Grappige uitspraken van kinderen

De half broertjes van m’n vriend waren hier. Zij zijn 8 (O) en 10 jaar (S).

O. Speelt met m’n baby met een vormenstoof. Zegt hij “ik vind dit nog best moeilijk.”

Mijn baby drinkt wat water uit de fles.
Zegt O: zo ben je nu al zo gezond?

S. pakt de telefoon van hem en zijn broertje zegt O: waarom pak je m’n telefoon? Ik wil alleen maar met de baby spelen.

Later gaan we naar buiten en S. wil een bal meenemen zegt O: nee ik wil niet voetballen. Ik wil met de baby spelen.

S. heeft ADHD en krijgt daar medicatie voor. Zegt z’n vader: moet je nu anders alvast dat pilletje innemen? Zo druk ben je.
Zegt S: nee hoor.
Zegt O: dat lijkt mij wel beter als je dat doet.

12 likes

Mijn zoontje van 6 is vandaag naar de begraafplaats geweest met mijn moeder
Had hij gezegd: zo dat is een mooi plekje, lijkt mij wel gezellig om daar later te liggen. Als mama daar dan gaat liggen en * zusje * hier, oh en oma jij mag daar liggen hoor!

23 likes

Ik ben er bang voor dat die fase hier ook gaat komen want inmiddels begint ze af en toe ook te lachen om haar eigen winden. Vooral als wij dan reageren van “ohhh” ligt ze dubbel hoor.

2 likes

Mijn zus en familie stuurde mij een kaartje nav mijn zwangerschapsaankondiging en mijn neefje (9) heeft zelf iets op het kaartje gezet:
Ik hoop een jongen, anders hoeft het niet

:joy::joy::joy::joy::joy::joy:

106 likes

Mijn kind is nog jong, praat wel al honderduit maar de uitspraak van veel woorden is natuurlijk nog niet top. Een kangeroe is een ‘kankerhoer’ en ik moet elke keer tot tranen aan toe lachen als ze dat zegt. Vooral omdat ze natuurlijk geen flauw benul heeft wat ze eigenlijk zegt. :’)

55 likes

Hahahaha love dit :joy: Die onschuld maakt inderdaad alles 100x grappiger :laughing:

Zoontje (2) toen ik hem van de opvang ophaalde: juf X heeft een baby in de buik.

Ik: klopt!

Hij: mama ook een baby in de buik! <fyi: ik ben niet zwanger>

Juf X: :wink::blush::hugs:

Ik: nee, echt niet!!!

17 likes

Dat zeiden jongens in mijn klas ook! “Ah, jammer mevrouw…” en ze meenden het serieus. :sweat_smile:

Geweldig! :joy::joy::joy:

Okay mijn kind is officieel teveel verwend. Er kwam een pakket binnen met twee cadeaus voor zijn neefjes die volgende week jarig zijn. Ik had voor S ook maar een kleinigheidje gekocht. Dat vond hij niet leuk (dino Lego). Hij gooide zichzelf toen letterlijk op de grond en ging keihard huilen. Ik wist niet of ik moest lachen of serieus doen. Het was zo komisch en zo niet S. Hij doet dit nooit, haha.

6 likes

Zoontje (2 jaar): “ik kom!!..KLAAR!”

Ik had het niet meer🤣

12 likes

Dochter (4) heeft het over in welke maand iedereen is geboren.

Zij: ‘En wanneer is J geboren?’
Ik: ‘In mei.’
Zij: ‘Is ze in jou geboren?!’
Ik: ‘Nee, in mei.’
Zij: :face_with_monocle:
Ik: :face_with_monocle:

61 likes

Ik zat met M in bad en ze is een beetje bezig met de juiste benamingen voor lichaamsdelen:

M, wijzend naar mijn schaamstreek: Piempel
Ik: nee, papa heeft een piemel, mama heeft een?
M: Fuifie

Haha ze bedoelde natuurlijk vulva :joy:

30 likes

Handen in de lucht voor het fuifje!

16 likes

F had vissen op haar kamer maar na 3 jaar was er nog maar 1 over. Die lag gisteren levenloos op de boden van het aquarium.

‘Mam, kunnen we de dode vis houden?’
‘Nou dat lijkt me niet zo fris. Gaat rotten en stinken’
‘Maar we kunnen toch een touwtje om hem binden en hem ophangen aan het deksel? Dan is het net of hij nog zwemt!’

Eeeeeh :roll_eyes::joy: doe maar niet

57 likes

Haha ik snapte dit vroeger ook echt niet. Ik had eerst aan mijn vader gevraagd wanneer ik jarig was en toen zei die “15 mei” en toen vroeg ik het aan m’n moeder en zij zei hetzelfde. En toen zei ik: “maar papa zei dat ik 15 HEM jarig was”.

27 likes

Ik tegen m’n nichtje (2 jaar) : “Hoe oud ben jij?”
Nichtje: “Vijf”
Ik: “oh ja? Ik dacht 2 jaar?”
Nichtje: “nee vijf”
Ik: “Oké. En hoe oud is D.?”
(D. is haar grote zus van 5)
Nichtje: “Vier”
Ik: “Maar ze is toch jouw grote zus?”
Nichtje: “Nee”

En dit houdt ze nu al 6 maanden vol

50 likes

Hahaha cute, leeftijd is een State of Mind hè :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Wij hebben een kind op werk en hij is altijd best wel aanwezig en, wij zeggen dit dus ook, in onze aura. Echt neus aan neus komen staan zeg maar.

Nu was er een ander kind aan het spelen met de duplo aan tafel en toen kwam het bovenstaande kind naast hem zitten, maar ook meteen heel dichtbij. Maar toen zei dat jongetje die al met de duplo was: ‘pff niet zo in mijn aura!!’

Soms moeten we echt opletten wat we zeggen😅

38 likes

Peuter kijkt filmpje waarin ze picknicken.
Ik: dat heet picknicken, buiten eten.
Peuter: pik eten!

24 likes