Haar/ kapsel topic #1

Ik krijg bij die ronde borstels altijd flashbacks naar die dingen van vroeger die zich helemaal vastdraaiden in je haar en die je eruit moest knippen. Is dat bij een fohnborstel niet zo?

4 likes

Als je verkeerd draait kan je haar best lelijk vast komen te zitten. Altijd van te voren je haren goed ontklitten. Iets van thermo spray erin. Dan kleine laagjes pakken om te föhnen. Mijn tip zijn de fohnborstels van de BabyLiss pro lijn.

4 likes

Heeft iemand een goede tip voor een UV spray voor het haar?

1 like

Heeft iemand een aanrader voor een shampoo voor een gevoelige hoofdhuid die erg snel droog wordt van ‘gewone’ shampoo? Ik gebruikte weleens Aesop calming shampoo, dat hielp aardig goed maar volgens mij is die uit het assortiment.

Mediceuticals heeft goede shampoo’s vind ik, en een serum helpt ook bij droogte

2 likes

Ik heb de mositure en volume gekocht! Ben benieuwd, zal later deze week een review posten.

3 likes

Oeh dat wil ik ook wel weten.

1 like

Ben benieuwd! In mijn AH (in BE) niet gevonden gisteren, ook al staat het in de bonus. Hoop dat het nog wordt aangevuld deze week☺️

En @Delicate ik zag jullie hier toevallig over posten, heb hem gisteren voor het eerst gebruikt dus nog niet echt een mening over, maar ik vind hem in eerste instantie erg fijn en m’n haar is nu ook echt heel zacht! Ik heb de volume variant, dat zie ik nog niet heel erg maar ik heb sowieso 0,0 volume in m’n haar :sweat_smile:

3 likes

Beetje een long shot, maar wie niet waagt wie niet wint. Weet een van jullie welke shampoo ze bij Rob Peetoom gebruiken? Ik ben gister geknipt en mn haar is super zacht en ruikt mega lekker.

Ik zou gewoon even bellen. Vinden ze vast leuk om te horen en kunnen ze je zo vertellen lijkt me?

3 likes

Check even hun site of insta, veel kappers noemen dat wel

3 likes

Redken of Kerastase. Bij vestiging op meent in Rdam doen ze de laatste tijd volgens mij alleen maar Kerastase. Maar ze hebben tig lijnen.

1 like

Ik stel de vraag maar hier:

Ik heb een uitgegroeide mullet, waarvan de langste plukken aan de achterkant nu bijna bh-bandjeslengte zijn. Aan de zij- en voorkanten is alles erg gelaagd etc. Ik zou aan de achterkant wat meer lengte willen creëren met clip-in extensions. Maar dan niet zo’n enorme mat? Wat zijn dan mijn opties. Ik google mij een ongeluk maar ik vind alleen maar enorme matten of van die losse plukjes in felle kleuren van synthetisch haar. En dat is het dus beide denk ik net niet.

Ik zoek iets in het zwart.

Zo’n echte mat bestaat volgens mij vaak uit meerdere lagen (had ik wel iig). Is het niet een optie om slechts één rij te nemen, met clips? Zoals in dit plaatje zeg maar? Dan kan je het dun houden, maar wel met lengte.

Ik ben ook positief over de volume-variant! Het geeft mij beduidend meer volume dan andere niet-volume shampoos en ruikt lekker en de geur blijft ook lang hangen. Ik lees dus wel dat het later voor haaruitval kan zorgen, maar volgens mij heeft het helemaal niet zulke slechte ingredienten? Geen sulfaten en siliconen en zo. Maar so far, so good.

3 likes

Ahh ik had hier een tijdje geleden tips gevraagd mbt haar voor de eerste keer laten verven. Na lang wikken en wegen heb ik net een afspraak bij de kapper gemaakt. Vind het nu al spannend :joy: Wat erg eigenlijk

3 likes

leuk dat je dat gaat doen! voor welke kleur ga je?

Weet er wellicht iemand een fijne kapster in Apeldoorn?

Ik ga altijd naar de Beautyfabriek! Zit op de Arnhemseweg.

1 like