Haar/ kapsel topic #1

Deze werd een aantal maanden geleden ook getipt op het forum en ben er best tevreden over

3 likes

Ik vind de shampoo’s van Zarqa fijn!

1 like

Kknekki elastieken zijn heel fijn. Wel duur, maar wel top!

1 like

Top! Ik ga nog even op onderzoek uit en dan volgt er waarschijnlijk een shopping spree, bedankt voor het meedenken!

3 likes

Ik ga hem ook eens bestellen!!

1 like

Ik heb geen tips voor een heel specifiek kapsel maar ik heb ook redelijk dun haar met lichte krullen/slag erin, en laagjes zijn voor mij echt de way to go! Dan komt er veel meer volume en beweging in, en met de juiste producten en manier van m’n haar drogen komt die slag/krullen mooi naar voren.

Iemand tips waar ik (professionele) haarverf kan kopen? Ik doe het altijd zelf en bestel normaliter bij we.colour maar ze hebben weinig keuze voor mijn haarkleur vind ik. Ik weet dat ik bij een groothandel kan bestellen, maar dan moet je dus alles los bestellen en zelf mengen etc en daar word ik een beetje nerveus van. Heb het liefst een setje zoals bij de drogist, alleen dan geen drogist kwaliteit :sweat_smile:

Er bestaan ook kapperswinkels, en daar kun je dat soort spul kopen. Misschien googelen of je die in de buurt hebt?

2 likes

Ik heb een tijdje via Haarshop.nl verf van Keune besteld. Vond dat toen best makkelijk om te doen want het was alleen de verf mengen met de developper. En een kwastje en bakje had ik nog thuis liggen.

Qua mengen was het ook best makkelijk want als je dezelfde kleur of donkerder verft, heb je (volgensmij, ben geen kapster dus niet 100% zeker haha) altijd 3% developper nodig.

En anders misschien naar een kapperswinkel inderdaad in de buurt? Mijn moeder deed dat altijd en daar legden ze altijd heel goed uit wat ze moest doen.

1 like

Ik zie door de Olaplex bomen het bos niet meer… mijn punten zijn best droog door het blonderen (baleyage). Ook al knip ik het geregeld. Kan ik dan beter nr 3 of nr 8 gebruiken?

ik heb 1.5 jaar geblondeerd haar gehad. nu wilde ik weer terug naar mijn eigen haarkleur (donkerbruin), maar het is nu bij de kapper eigenlijk zwart uitgepakt. het zal nog wel oplichten omdat het op geblondeerd haar natuurlijk donkerder uitpakt en dat zei hij zelf ook, en de vorige keer leek het ook enorm donker en was het heel snel weer opgelicht (maar toen liep ik iedere dag in de brandende zon). is er een manier waarop ik het oplichten sneller kan laten gaan zonder een aanslag te plegen op mijn haar of is het een kwestie van geduld?

Bij look fantastic is de olaplex in de aanbieding. Heb veel reviews opgezocht en wil het toch eens proberen. Misschien is die site ook nog een tip voor andere. Weet alleen niet of look fantastic betrouwbaar is? Bij bol word het ook verkocht word maar die reviews zijn echt heel slecht, dat het niet de echte olaplex zou zijn.

1 like

Wat is je eigen haarkleur? Ik heb dit 2 jaar geleden ook gedaan (nou ja, ietsjes anders, ik had geverfd haar, moest eerst ontkleurd/geblondeerd worden en is daarna in mn eigen haarkleur geverfd), dat was in 1 keer goed, ook helemaal niet te donker ofzo. Lijkt mij dat dat ook niet zo hoort.

@Vlaai bij Look Fantastic kun je rustig bestellen hoor! Als ik me niet vergis betaal je ook gelijk invoerrechten etc dus geen verrassingen aan de deur maar dat weet ik niet 100% zeker.

2 likes

Oh daar had ik nog niet helemaal over nagedacht! Maar dat is heel fijn, scheelt wel weer een heel bedrag

1 like

Volgens mij is het bij olaplex juist de bedoeling om dingen een beetje te combineren, niet dat elk product uit de lijn een hele eigen functie heeft. Ik heb nummer 3 maar gebruik het nooit omdat je het op vochtig haar moet aanbrengen en laten inwerken. Vind het teveel gedoe en geplan. Nummer 6(?) die leave in vind ik wel fijn. Is 8 de olie?

1 like

Tnx hoe bedoel je dat nr 3 lastig te gebruiken is? Je kan het dan als extra stap toevoegen toch? Of dat het alleen goed werkt in combi met overige Olaplex producten?

Nr 8 is een herstellend haarmasker

Ik gebruik 3 en 8 om en om, maar als ik zou moeten kiezen zou ik voor 8 gaan. M’n haar wordt er superzacht en luchtig van!

3 likes

Nou meer dat ik dus voordat ik mijn haar ga wassen eerst moet bedenken dat ik olaplex 3 wil gebruiken want je moet hem op handdoekdroog haar aanbrengen, minimaal een halfuur(?) laten intrekken en daarna uitwassen met shampoo. Dus je moet een halfuur voor je gaat douchen al starten met het natmaken van je haar en aanbrengen van nummer 3

2 likes

Maar eigenlijk doet hij naar mijn ervaring niet super veel als je hem maar een half uur laat intrekken. Liever nog smeer je het de avond voor je je haar gaat wassen in je haren. Echt gedoe dus.

Maar nr. 8 ken ik nog niet, misschien moet ik die ook maar een proberen.

1 like

Ja dat hoorde ik ook inderdaad, heb hem toen tijdens een thuiswerkdag een paar uur laten zitten, maar dan gaat er zoveel planning aan vooraf dat ik hem dus nooit gebruik haha

1 like