Haar/ kapsel topic #1

Ik heb binnenkort een bruiloft en het lijkt me leuk om dit met m’n haar te doen:

Ik heb dezelfde lengte en een krultang, maar ik snap niet hoe de vlecht in elkaar zit en hoe ik dit na kan maken haha. Heeft iemand misschien een idee hoe dit heet of hoe je dit maakt? Ik heb op youtube gezocht op braided half up half down hair, maar dan vind ik vooral veel vlechten die er vrij stijf uitzien.

1 like

Ja, maar als je wat stugger haar wilt is dat meestal wat je wilt (toch?) Althans, ik wel haha

Ah jaa dit lijkt er zeker op, dankjewel! Als ik de plukjes wat losser maak denk ik dat het goed in de buurt komt van de foto

2 likes

Ja, studio1 in Groningen is echt goed! (Marieke).

1 like

Heb gisterenochtend meteen gebeld en mag volgende week terug langskomen (beetje lang wachten maar ik werk overdag natuurlijk dus dan zijn de opties voor haar ook beperkt). Ze zei niet wat ze gaat doen en was erg gehaast dus ik hoop dat het goedkomt :sweat_smile:
Ben in ieder geval blij dat ik gewoon gebeld heb en ze reageerde ook gewoon luchtig dus dat was fijn!

4 likes

Ja klopt, en als je het uitwast is dat droge dan weg. Ik heb wel eens van een andere merk gebruikt maar dan bleef m’n haar echt touw.

Oh dat weet ik niet zo goed. Ik heb sowieso een andere definitie van mooi haar dan andere mensen haha, ik hou van mat en droog niet van glad en glanzend

Oke, ga het proberen, hou wel van iets rommelig. Thanks

1 like

Iemand hier ervaring met shampoo van oway?
Ik heb laatst een sample mee gekregen van m’n kapster en daar kon ik twee keer mee wassen. Beviel me wel, maar heb wel eens vaker dat ik na na wat vaker gebruiken wat minder enthousiast ben… dus ben benieuwd of iemand hier oway heeft gebruikt!

Before and after. Zoo blij mee!! Alleen regende wel buiten dus die mooie blow out is alweer compleet verdwenen :rofl:

72 likes

Heeel mooi, donker staat je goed!

1 like

Thanks! Ben ook blij :grinning_face_with_smiling_eyes:. Alleen nog even morgen afwachten wanneer ik zelf mijn haren doe haha altijd anders

1 like

Van de Costes :relaxed: Ik zie alleen hem niet zo snel meer op de website staan… maar in winkels hebben ze soms nog wel eens wat liggen wat niet meer op de site staat volgens mij

3 likes

Super mooi!! Om wat voor kleur en soort kapsel (laagjes?) heb je gevraagd? Goede inspiratie voor mijn kappersbezoek binnenkort :grimacing:

2 likes

Ohh exact welke kleur zou ik niet weten. Een mix van een hele donkerbruine assige met wat donkerbruin met goud erin! En qua kapsel zeg maar laagjes vanaf je kaaklijn en dan wat ronder geknipt maar geen laagjes achterin mijn haar.

1 like

Ik krijg hierdoor helemaal zin om wat anders te doen met mijn haar. Naar welke kapper ben je geweest? En heeft iemand nog tips voor goede kappers in omgeving Haarlem?

2 likes

Mijn haar valt normaal wel met wat slag, vooral de kortere plukjes. Hoe het met dit specifieke kapsel precies valt weet ik nog niet. Denk dat het mooiste met de fohnborstel is óf steilen. Hiervoor had ik langere curtain bangs (op de foto helemaal uitgegroeid al) maar dat was echt teveel moeite en was zonder fohnen echt niet mooi. Denk dat dit zonder fohnen wel al beter zit van zichzelf.

@ferris lifestyle salon & spa in Almere! Heel tevreden, je krijgt ook een stoelmassage, handmassage en hot stone in je nek. Echt ontspannend hah.

Mijn natuurlijke haarkleur is donkerbruin en ik heb enkele highlights. Ik wil graag nog net iets donkerder gaan voor de herfst. Kan dat bij de kapper met een spoeling? En krijg ik na een tijd dan mijn natuurlijke kleur en highlights terug?

Ik zit in een dubio:

Ik had vorig jaar 40+ cm eraf gesnoeid en nu weet ik niet wat ik wil.

foto

IMG_5528
Dit is mijn dikke haar natuurlijk opgedroogd ongekamde haar en de langste plukken komen nu net geen 10 cm over mijn schouder.

Het is dus vergelijkbaar met dit:

image

zal ik het laten aangroeien dan is het eind dit jaar vast
image

Of het er afhalen

image

Ik weet het niet. :joy:

1 like

Knippen, zou alleen de pony wel ietsje langer doen dan bij die roze coupe.

4 likes