Grappige uitspraken van kinderen

Omdat kinderen vaak de grappigste dingen kunnen zeggen: deel hier de leukste uitspraken van jouw kinderen of die in je omgeving! :blush:

2 likes

Ik trap af met eentje die al een tijdje geleden is maar waar ik nog regelmatig aan terugdenk als ik iets hoor over comazuipende tieners :joy:

Ik hielp destijds bij een onderzoek en nam daarvoor vragenlijsten af op middelbare scholen, onder andere over drinken. Dit keer was het een klas vol drukke pubers van een jaar of 14. Een jongen had een beetje moeite met concentreren en las de vragen dan ook hardop voor:

“Wanneer was de laatste keer dat je tien of meer eenheden alcohol hebt genuttigd tijdens Ă©Ă©n gelegenheid?”

Draait zich om naar klasgenootje dat achterin het lokaal zit

“Ey! Kevin! Wanneer was jouw verjaardagsfeestje ook alweer?”

Probeer dan maar eens in je serieuze rol te blijven :sweat_smile:

40 likes

Mijn oppaskindje zei een keer: “Briseis, weet je hoe een stofzuigende ballerina eruitziet?” en dat vond ik echt heel cute, haha. Ook de demonstratie die ze daarna gaf.

Een andere keer zei ze: “Je hebt glitters op je tanden!” over mijn slotjesbeugel.

10 likes

Toen mijn zusje een jaar of 5 was keken we een videoclip van Destiny’s Child, en ze zei vol overtuiging: “je ziet echt zo dat Beyonce de oudste is, want die heeft de grootste borsten”

34 likes

Ik had ooit zilveren staafjes als oorbellen in, en een kind van ongeveer 8 zei verbaasd tegen mij ‘wat heb jij in je oren?!!’ Dus ik antwoord ‘oorbellen, mooi hù?’. Waarop ze antwoordt ‘nee
’ en loopt gewoon weg, met zelf een paar gele smiley oorbellen in :joy: zo eerlijk!

26 likes

Oppaskindje 1: “Heb jij kinderen?”
Oppaskindje 2: “Nee dat kan toch niet, NoyraSoturi is nog geen mama, ze is toch eerst nog een oppas.”
Ik: “Kun je dan niet een mama en een oppas zijn?”
Oppaskindje 2: “Nee want onze andere oppas was eerst een oppas en toen kreeg ze een baby en toen was ze een mama!”.


Zelfde wijsneusje op een later moment:
(Ze had zelf haar tanden gepoetst maar ik deed het daarna ook nog even zodat het goed zou gebeuren)

“Doen jouw papa en mama ook altijd napoetsen als jij je tanden hebt gepoetst?”

Volgens mij kunnen ze nog niet helemaal inschatten in welke levensfase ik zit :smile:

21 likes

Gehoord op een openbaar toilet op een evenement: “Als jij echt mijn zusje bent, dan moet je ook stinken op de wc hoor!”

Toen ik een meisje vroeg wat ze wilde worden als ze later groot was: “Gehaktbal!”

Eentje rond kersttijd: “Wij hebben een nep kerstboom, want papa is allergisch voor harige dieren.”

31 likes

Hahaha :heart: Never stop dreaming, kid!

(Ik wilde vroeger altijd nijlpaard worden als ik later groot was. Ben aardig op weg moet ik zeggen)

39 likes

Oh en deze vond ik ook erg leuk: “Opa moet heel voorzichtig doen, zodat hij niet valt, want hij is al oud. Maar als hij dan toch valt, dan moet hij dat op de deurmat doen, die is lekker zacht.”

11 likes

O nog eentje van m’n zusje!

Buurvrouw: gaat je zus verhuizen?
Zusje: Nee. Dichtbijhuizen. Ze gaat niet zo verweg wonen.

25 likes

Mijn nichtje (toen een jaar of 5) was bij mijn oma logeren, mijn oma was zichzelf omkleden op de badkamer en mijn nichtje kwam daar binnen gelopen net toen mijn oma haar Bh ging verwisselen. Ze stond echt naar mijn oma haar borsten te staren en toen zei ze ‘Wow! de borstjes van mama hangen helemaal niet zo recht naar beneden’

18 likes

Ah de posts hierboven doen me denken aan mijn broertje, die de bh van onze moeder zag. Ze was toen zwanger. Broertje: “Zit daar de baby in?”

16 likes

Mn oppaskindje (3 jaar) had een boekje met tegenstellingen. En er stond ook een plaatje in van jongen/meisje. Zegt ze: dit is een jongen, kijk maar die heeft zo’n ding. En toen probeerde ze het te omschrijven want ze kon niet meer bedenken hoe het heette. “Nou zo’n ding, het lijkt op een croissantje”

45 likes

Een tijdje terug was ik aan t oppassen bij 3 jongens waarvan de jongste 2 al op bed lagen. De oudste was tv aan t kijken maar de tv stond wel heel erg hard.
Ik: “Tygo, zet de televisie even wat zachter”
Tygo: “waaat? Ik hoor je niet”
Ik: “Zet de tv dan wat zachter”
Tygo: “Ik heb de tv ff wat zachter gezet want ik verstond er niks van. Wat zei je?”
:smile:

Een andere keer ging ik met dezelfde jongens naar de McDonald.
Ik: “Siebe, wat lust je bij je frietjes?”
Siebe: “KIPNEUKERS!!!”

22 likes

“Ik ben bijna 3!” en ze stak daarbij 3 vingers op.
Ik zei: “Ik word bijna 25!”
Ze keek naar haar vingers en zei: “Die zie ik niet
”

“Ik ging boodschappen doen met papa!”
“Oh wat hebben jullie allemaal gekocht dan?”
“Chocolaatjes!”
“Lekker zeg. Maar geen groenten?”
“Nee
”

7 likes

Wil je ook satĂ©? “Nee ik wil gewone thee”

13 likes

Een kindje in de kapsalon zei laatst.

‘Mama is met haar been uit het verkeerde bed gestapt’

Zijn moeder en ik kwamen niet meer bij :joy:

had je bij moeten zijn

22 likes

Ik hoorde laatst hoe een meisje een cadeautje mocht uitzoeken van haar oma, ze liep met een werkboek dat bij een bekende Kinderboekenreeks hoort in haar handen.

“Ooooooh oma, kijk eens!! Dit is een werkboek voor bij (?? Geen idee, dat kon ik niet horen), dat boek heb ik thuis!!”
“Wat leuk zeg, moet je dan opdrachtjes doen?”
“Jaaaaa kijk, dan moet ik de antwoorden opzoeken in mijn eigen boek!!!” (Ze sprong nog net niet door het plafond van enthousiasme, wild dansend met dat boek in haar handen)
“Leuk hoor, wil je die dan van oma?”
“Nou nee”

:’) OkĂ© kind

18 likes

Ik ging vroeger met mn broertje ‘ op een grote paddenstoel’ zingen toen hij besloot dat ‘wippen’ het leukste woord uit dat liedje was. Vervolgens heeft hij dagenlang steeds “WIPPEEEE” geroepen:sweat_smile:

6 likes

Aah mijn oppaskindje heeft zoiets ook wel eens gedaan. Trekt mijn shirt omhoog en stopt zijn hoofd eronder, “wat heb daar zitten? Heb jij ook borstjes?”

6 likes