Werk je in Indesign? Dan kun je met A (wit pijltje, direct selecteren) de afzonderlijke hoeken van een object verschuiven. Wat ook kan is bij de afbeelding te tekstomloop aanzetten.
Heeft iemand een tip voor een online Indesign cursus? Ik heb geen groot scholingsbudget en alle cursussen op locatie gaan boven het budget (500 euro heb ik te besteden).
Syntra is een optie als je dicht bij de belgische grens woont en het haalbaar is.
Ik heb een uit de hand gelopen hobby waar ik nu wat geld mee probeer te verdienen en wil dit jaar een website maken. Voordat ik daarmee ga beginnen wil ik eerst een logo/beeldmerk en nadenken over welke kleuren en lettertypes enzo goed erbij zouden passen. Hebben jullie misschien tips voor leuke design studio’s of ontwerpers die ik kan gaan volgen op insta voor inspiratie? (Of misschien zitten hier wel ontwerpers die dit ook doen?) En misschien nog tips waar ik goed op moet letten als ik iemand zoek om dit te doen? Ik heb zoiets nog nooit gedaan dus het voelt als een hele grote stap om iemand te benaderen en weet niet zo goed hoe ik het moet aanpakken.
Helaas dik boven mijn budget. Dat is vaak zo met cursussen op locatie, daarom zoek ik een goeie online cursus!
Een abbo voor skill share misschien?
Op Domestika staat heel veel en die cursussen zijn super betaalbaar! Heb daar echt al veel van gevolgd.
Udemy! Heb vanuit daar leren programmeren, dus dan zal indesign ook wel goed lukken. En is heel goed betaalbaar.
Weet iemand hoe je een tekst perfect kunt uitlijnen in indesign (dus links en rechts) zonder dat er bij het ene woord meer ruimte tussen zit dan bij het ander?
Heb van alles geprobeerd maar lukt niet. Ik zie bijvoorbeeld bij een magazine als &c dat het wel zou moeten kunnen.
Heb je een voorbeeld van wat je precies bedoeld?
Tis voor werk dus een screenshot gaat lastig. Ik bedoel zeg maar de ruimte tussen elk woord is normaal gesproken even breed (zoals deze tekst). Zodra je gaat uitlijnen in de kolom wordt deze ruimte rond elk woord groter of kleiner en ziet het er niet uit. Ik had al ergens een tutorial gevolgd () en die lost dat wel een beetje op maar niet perfect.
Bedoel je uitvullen? Dat gaat automatisch inderdaad. Soms ziet dat er heel lelijk uit ja. Je kan ook zelf de afstand tussen woorden kiezen bij paragraph > hamburger menuutje open klikken > justification. Daar kun je word spacing aanpassen. Precies uitlijnen wordt best lastig maar misschien lukt het toch.
Volgens mij heet dit ook “kerning” misschien kun je tutorials vinden als je daarop zoekt?
Ah thanks! Ja ik bedoel uitvullwn haha. Ik ga dit proberen!
laat antwoord maar je kan met dit spelen om de witruimte tussen tekens te vergroten
Maar dat is tussen tekens, niet tussen woorden.
Kun je ook tussen de woorden gebruiken. Dan selecteer je, volgens mij, het laatste letter van het eerste woord