Haar/ kapsel topic #1

Ik zou dan een gewone föhn handiger vinden, dat gaat sneller. Al heeft mijn fohn borstel ook een gewoon blaas opzetstukje dus wel multifunctioneel. Maar ik gebruik een föhn borstel meer voor het stylen als ik daarna zou gaan slapen dan is dat effect alweer weg.
Dus voor snelheid: föhn
Multifunctioneel: föhnborstel

4 likes

Hmm heb je een foto? Hoe je dat doet? Ik heb geen klip maar dat is natuurlijk nog goedkoper dan een föhn

Ah @Bertha ik dacht dat je misschien met een föhnborstel tegelijk kan kammen en föhnen en dat dan een soort van 2-in-1 is, maar het is dus meer voor stylen? Dan is een föhn idd sneller

2 likes

Ik heb super dik haar en föhn het voor 80% droog en ga dan pas wat met de fohnborstel doen. Maar misschien doen anderen het wel heel anders of bij dunner haar dat het dan sneller droog is! Maar als ik het gewoon föhn dan zijn bijv mijn haar punten vaak niet 100% droog maar bovenop wel, dus dat zou voor het volume aandeel wel prima zijn denk ik. De föhnborstel maakt ook mijn haar punten goed droog maar dat vind ik niet elke keer zo nodig. Je hebt van allebei wel echt super betaalbare varianten ik heb al bijna 15 jaar een föhnborstel van Carmen die toen een rib uit mijn lijf was maar eigenlijk was het maar 35 euro!

1 like

Nou dat je hem al 15 jaar hebt is wel positief! Ik ga eens kijken want deze wordt me nu overal aangesmeerd maar ik heb maar heel weinig haar, dus ik moet nog even op zoek naar een beter model. Of een gewone fohn dus…

1 like

Ik zou als ik jou was gewoon een normale föhn kopen en dan na het haren wassen ondersteboven föhnen. Als je doucht zonder haren wassen proberen je haar echt goed droog te houden en anders ook föhnen.

Met nat haar slapen is bij mij ook echt de garantie voor plat haar waar geen volume in te krijgen is.

En mocht je nog een product willen proberen: John Frieda volume root booster. In nat haar beetje in sprayen en dan föhnen.

Ik heb zelf ook dun en slap haar en heb ook een föhnborstel, maar die gebruik ik pas als m’n haar bijna droog is en eigenlijk alleen om m’n voorste plukken nog wat extra volume te geven.

2 likes

Als stylingborstel is deze wel echt heel erg fijn. Maar ik gebruik hem niet direct na het douchen, ik wacht altijd tot mijn haar bijna droog is.

2 likes

Dankjullie!!!

4 likes

Heb deze een maand gehad en echt killing voor je haar, kei droge dode plukken :sob:

1 like

Mijn haren zijn afgebroken en ik denk dat het door verven komt 🥲 Ik wil wel brunette blijven dus zit te twijfelen om met hennaplus creme te gaan werken. Iemand daar ervaring mee? Het schijnt iniedergeval veel minder schadelijk te zijn dan drogisterij meuk en zelfs uitwasbaar.

1 like

Hele late reactie sorry! Ik heb nu zelf (waarschijnlijk) corona dus kan nu helemaal niets haha. Bedankt voor je tip!

Zit er aan te denken om bij de groothandel zelf een donkerdere toner te kopen, mocht iemand nog aanraders hebben. En anders één kleur over mijn haar heen te zetten. Ik ga eens op onderzoek uit.

1 like

Ik heb na heel veel onzekerheid en verschillende manieren om het te verbergen een afspraak gemaakt voor een haarstuk. Mijn hoofdhuid op de kruin van mijn hoofd en is altijd zo zichtbaar dat ik het niet los kan dragen, door het verven is het nu ook afgebroken en het is gewoon niet leuk meer. Ik vind het een grote stap, maar kan ook niet wachten om mezelf eens echt zelfverzekerd te voelen en zonder zorgen mijn haar los kan dragen.

21 likes

Heeft iemand een tip voor een goede volume spray die qua ingrediënten cg proof is? (Dus liefst zonder sulfaten, siliconen)

2 likes

Het heeft bij mij geen effect, maar het heeft het ook niet erger gemaakt! Het enige wat bij mij helpt tegen jeuk is echt niet met nat haar gaan slapen, zelfs als het een klein beetje vochtig is is het de volgende dag al verschrikkelijk

2 likes

Dat doe ik eigenlijk nooit dus dat is het niet bij mij. Maar bedankt voor je reactie!

Volgens mij is deze CG:

Vanochtend voor het eerst geprobeerd, alleen op mn haarwortels en ik ben echt verrast door het volume!

Syoss Keratine is ook heel fijn maar volgens mij niet meer CG

3 likes

Welke kleur heb je nu?

1 like

Een fijn kappersmerk shampoo en conditioner. Graag zo ‘clean’ mogelijk en zonder onnodige toevoegingen. Iemand tips? Ook niet zo duur :slight_smile:

3 likes

Denk dat je in het haar / kapsel topic meer info kunt vinden.

2 likes

Ik ga me donderdag lekker laten pamperen weer bij de kapper, wil het koper laten kleuren en weer een pony

8 likes

Kevin Murphy bevalt mij heel goed

2 likes