Gierige acties

Hahahaha wat is dit. Dit is bijna te onrealistisch om waar te zijn :rofl:.

Ik zou echt een Tikkie terugsturen met het uurloon van m’n verbazing.

48 likes

Woooow schaamteloos! Hahaha hoe zijn sommige mensen zo :joy:

1 like

@Vaiana hahaha maar echt, zou wel een goede reactie zijn

@Coco hahaha dat is precies hoe ik reageerde toen ik het hoorde

@Alocasia 1 iemand reageerde met alleen een vraagteken, een ander met ‘meen je dit?’, en een ander alleen met een lach emoticon want dit dacht dat het een grap was haha

@Xiomara helaas wel

@Berlin of een tikkie terugsturen met het uurloon x het aantal uur dat je met haar hebt doorgebracht, dat is volgens mij ook hard werken haha

12 likes

Ik vind het al belachelijk als je met een groep ieder bijvoorbeeld een tientje inlegt en diegene die het cadeautje gaat kopen dan het bedrag van de kaart eraf haalt. Dat je dan een bon van x -€2,50 krijgt. Sowieso gooi ik die kaart meest toch weg als er alleen gefeliciteerd en veel plezier met iets uitzoeken xoxo van Jantje Pietje Dirkje opstaat.

1 like

Dat vind ik ook zoiets belachelijks. Als ik het regel betaal ik die kaart altijd uit eigen zak.

Als ik iemand geld cadeau geef dan doe ik ook gewoon €10 + een kaart en niet €7,50 want ik moest ook nog een kaart voor je kopen :joy:

3 likes

Doet me denken aan dat ik voor mijn verjaardag ooit een Hema-cadeaubon van 4,25 (o.i.d.) kreeg. Ze had een bepaald budget in haar hoofd, daar de kaart, het inpakpapier en de reiskosten om naar mij toe te komen van afgetrokken, en de rest op de kaart laten zetten. :joy: Sowieso lief dat ik iets kreeg natuurlijk, maar ik vond het wel next level budgettering (ze heeft een goede baan en is niet arm).

72 likes

Dan kun je imo nog beter een reep chocolade of een plantje geven

3 likes

Als we met een groepje afspreken om een bon te doen van 50 euro dan koop ik gewoon een kaart los en dan bereken ik die ook door samen met de kosten van de bon. Neem aan dat niemand het erg vindt om 50 cent ofzo extra te betalen zodat er een kaart bij zit

10 likes

Als jij diegene bent die elke keer een cadeautje moet regelen/regelt dan snap ik het misschien wel. En als de groep erg groot is.
Maar als dat gewoon wisselt in de groep dan vind ik dat echt gierig staan. Die €2 kun je toch wel een keer zelf betalen? Ik zou het gek vinden als ik dan een tikkie van €10,20 krijg.
Tip: bij sostrene grene kost een kaartje maar 40 ct.

1 like

Haha ja ik was al bang dat dit antwoord zou komen. Ik regel inderdaad vaak de kadootjes, maar ik zou het eerlijk gezegd ook heel normaal vinden als iemand anders dat zou doen.

Ik snap denk ik ook gewoon niet zo waarom het dan skeer is om 10,20 te vragen. Boeiend? Het is toch niet contant maar een klik op de knop. Ik heb gister nog thuisbezorgd voorgeschoten voor een groep en de rekening kwam uit op 9,10 pp. Dan ga ik toch niet ‘oh doe maar 9 hoor!’ zeggen? Waarom zou ik dat doen :stuck_out_tongue: (tenzij iemand dus contact betaalt, dan laat die 10 cent maar zitten)

13 likes

Ik vind een kaart doorberekenen gewoon raar, of het er nou bij komt of afgaat van het cadeautje voor de jarige. Dan spreek je af “we kopen een bon van x euro/we leggen zoveel geld in” en dat iemand dan de kaart doorberekend. Vind ik zo oplettend op een euro.
Thuisbezorgd vind ik al anders eigenlijk.

Maar degene die het cadeautje regelt doet ook al de moeite om het cadeau te kopen, eventueel in te pakken en het mee te brengen. Ik snap dat een kaart niet veel kost, maar doordat een ander moeite doet hoef jij niets te regelen, dan is toch het minste wat je kan doen ook meebetalen aan de kaart.

51 likes

ik heb er echt nog nooit over nagedacht dat een kaart doorberekenen gierig zou zijn? je koopt toch met z’n allen een cadeau, daar hoort die kaart toch ook bij?
tenzij je later nog een kaart gaat halen, nee dan ga ik inderdaad geen tikkies van 20 cent meer sturen maar anders wel gewoon. ik zou het pas gierig vinden wanneer iemand zegt “uhh ik ga niet meebetalen aan die kaart hoor”

83 likes

Vind ik ook niet gierig, hoor dat nu voor t eerst hier :rofl:

2 likes

Inderdaad. Je betaalt samen toch het complete cadeau. Het is ook namens iedereen. Beetje gek als je dan zelf losse stukjes moet betalen. Zou idd achteraf niet meer moeilijk doen (als je later nog een kaart koopt), maar voor mij is het 1 geheel.

4 likes

Ik vind het echt de wereld op zijn kop om het gierig te vinden om een gezamenlijke kaart voor jullie gezamenlijke cadeau terug te vragen in de totaalprijs van het cadeau. Wat boeit het nou dat je 10,20 moet betalen ipv 10 euro. Ik zou het alleen zelf niet doen als ik bijvoorbeeld die kaart al in huis had gehad, dus dat ik hem niet speciaal voor die gelegenheid had gekocht.

Edit: ik vind het eigenlijk gieriger om dat gierig te vinden dan het doorberekenen van het kaartje zelf. Dan kijk je pas op de centen.

22 likes

Ja precies dit! Het is niet meer of minder moeite om een tikkie van 10 euro of 10.20 te doen. En dat is toch gewoon het bedrag dat je uitgegeven hebt? Maar ik zou inderdaad niet als ik eerst een cadeau koop, al een tikkie gestuurd heb en daarna denk van koop er nog een kaartje bij een tikkie voor 20 cent er achteraan sturen.

1 like

Wow dit is echt NEXT LEVEL. Is dit iets typisch Nederlands eigenlijk? Ik heb hier in België nog nooit van gehoord dat je de reiskosten en het inpakpapier aftrekt van het budget :d.

4 likes

Nee in NL is dit ook next level haha

26 likes

Ik heb dat wel altijd in mijn hoofd bij bruiloften. Dat ik denk van ja en ik moet een outfit regelen + de reis ernaar toe. Niet dat ik dat letterlijk van mijn budget voor het cadeautje (de enveloppe) aftrek (dan zou ik sowieso in de min uitkomen en geld toe moeten krijgen :sweat_smile:) maar het zit wel in mijn hoofd van ja kostbare grap dit.

(Ik bedenk me nu pas dat als ik bij mijn vriend blijf er waarschijnlijk getrouwd moet worden en ik vind het echt een stom idee dat je dan door tradities op kosten wordt gejaagd + dat ik mijn vrienden/familie op kosten jaag doordat wij dan gaan trouwen. Ik weet wel leukere manieren om mijn spaargeld te besteden).

2 likes