Heerlijk, ik zie het nu voor me hoe Sinterklaas iemand tegen z’n bol butst ![]()
Kind heeft een nieuw stopwoordje (van mij) ‘Joe joe’.
Wij spelen af en toe kriebelbeestje met kind (bijna 3), dan gaan we hem met onze hand kriebelen. Zei ie gisteren heel droog: " Dat is geen kriebelbeestje papa, dat is gewoon een hand".
Ok dan, bijdehante peuter.
Niet per se grappig, maar gewoon lief vond ik.
Mama, ken jij alle letters van het alfabet?
- Ja lieverd, die ken ik
Kan jij dan ook mijn naam schrijven? - Zeker
WOOW! Maar dat is echt heel knap hoor!!
M’n neefje van 4 z’n haar rook zo lekker dus ik vroeg hoe dat kan. ‘Mama heeft er ‘krullenhummus’ in gedaan’ 🥹
Geen uitspraak maar een misverstand. Ik had een boterham van mijn kind snel verpakt in een paar tissues omdat hij hem niet had gegeten. Later vroeg hij er naar en ik zei ‘je boterham ligt onder de tissues op de tafel buiten’. Ik herhaalde het een paar keer want hij leek het niet te snappen.
Het bleef lang stil dus ik ging even kijken, had hij alle tissues uit de doos gehaald om te kijken of z’n boterham daaronder lag. Iemand had de boterham verplaatst en aangezien ik steeds zei dat het onder de tissues lag dacht hij dus dat het echt onder de tissues in de doos lag.
Die houden we erin!
Hier 6 en 4 en ze zeggen nog steeds koffertjes
wij inmiddels ook haha
Mijn dochter noemde haar navel vroeger altijd snaveltje. “Kijk, mijn snaveltje mama”
Nu helaas niet meer, vond het zo schattig 🥹
Zo cuteeee
Dochter (3) probeert in de winkel een kinder surprise ei in haar jaszak te stoppen.
“leg dat eens even terug”
“Pfff ik moet altijd doen wat jullie zeggen. Dat is zooo saaaai
”
Kleptomaan in the making
We hadden een paar dagen van tevoren wat cadeaus onder de boom gelegd, maar dochter van 3,5 ziet haar eigen naam staan (ze kan uiteraard niet lezen, maar herkent haar eigen naam wel) op een groot cadeau. Mijn vriend zei steeds “als het kerst is, mag je die uitpakken.” Gister, toen hij nog sliep fluisterde ze: “mama, weetje ik heb een goed idee”
“Oh, vertel”
“Ik kan nu wel het cadeautje uitpakken, want papa slaapt”
“Nee, morgen is het kerst”
“Ja maar stiekem, papa slaapt toch. Ons geheimpje, mama?”
Ik gaf mijn zoontje (net 2 jaar) gisteren een koekje. Hij wilde toen dankjewel zeggen, maar vergat het woord. In plaats daarvan zei hij “alsjeblieft schatje” ![]()
Na de kerstliedjes op spotify beginnen de Sinterklaasliedjes.
Zoon (4): “Weet je wie van het Sinterklaasjournaal is…?” (Wijst Dieuwertje aan).
“Dievertje!
Maar ze is geen dief.”
Mijn dochter van 2 zit met haar pop op schoot en zingt: een damespaard, een damespaard, een nijlpaard, een nijlpaard
Mijn zoontje (6) tegen z’n zusje (4): “J., ik zal je een tip geven. Als ik er niet meer ben en papa niet en mama ook niet dan moet je naar buiten gaan en een mens zoeken en die belt dan de politie wel.”
![]()
![]()
Mijn 3,5 jarige ‘Ik vind graafmachines zo mooi dat ik ga glimmen in mijn ogen’
En ‘ik leg even de december weg’ = de adventskalender.
Zo schattig die bewondering voor graafmachines
Mijn dochter is heerlijk aan het papagaaien. Super schattig, alleen het is wel wat ongemakkelijk dat ‘leuke!’ elke keer ‘neuke!’ wordt
en ze vindt zoveel leuk dat het regelmatig voorbij komt. Gelukkig snapt vrijwel iedereen het wel, hahaha.