Grappige uitspraken van kinderen

Joee :smiling_face_with_tear::joy:

1 like

Dreumes: “mama billen”
Ik: “ja dat klopt, mama heeft billen”
Dreumes: “grote!”
Tja… dat krijg je van oefenen met groot en klein
:sweat_smile::joy:

7 likes

We lagen in bed nog wat na te kletsen toen mijn dochter ineens begon over de dagen van de week.
Dus ik begon ze op te noemen, waarop zij ze herhaalde. Ik ben bij donderdag, en verwachtte dat zij ook donderdag zou zeggen. In plaats daarvan zei ze “ja kan je even opschieten, ik wil nu slapen.”
Oke sorry :smiling_face_with_tear:

56 likes

Mijn dochter zei laatst over een (heerlijke) maaltijd met pesto: Uh dit is Albert Heijn pesto, dat kan ik toch niet eten??!! We maken vrijwel altijd verse :sweat_smile:

22 likes

Dochter (4): “ja ik ben echt veel sterker dan jij, want jij bent maar een moeder”…

3 likes

Kleuter had vandaag een margedag op school. ‘Ik heb marshmallow dag’!

7 likes

Er brak een pennenhouder van mijn notitieboekje af. Peuter (3,5) vraagt wat er gebeurde, dus ik zeg dat dat ding afbrak. Peuter heel droog ‘ja dat zag ik al wel aankomen’

17 likes

Tijdens het winkelen

“Welke van deze 2 shirts vind je broer het leukst denk je?”
Dochter “Hoe moet ik dat nou weten, het is jouw kind”

En:

“Wat vind je van dit rokje?”
“Niet zo leuk, echt een heel andere vibe dan de rest van mn kleren”

Het kind is 7 :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

60 likes

Hahahsa sowieso zijn ze nu opeens hip en van die roze unicorn stijl af. Mijn dochter is helemaal into flared broeken en dan een blousje er bij

2 likes

We hebben mijn zoontje geleerd wat een baby is, door oa ook vaak een kleine variant van een groot iets (bijv knuffel) baby te noemen. Nu kwamen vrienden van mijn vriend langs en eentje is echt een stuk kleiner dan de rest en mijn zoontje noemde hem steeds baby :rofl:. Denk dat ie een nieuwe bijnaam heeft nu

27 likes

Nou echt! Ik sta er echt van te kijken hoe groot ze ineens geworden is, en ze vind heel veel nu ineens kinderachtig. Haar smaak is nu ook echt wel leuk. En ze categoriseert al haar kleding.

“Ohja dit kan ik naar de BSO aan, dit naar een kinderfeestje, en dit is echt een kerk-jurkje” :joy::joy:

16 likes

Mijne ook en ze heeft cowboylaarsjes met een hakje. Ze ziet er elke dag meer verzorgd uit dan ik :stuck_out_tongue_closed_eyes::joy:

Ze wilt nu ook opeens per de zwarte sokken. Dan past het bij haar zwarte broek 🫠

5 likes

Ah dat is wel.echt schattig haha…

@itakepictures ja hier ook hoor, echt een WE kids, Flo enz stijl

2 likes

Je mocht met de autootjes spelen, maar je zou ze ook weer opruimen. Zoon (4) “Maar mam (oprecht verbaasd) heb ik dat echt gezegd…?”

10 likes

Mijn kind van 2,5 was een standbeeld van een geit met babygeit aan het aaien. We zeiden dat we weer verder gingen, dus hij zwaait naar het standbeeld en zegt ‘okay byeee, love you’.

25 likes

‘Mama, ken jij dat liedje over de vis?’
‘Nee?’
‘Ik ook niet’

25 likes

niet een specifieke uitspraak maar ik vind deze leeftijd van 2 heel leuk dat ze wel al praten maar nog een meer rare logica hebben;

Hoe doet een paardje?
ipv: hihiihiii! zegt ze: “hop hop hop!” (van dat liedje)

papa komt thuis van het werk;
“Heeeee opppaaaa!!”

En een paprika noemt ze: “papapa”

11 likes

Ik zette vanochtend de baby in de box.
Dochter (bijna 3,5): ‘Zo hè hè, kan ik eindelijk even rustig spelen. Ik word zo moe van dat ondeugende kind.’

63 likes

Mijn dochter vraagt (nu al) zoveel. Ik geef echt vaak antwoord maar soms weet ik het ook niet of heb ik geen zin. Vandaag zei ik: weet ik niet! Uitgepraat dacht ik. Kijkt ze me schuin aan en zegt: dat weet jij wel mama. Kon ik alsnog verzinnen waar de buurvrouw naartoe ging die we buiten tegenkwamen.

15 likes

Hahaha zo herkenbaar! Mijn zoon zegt dan gewoon “mamma u bent slim u weet dit!”,

12 likes