Grafisch design

Ook een grafisch ontwerper hier🙋🏼‍♀️

1 like

Ik heb zelf zo een abbo, ging heel makkelijk! Gewoon de cloud iets van de site downloaden en vervolgens kan je vanuit dat alles downloaden en installeren gebeurt automatisch.

Mocht je nog student zijn zou ik via surfspot checken of je korting hebt daar, want ik betaal 20 euro per jaar voor cc, super handig en cheap!

2 likes

20 euro? Surfspot is toch 135 per jaar? Of heb je maar 1 programma.

Nope, 19,75 per jaar via mijn educatie instelling. En is heel de creative cloud.

Oké gek, heb zelf altijd 135 betaald en zie 'm ook niet goedkoper :no_mouth: Zal wel per instelling verschillen dan.

Tip: je kunt met 1 account op 2 computers, dus dan kun je de kosten delen, scheelt ook weer!

1 like

Hoi, geen grafisch designer hier maar wel iemand die dit wil leren!

Hebben jullie misschien tips qua:

  • welke laptop moet ik aanschaffen zodat alle creative cloud programma’s er goed op kunnen werken
  • cursussen/tutorials om meer te leren over indesign/illustrator/photoshop?

Ik kan creative cloud ook via surfspot kopen voor 135/jaar

Ik heb voor mijn werk de nieuwste macbook, die kan het echt heel goed aan! Gebruik ze dagelijks alle 3 tegelijk. YouTube vind ik het makkelijkste om beetje rond te kijken voor tutorials, geen specifiek kanaal helaas.

1 like

Ik heb een Macbook Pro uit 2011. Als het daar op kan draaien, kan het overal op :rofl:

Dit topic is op sterven na dood, maar ik waag een poging! Heeft iemand goeie tips voor gratis Photoshop / ProCreate brushes?

Lula zal trots op je zijn!

Omg yes :weary::raised_hands:

Wat voor soort zoek je?

Ik heb in ProCreate echt alleen nog alle standaard brushes, dus eigenlijk gewoon van alles haha! Watercolor / aquarel brushes vooral of echt van die watercolor vlekken.

Misschien heb je iets aan deze links:

Op die tweede link vind je allerlei gratis brushes!

2 likes

Dank!

1 like

Voor de DTP-ers / Grafischvormgevers onder ons.
Is er iemand die mij kan helpen?

Er wordt mij gevraagd om een rouw advertentie op te maken.
Nu staat er in de tekst van formaten/aanleverspecificaties iets over GA-kolombreedte. Weet iemand waar die GA voor staat?

Dit is waarschijnlijk geschreven door iemand die veel met Excel werkt en niets van vormgeving weet, ik zou het negeren

3 likes

Ja oke haha, Ik vond de tekst al verwarrend i.c.m. de voorbeelden. :sweat_smile: En kon het niet vinden, had al zo’n vermoeden dat ik het beter kon negeren maar wist dit niet zeker. Danku!

2 likes

Oh dan is het zeer verwarrend haha, want die breedtes staan eronder :joy: Maar dankjewel!

3 likes

Weet iemand hoe je een tekstvak aan een kant schuin kan trekken, zonder dat de tekst cursief wordt?
Ik probeer zoiets na te maken.
image

Ik heb al van alles geprobeerd, maar óf de tekst wordt cursief, óf het hele vak gaat scheef staan…

1 like