Ik vier over een tijdje mijn verjaardag in een restaurant. Het gaat om een uitgebreid buffet en drankarrangement en een groot deel wordt betaald door mijn vader, als cadeau. In eerste instantie zou alleen familie komen, maar omdat we dan niet aan het minimale aantal voor een arrangement kwamen, mocht ik ook een paar vrienden uitnodigen. Omdat het anders wel heel prijzig wordt voor een verjaardag, heb ik alleen echt mijn meest close vrienden uitgenodigd, zelfs niet iedereen die ik het liefst uit had willen nodigen. Nu hebben al een paar vrienden aan mij gevraagd of hun aanhang ook uitgenodigd is (ik heb hierover expres niets in de uitnodiging gezet, omdat dat niet de bedoeling is). En hun reactie op mijn ‘nee, want dan wordt het echt een beetje te gek qua budget en ik heb het daarom ook klein gehouden’ was slechts een ‘oke’. Is het heel gierig dat ik het echt een beetje aso vindt dat ze dat vragen en dan ook niet bepaald begripvol reageren als het antwoord nee is? Ze weten dat ik het voor vrienden klein hou en dat het in een restaurant is, oftewel, ik betaal pp. Als ik iedereens aanhang uit zou nodigen ben ik ongeveer +400 kwijt. En nu voel ik me nog soort van bezwaard en alsof ik mezelf hiervoor moet verantwoorden.