Ik weet niet welke mousse en shampoo (en andere producten) je gebruikt maar het zou kunnen dat je build-up van producten in je haar hebt waardoor het zwaarder wordt en minder goed de krul/slag vasthoudt. Als dat het probleem is kan je in theorie kiezen voor een meer heavy duty shampoo maar ik zou zelf eerder kijken naar producten zonder ingrediënten die vaak build-up veroorzaken. Dan kan je ook gelijk een sulfaatvrije shampoo gebruiken waardoor je haar minder uitdroogt! (Sulfaten heb je nodig om bijvoorbeeld siliconen uit je haar te krijgen). Als je googlet op Curly Girl producten zijn er talloze lijstjes te vinden van milde shampoos en producten die daarmee compatibel zijn. Mocht je hiervoor gaan is het wel goed om nog één keer een heftigere shampoo te gebruiken om de build-up uit je haar te krijgen.
En wat betreft product zou je ook eens gel kunnen proberen in plaats van mousse, is natuurlijk wel zwaarder maar heeft ook een sterkere hold.
Ik vind dit zelf wel een handig lijstje voor niet al te dure producten die dus geen siliconen ed bevatten, en shampoos zonder sulfaten enzo: