“Mama de zon staat aan vandaag” ![]()
Mijn kind, dat nog nooit enige belangstelling toonde voor hamsters: “Als jullie doodgaan, mag ik dan een hamster?”
Ik: “Wat denk je dat [naam kat] van een hamster zou vinden?”
Kind: “Okee, als [naam kat] doodgaat en jullie doodgaan, mag ik dan een hamster?
Wtf ![]()
Ik zei iets over Friesland. Mijn kind ‘is het daar altijd koud?’
‘We gaan zo naar het Nijntje museum!’
‘Zijn daar ook auto’s??’ 🫠
Ja! Haha. Er is een auto bij de ingang waarin hij op de foto kan, en er is een heel verkeersplein. Veel plezier ![]()
We hebben bezoek uit Nederland van familie en eentje kann niet zo goed Duits. Mijn dochter verstaat haar wel maar andersom zijn er soms communicatieproblemen. Ze warem samen aan het spelen met haar knuffels en mijn dochter had het erover dat ze in de ‘Matsch’ vielen. Toen ging ze uitleggen wat matsch was (alles in het Duits): dat is bruin en daar wordt je vies van en varkens rollen erin. Familielid begreep het uiteindelijk haha
Ik trok gisteren mijn 2,5 maanden oude dochter voor het eerst een jurkje aan en liet dat toen aan mijn 3 jarige peuter zien. Hij keek met een glimlach en zei: sie schaut aus wie eine Prinzessin!
Vond dat zo schattig! 🥹
(Als hij het in het Nederlands zou hebben gezegd, zou hij waarschijnlijk hebben gezegd: ze kijkt uit als een prinses.
Ik blijf het al maanden op de correcte manier herhalen, maar deze fout blijft er op de een of andere manier in zitten.
)
Zoon, 2.5: “Ik was naar de kapper en toen had ik een lolly” (was vorige week ofzo)
Ik: “Ja! Dat was met papa hè?”
Zoon: “Ja, wat was jij toen dan doen? Even lekker rustig naar de speeltuin in je eentje zonder ons?” ![]()