Haar/ kapsel topic #1

Ik was net bij Kruidvat en deze stond nog wel gewoon in het schap! Ook geen sticker dat hij weggaat of weinig voorraad.

1 like

Wat is de beste site voor voordelige kappersproducten? Er zijn er zoveel en ik weet niet welke betrouwbaar zijn!

Ik heb goede ervaringen met salontopper.nl, daar moet je volgens mij wel meerdere exemplaren van een product kopen om voordeliger uit te zijn.

4 likes

Zijn er hier mensen die gebruik maken van een scalp massager? Kan iemand mij een review geven?

Ik heb altijd bovenop mijn achterhoofd (kruin) jeuk. Verschillende shampoo’s geprobeerd (ook medische via de huisarts) maar de jeuk blijft. En altijd op dezelfde plek. Nu las ik dat een scalp massager dus ook kan helpen tegen jeuk. Iemand hier ervaring mee?

Heeft iemand tips voor een webshop met leuke sjaals voor in je haar?

3 likes

Beetje olie op je hoofdhuid. Even laten intrekken em daarna uitwassen met shampoo én scrubben met suiker.

2 likes

Iemand tips tegen haar dat snel vet is aan de achterkant? Ik gebruik nooit producten dus geen vuild op en was mijn haar nu extra goed uit sinds het me is opgevallen :cry:

Kussensloop vaker verschonen?

Slaap je met een knuffel misschien? Ik gebruik mijn knuffels wel eens als kussen, maar aangezien ik die maar één keer per jaar ofzo was wordt dat echt een vieze bende

1 like

Ik heb zo weinig inspiratie voor mijn haar. Het is dik en zwaar maar elke keer als ik het wil uitdunnen bij de kapper raden ze het me af en adviseren ze laagjes. Ik vind laagjes wel leuk maar heb dat dus al een lange tijd. Ook heb ik kale plekjes tussendoor op mijn hoofd, zou het kunnen dat ze daarom laagjes willen doen ipv uitdunnen?

1 like

Ja ik. Ik heb er wel baat bij, mijn hoofd jeukt minder en voor mijn gevoel is mijn hoofdhuid ook gezonder.

1 like

Extra veel zorg aan besteden tijdens het wassen; je haar in scheidingen verdelen aan de achterkant zodat je overal goed bij kunt. Als je dit al doet, zou ik wellicht 1 keer met een iets agressievere shampoo wassen. Ik doe het zelf 2 keer totdat het echt ‘kraakt’ en dan uitspoelen. Ik gebruik de Jumbo huismerk shampoo hiervoor.

3 likes

Ik kom toch weer even op dit probleem terug
 ik heb een druk leven qua werk/kleine kinderen en ben niet echt goed in self care in de zin dat ik weinig weet van beauty, gebruik producten ed. Ik kijk dus ook weinig in de spiegel en doe niet echt aan make up enzo :grimacing:

Gelukkig heb ik een redelijk rustige huid en uitgesproken gezicht dus de make up kan ik meestal skippen maar mijn haar is wel echt een ding
 moet mezelf regelmatig filmen en dan kan ik me er zo druk om maken. Het is erg dun, aan de voorkant heb ik van dat Babynamen (korte plukken) en ‘patches’ met minder haar en het oogt altijd rommelig en raar.

Na het wassen (doe ik lang niet elke dag) zit het iets beter maar is het vaak ook pluizig en 1 dag later zit het vaak weer voor geen meter. Elastiekjes glijden snel uit en los is het ook mwoah.

Wie heeft tips/handigheden om hier langzaam verbetering in te brengen? Kan ook gaan om bv maskers, hoe het snachts te dragen etc. Ik doe nu dus echt maar wat (bijv vaak staart in snachts), maar ik wil echt heel graag verbetering

2 likes

Ken je deze van TO?

De ingrediënten zijn erg goed, je zou het zo op je gezicht smeren. Het werkt bij mij erg goed, zeker nu mijn hoofdhuid weer gevoeliger wordt aan het einde van de winter. Het is niet vet, en ik hoef na gebruik mijn haar niet te wassen. (maar ik heb een erg droge hoofdhuid)

2 likes

Eerlijk gezegd, als je elastiekjes uitglijden, dan is je haar erg zacht. Ik gebruik daarvoor wat producten om mijn haar wat steviger te maken. Dat moet wel na iedere wasbeurt, want dat is niet natuurlijk op te bouwen. En met wat hitte van een föhn krijgt het wat meer kracht. Ik gebruik bijvoorbeeld deze:

En deze om volume bovenop mijn hoofd te krijgen.

Beide gebruik ik op droog haar (met een beetje mousse erin, voor stevigheid). En met een föhn geef ik beide producten wat hitte, waardoor ze sterker worden.

4 likes

Misschien kun je eens kijken op YT bij de vlogger Kia Lindroos. Zij heeft zelf dun haar en heeft veel uitgeprobeerd qua kapsels, verzorging enzovoorts. Haar video’s zijn informatief en realistisch, ze noemt veel tips.

5 likes

Ja twee flesjes al leeggemaakt. Maar helaas blijft de jeuk en ik kreeg er puisten van achter mijn oren. Dus helaas geen favoriet. Maar toch bedankt!

3 likes

Ben je al eens naar je huisarts geweest? Want mogelijk kan die eens kijken of er een eczeem of een bacterie je parten speelt?

3 likes

Ja verschillende keren en er was niets te zien. Maar misschien als ik er weer eens kom toch weer benoemen.

1 like

En zo niet, vragen of je doorverwezen kan worden naar een dermatoloog, omdat je er al zo lang last van hebt. Of zelfs als second opinion.

1 like