Haar/ kapsel topic #1

Ja dat is eventueel ook nog een goede optie! Dankjewel!

Geen antwoord op je vraag, maar mijn vriend heeft veel baat bij dit: https://www.geneesmiddeleninformatiebank.nl/nl/rvg05910 locoid lotion. Het haalt de oorzaak van jeuk niet weg, maar vermindert de jeuk aanzienlijk. Het moet wel worden voorgeschreven door de HA of dermatoloog

2 likes

Deze heb ik van mn huisarts voor het eczeem op mn hoofd en helpt bij mij altijd wel goed! Eens in de zoveel tijd gebruik ik het een tijdje als ik veel last heb van de jeuk.

4 likes

MSM 750mg kopen bij Holland & Barrett was dit nou het wondermiddel voor haar? Of was het biotine?

1 like

Nee die was het

2 likes

Bedankt voor deze tip! Ik ken haar niet, maar heb even een foto gegoogled en dit is de eerste keer dat ik iemand zie (die blijkbaar tips geeft) waarvan ik inderdaad denkt: die heeft echt dun haar, net zoals ik.
In plaats van dat je tips zoekt en dan dit soort plaatjes voor aangeraden kapsels krijgt

image

DAT IS GEEN DUN HAAR :face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth:

Ik ga haar video’s zeker eens kijken!

8 likes

Dank voor alle tips! Ik ga ermee aan de slag. Een deel vh probleem is natuurlijk dat ik nooit een beauty routine gehad heb en de ochtenden chaotisch zijn met kleine kids in huis, dus dat ik ook niet zo goed kan bedenken wanneer ik al deze dingen moet doen, maar ik ga in de weekenden experimenten!

@LaPetiteRobeNoire die frustratie over zogenaamd dun haar deel ik totaal! Echt totaal gefrustreerd na de zoveelste pinterest ronde met prachtige coupes/kapsels die met mijn haar totaal niet haalbaar zijn
 :weary:

John Masters Scalp Treatment (een spray) doet wonderen voor me. 1x s’ochtends en 1x s’avonds op die plek.

1 like

Mijn haar is wat te blond uitgevallen bij de kapper
2 weken terug naar mijn smaak, ik heb van mijzelf donkerbruin haar, maar laat altijd flink wat highlights zetten met een toner erdoor voor het assige effect.

Kan ik dit nu fixen door bijv. een kleurshampoo te gebruiken? Mijn kapper heeft pas over een tijdje weer plek om wat lowlights er door heen te doen dus twijfel wat raadzaam is. Zelf nu helemaal in één kleur verven lijkt me ook niet verstandig😅

Heeft je kapster ook geen tijd om er een donkerdere toner in te zetten? Dan kun je die tijd overbruggen? Want een kleurshampoo is uiteindelijk verf en je weet nooit hoe dat uitpakt met je net geblondeerde haar.

1 like

Heeft iemand ervaring met de salt mouse van keune? Merk je echt een aanzienlijk verschil ten opzichte van de drogisterij mouse? Ik wil graag wat meer volume bij de aanzet maar niks lijkt echt goed te helpen

Ik gebruik de Andrelon big volume fohnspray om volume te creëren en mijn haar iets voller te doen lijken. Heb halflang en niet dik maar ook geen dun haar.

3 likes

Mijn haar zit bovenop altijd erg plat en ik krijg er ook amper volume in, ik denk dat dat komt doordat ik altijd met nat haar ga slapen. Nu zou ik het graag voor het slapen gaan even willen föhnen, is een gewone föhn dan het beste of een föhnborstel? Ik wil niet ‘s ochtends douchen.

1 like

Je kunt toch ‘s avonds douchen zonder je haar nat te maken? Ik doe dit regelmatig

3 likes

Ik was het om de dag dus dat doe ik ook, maar het is die dag vettig en alsnog plat dus ook niet perfect

Ik zou dan een gewone föhn handiger vinden, dat gaat sneller. Al heeft mijn fohn borstel ook een gewoon blaas opzetstukje dus wel multifunctioneel. Maar ik gebruik een föhn borstel meer voor het stylen als ik daarna zou gaan slapen dan is dat effect alweer weg.
Dus voor snelheid: föhn
Multifunctioneel: föhnborstel

4 likes

Hmm heb je een foto? Hoe je dat doet? Ik heb geen klip maar dat is natuurlijk nog goedkoper dan een föhn

Ah @Bertha ik dacht dat je misschien met een föhnborstel tegelijk kan kammen en föhnen en dat dan een soort van 2-in-1 is, maar het is dus meer voor stylen? Dan is een föhn idd sneller

2 likes

Ik heb super dik haar en föhn het voor 80% droog en ga dan pas wat met de fohnborstel doen. Maar misschien doen anderen het wel heel anders of bij dunner haar dat het dan sneller droog is! Maar als ik het gewoon föhn dan zijn bijv mijn haar punten vaak niet 100% droog maar bovenop wel, dus dat zou voor het volume aandeel wel prima zijn denk ik. De föhnborstel maakt ook mijn haar punten goed droog maar dat vind ik niet elke keer zo nodig. Je hebt van allebei wel echt super betaalbare varianten ik heb al bijna 15 jaar een föhnborstel van Carmen die toen een rib uit mijn lijf was maar eigenlijk was het maar 35 euro!

1 like

Nou dat je hem al 15 jaar hebt is wel positief! Ik ga eens kijken want deze wordt me nu overal aangesmeerd maar ik heb maar heel weinig haar, dus ik moet nog even op zoek naar een beter model. Of een gewone fohn dus

1 like

Ik zou als ik jou was gewoon een normale föhn kopen en dan na het haren wassen ondersteboven föhnen. Als je doucht zonder haren wassen proberen je haar echt goed droog te houden en anders ook föhnen.

Met nat haar slapen is bij mij ook echt de garantie voor plat haar waar geen volume in te krijgen is.

En mocht je nog een product willen proberen: John Frieda volume root booster. In nat haar beetje in sprayen en dan föhnen.

Ik heb zelf ook dun en slap haar en heb ook een föhnborstel, maar die gebruik ik pas als m’n haar bijna droog is en eigenlijk alleen om m’n voorste plukken nog wat extra volume te geven.

2 likes