Je kan je altijd even kort inlezen in de basis. Echt niet te diep hahah want man nobody’s got time for that
Maar kan me voorstellen dat met de basics je haar al heel anders valt /krullender/zachter en dat je dan het niet meer beschrijft als een bos stro
In mijn visie zijn de basics
- geen sls, lichte shampoo met bijv. geen reinigingsmiddel of een licht reinigende
- een lichte conditioner zonder siliconen
- checken of je proteïne of moisture nodig hebt en daar dan een goed (!) masker op uitzoeken voor minimaal 1x per week
Daarna kan je altijd nog in stylingproducten duiken maar je zou al verschil kunnen zien in je haar na de juiste conditioners+maskers
Voor 3 euro heb je van Kruidvat huismerk een CG approved masker met proteïne die ik ook wel eens als conditioner gebruik. Kan je geen buil aan vallen. Of even rijst koken en dan het papje in je haar. Als het daarna krullender en zachter valt weer je dat je proteïne tekort had zit het misschien nog niet perfect maar kan je wel checken of het wat doet
En about the hype: snap ik. Ik doe dit sinds ca 2011 en kreeg echt wel eens gekke blikken bij het niet wassen met shampoo, met conditioner wassen, of als ik etiketten stond te checken. Vorig jaar gingen om me heen vriendinnen er ook mee aan de slag en het werkt echt wel bij hen. Ik zie het aan m’n eigen haar ook zodra ik een clarifying nodig heb of iets verkeerds heb gebruikt.