Hahhaa wat?
Oh god als ik dat google, krijg ik vooral ‘mag ik de manager spreken?’-kapsels. Ga bij de kapper duidelijk zeggen dat ik er niet als een Karen uit wil zien.
Ik had ook altijd een kippenkontje, was juist hip en vrolijk als kind
Vandaar je forumnaam?
(Oh damn, een kikker is geen kip, Tante Betje…)
Ik heb dus altijd dat mijn haar best lang wordt (tot halverwege kin-borsten), maar dat ik het dan saai vind worden. En nu heb ik dus het idee om zo’n bob te nemen, dit lijkt me serieus zoooo cool.
Ik vind het super spannend, want ik ben bang dat ik spijt krijg. Moet het even hier kwijt, want voor mijn vriend is het zo simpel als “als je kort wilt knip je het toch af”, maar ik denk dan helemaal: ik wilde dit lange haar al zo lang, maar ik wil ook niet iemand zijn wiens zelfvertrouwen helemaal van het haar afhangt en ik vind dit korte suuuuper cool, maar weet niet of ik daar zelfverzekerd genoeg voor ben. Zucht, ik maak dit zo moeilijk. Iemand advies?
Heel mooi, denk idd advies vragen aan je kapper. Of misschien een tussen stap en eerst een lob nemen, als je dat mooi vind.
Ja ik ben dus een beetje bang dat als ik voor een ‘compromis’ ga en het half doe, dat ik dan juist niet blij ben omdat ik vaak tussenlengtes een beetje moeilijk vind. Nu denk ik: oké, go short or go home. Gewoon statement, of niet haha. Maar goeie, ik ga sowieso even advies vragen!
Super gaaf! Ik zou het inderdaad even met je kapper bespreken
En mijn ‘stok achter de deur’ om het écht kort te knippen een tijdje terug: haar doneren! Als je het niet mooi vindt groeit het vanzelf weer aan, maar maak je er wel iemand anders blij mee
Oh kan dat met deze lengte al?! Zal ik es uitzoeken, dat zou wel gaaf zijn
Mijn haar was de laatste keer ook ongeveer halverwege kin-borsten en heb toen 25cm gedoneerd! Het verschilt een beetje per stichting of ze dat accepteren (de haarstichting wil bijv. minimaal 30 cm).
Oh wat goed! Ja het lijkt dan alsof je je zelfvertrouwen ineens uit iets anders moet halen ofzo? Ik heb het altijd lastiger gevonden me sexy te voelen met kort haar, super dom maar ja. Terwijl ik veel andere vrouwen met kort haar juist veel cooler vind. Wat voor soort kapsel heb jij nu?
Gewoon doen ik heb in een jaar 2 x 20 cm cm afgeknipt en er geen spijt van gehad.
Ik vond Kevin Murphy style resort fijn, toen ik een stuk van m’n haar had laten afknippen. Daardoor viel het niet gelijk slap langs mijn gezicht.
Ik ga vandaag naar de kapper en wil best een kort koppie, spannend! Nu sms’te de kapper dat ze 10 min te laat is, maar ze is er nog steeds niet:((( stress, ben echt bang dat ze gaat haasten om tijd in te halen 🥲
Word je haar hier niet heel droog van?
Heeft iemand hier toevallig een goede tip voor een kapper die goed kan opsteken in Groningen? Ik heb in september een event waarvoor ik dat graag wil laten doen. Alleen ik vind opsteken/krullen al snel truttig of stijf, dus zoek iemand die dat een beetje hip kan. Zat te denken aan een mooie paardenstaart of knot, beetje a la hieronder (ik ga zelf ook in pak):
Hellup ik kom net van de kapper en ben niet tevreden maar ben een poeperd die niet durft te klagen
Ik liet vorige keer lichte lokken in mijn donkerbruine haar doen, beetje onderstaand idee:
Nu ging ik voor een touch up en heeft haar collega er een soort van ombre(?) van gemaakt maar dan heel lelijk, de onderste 10 cm van mijn haar zijn oranje (ipv lichtbruin zoals ik vroeg en ze vorige keer ook gedaan had) en het is dus echt veel te licht ten opzichte van de bovenkant die echt donkerbruin is.
Kan ik hier zelf iets aan doen?
Ik weet wel dat de collega nu vroeg aan we bazin of er een toner in moest en dat hebben ze uiteindelijk niet gedaan… kan het daaraan liggen? En kan je dat achteraf nog doen om het te corrigeren?
Edit: in mn hoofd zie ik er nu dus zo uit:
Ik zou terug gaan hoor! Dit is denk ik wel op te lossen met een toner.
Misschien niet het antwoord dat je wilt horen maar, ik zou toch even bellen.
Rond maart/april toen alles weer open ging was ik, en nog een aantal forumleden, niet tevreden en zijn allemaal goed geholpen. Misschien helpt het om dat even terug te lezen?