Ik borstel mijn haar voor het douchen anders is er geen beginnen aan bij mij haha. Shampoo en daarna conditioner. Terwijl ik de conditioner uitspoel borstel ik de lengtes met een wet brush pro flex borstel (als het maar een borstel is die niet trekt en ik borstel maar 1 x). Na het douchen leave in conditioner in de lengte van het haar en borstelen met Tangle teezer/dessata. Droog gebruik ik vaak een gewone wetbrush borstel.
Dit werkt bij mij maar ik doe ook maar wat haha
Geen tips voor een borstel, maar voor nat borstelen helpen bij mij vooral producten. Andrelon Kokosboost conditioner en Gliss Kur anti-klitspray bijvoorbeeld.
@Madam-Mikmak de anti-klit spray van etos vind ik ook fijn, maakt het haar niet vet. En idd beginnen bij de puntjes . En misschien een andere conditioner proberen, ik merk zelf dat een dikkere beter werkt voor mij.
@Superheroes @syntagma @Indigo @Norma
Tnx!! Ook bruikbare tips.
Ja ik verdeel het altijd in delen en begin bij de puntjes en zo naar boven.
Vantevoren borstelen. DÔt is een goeie om te proberen denk ik. En onder de douche borstelen⦠dat doe ik zelf ook.
Ze is nu 11 dat dat kan ze ook zelf
De andrelon oil and care conditioner werkt goed bij haar. Lekker dik ook.
Maar ze heeft snel vet haar. Dus te voedend voelt haar haar snel viezig.
Ik ga nu voor de wet brush, en de Etos anti-klit spray.
Dan kan ze onder de douche borstelen en even naborstelen met de anti-klit spray.
Dank jullie!!
Iemand hier (@Clarity, dacht dat jij dat was?) had deze elektrische kam getest en was er echt heel positief over!
Jaa dat was ik. Ik ben heel enthousiast inderdaad, gebruik hem altijd als ik mān haar gewassen heb. Gaat wel iets langzamer dan met een normale borstel maar je komt er gewoon makkelijk doorheen en komen geen haren mee.
Ook nog een optie
Dank jullie!
Ik probeer al een tijdje om mij haar minder of anders te wassen (no poo methode). Mijn haar ziet er dan veel beter uit, maar mijn hoofdhuid begint telkens enorm te jeuken. Om Jeuk te voorkomen zou ik elke 3 dagen met bvb head en shoulders moeten wassen, maar daar wordt mij haar niet blij van. Weet iemand een betere oplossing?
Geen oplossing maar ik heb dat ook heel erg! Die jeuk, verschrikkelijk
Sinds ik de petal scalp shampoo gebruik heb ik geen last meer van schilfers en jeuk. Geen idee of het bij de no poo methode past, maar je zou er eens naar kunnen kijken.
Ik borstel het ook voor het douchen, dan was ik met shampoo en daarna met cremespoeling. Ik laat de cremespoeling altijd even inwerken dan ga ik het borstelen. Dan uitspoelen en het water zān werk laten doen, niet weer met je handen heel erg door het haar. Alleen van boven naar beneden de cremespoeling eruit drukken/wrangen (?).
Anders is het bij mij ook echt niet te doen haha.
Iemand (goede) ervaring met het gebruik van een shampoo/massageborstel? Wil het voornamelijk proberen om shampoo resten beter uit mijn haar te krijgen.
dank je! ik ha denk ik zoān wet brush bestellen zodat ze onder de douche kan borstelen.
en dan uitknijpen.
Nu doet ze ook altijd nog ondersteboven hangen en een handdoek om haar haar knopen. dat maar niet meer zo doen denk ik haha!
@Crusti_Croc met haar haar van een halve meter lang ben ik zo door mijn dure kinky curly heen
en droog borstelen is geen probleem. daar ben ik elke ochtend zo mee klaar. het is enkel alleen als het nat is een drama.
Ik vind hem qua werking hetzelfde als de gewone. Deze maakt mijn haar een stuk minder droog (wel droger als mān olaplex shampoo). Ik ben wel blij dat ik deze heb gekocht dus.
Zit nu bij de kapper en er zit een toner in. Het is helemaal paars nu en ik knijp hem een beetješ hopelijk komt het goed.
Bij mij is dat geen probleem trouwens. Hoop dat dit werkt voor je dochter!
Misschien een microvezel handdoek voor haar haar laten gebruiken? Raakt het ook minder van in de knoop.
Spoelen met een mengsel van witte wijnazijn en water heeft echt enorm geholpen voor mij! Er is veel over te Googlen. Ik gebruik nog wel gewoon conditioner erna (en doe het dus na mijn shampoo), sommige mensen gebruiken nog shampoo erna en sommigen laten het er zelfs inzitten. De geur ruik je niet meer als je haar eenmaal droog is
Ik kom er zelf niet doorheen met een wet brush op nat haar. Kan je het niet borstelen voor het wassen en dan het gewoon zo laten drogen? Als je een beetje voorzichtig wast, komen er niet heel veel klitten bij is mijn ervaring.
Welke wet brush gebruik jij?
Er zit net een flex in mijn winkel mandje.
Ik heb zojuist haar haar geborsteld met conditioner en mijn denman borstel.
Dat was ook niet je-van-het
Straks Etos anti-klit halen