibra voor €2) dus duurdere cadeaus zijn ook niet per se geliefder
Oooh die washandjes zijn een heel goed idee voor een kraammand waar ik nog iets in moet doen voor een collega. Top!
Voor vriendinnen rond de €25, goede vriendinnen iets meer en m’n zusje bijvoorbeeld zou het me niets uitmaken
Ik moest lunch regelen voor collega’s en het was twintig euro. Nou heb ik geen zin om dat zelf te betalen maar voel me ook een gier om bij iedereen twee euro of 1,50 op te halen. Maar ga het toch doen
Ok, gierig dus.
Wat zou jij geven dan?
We deden laatst gezamenlijk cadeau voor vrienden. En een ander bevriend stel van hen deed ook mee. Die vrienden vierden samen hun verjaardag en dat bevriende stel legden met z’n tweeën 10 euro in. Dus eigenlijk gaven ze 2,50 p.p. Nou ja ik vind dat nogal skeer als je allebei een goede baan hebt. Het was ook al duidelijk dat de rest iig 10 p.p. zou geven, mijn vriend en ik deden iets meer maar dat is eigen keus. Ik word dan wel chagrijnig want dan vind ik het echt meeliften op andermans cadeau als je zo weinig inlegt.
Vind ik helemaal niet gierig. Anders kost het je zelf telkens veel geld. P.p lijkt het misschien weinig, maar in totaal is het een aardig bedrag toch.
als er regelmatig eten wordt gehaald sowieso een pot leggen hiervoor
Ik heb een voorleesboek gekocht voor tweede kindje van vrienden die we niet regelmatig zien. 12,50 euro. @Annie