Haar/ kapsel topic #1

Tussen weert en Eindhoven even simpel gezegd. Tegen de Belgische grens.

2 likes

Ik heb dus laatst een heel stuk van mijn haar laten knippen en ik kan er nog niet zo aan wennen. Mijn vriend zei vandaag nog dat ik het maar gauw weer lang moet laten groeien. :persevere:

Ik heb in april m’n haar roze laten verven, en ik heb het telkens zelf bijgewerkt met Arctic Fox. Nu ben ik op vakantie, 4 weken lang, en heb ik het hiervoor expres laten vervagen. Nu is het gewoon blond. Ik twijfel alleen of ik het na de vakantie weer roze doe of gewoon blond. Roze is wel minder saai

Roze

1 like

Zijn dit soort krullen haalbaar met een permanent?

Ik heb deze shampoo inmiddels besteld naar aanleiding van jouw advies. Ben heel benieuwd! Hij is net binnen gekomen, dus ik zal hem van de week even testen.

Kan ik deze shampoo wel meerdere keren per week gebruiken, of zal hij daar te uitdrogend voor zijn?

Inprincipe kan je die gewoon vaker gebruiken. Alleen als je merkt dat je haar er toch iets té droog van gaat worden, dan misschien even afwisselen met andere shampoo. Ben benieuwd hoe je hem gaat vinden.

1 like

Mijn föhn is net doorgebrand. Iemand tips voor een nieuwe? Het liefst een beetje voor een leuk prijsje.

Welke producten gebruik je nu? Misschien dat daar iets mis mee is? Veel conditionner gebruiken is het niet de oplossing voor al onze problemen, jammer genoeg :smiley: En de drie opties die je noemt vind ik ook niet haalbaar.

1. Relaxer maakt je haar fijn en broos en het blijft tenslotte een chemisch goedje dat je in je haar smeert met veel risico’s. Daarom dat er veel mensen mee gestopt zijn.
    2 &3. Waarom wil je een pruik dragen of je haar weaven? Het blijft iets dat veel beter zal zijn als je haar zelf gezond is. Ik zou eerst een goede routine zoeken en dan kan je altijd uitwijken naar de 2 andere PS.

Pruik en weave zullen pas helpen als je haar zelf gezond is, anders zal dat ook snel uitdraaien op een drama.
Denk eraan bij beiden moet je je haar laten invlechten voor 3 Ă  4 weken. Dat is een periode dat je je haar niet kamt. Als je die vlechten uiteindelijk wilt los doen zal je ook je haar moeten uitkammen en ik denk dat je ergere knopen zal hebben.
Hoe is je haar als het droog is? Ik zou proberen om een leave-in mix te maken met een olie naar keuze en water en dat dan elke avond in je haar sprayen om het te kammen.

1 like

Ik heb een tip voor iedereen die net als ik oranje haar kreeg na het ontkleuren. Gebruik no orange shampoo van Fanola. Het is tot nu toe de enige echte blauwe shampoo die ik ben tegengekomen. Mijn haar is weer mooi bruin ipv oranje (of een oranje gloed). Man, ik wou dat ik dit eerder wist. Het had me heel veel geld bespaard bij de kappers.

1 like

Goeie tip! Heb je die online besteld?

ja. via johnbeerens.com . Ik had het met flinke korting kunnen kopen. Ze hebben ook de zilvershampoo van fudge (werkt ook goed voor geel haar) en de color refresh van maria nila. Kocht eerst altijd het laatste in de kleur bruin. Was een goede haarspoeling (moest het wel een uur laten inwerken ipv de 10 minuten die zij adviseren) dat ook echt eruit ging.

Ik heb ook de fudge zilvershampoo thuis en de kapper zei dat ik die ook kon gebruiken voor m’n oranje gloed, maar ik zie geen verschil:(
Ik ga de no orange shampoo een kans geven!

wat bij mij heeft geholpen toen met de fudge shampoo was om het in droog haar te doen. Het schuimt voor geen meter en je hebt veel meer product nodig. Maar het had toen wel heel erg goed geholpen. Maar nu na de zomer was mijn haar echt letterlijk oranje. Nu is het weer mooi bruin na de no orange.

Oh! Dan probeer ik het eerst nog op die manier. Hoe lang liet je het intrekken op droog haar?

15 minuten. Ik doe dit wel vaak in het weekend, want het droogt mijn haar wel ontzettend uit. Gelijk erachteraan doe ik een masker in mijn haar en daar slaap ik mee. de rest van de week heb ik alleen maar ‘good-hair-days’.

Oeh dat klinkt goed! Heel erg bedankt voor de tips! Ik ga morgen een beauty avondje houden

Heeft er iemand ervaring met de nieuwe vegan lijn van het Kruidvat? Nature Box heet het, ben benieuwd naar de shampoo en cremespoeling.

Verder heb ik zaterdag een afspraak bij de kapper. Ik heb tot 3 jaar geleden mijn haar altijd geblondeerd, daar ben ik nu mee gestopt en neem afwisselend lowlights/highlights en er gaat altijd een toner overheen om m’n uitgroei te blenden. Mijn haar is nu wel heel erg blond maar niet zo mooi, beetje gelig. Zou weleens iets anders willen proberen dan lowlights. Iemand tips of leuke ideeen toevallig?

Ik heb de kokos shampoo. Ruikt ontzettend lekker maar mijn haar wordt er vet van.

1 like