Haar/ kapsel topic #1

Je kan je altijd even kort inlezen in de basis. Echt niet te diep hahah want man nobody’s got time for that
Maar kan me voorstellen dat met de basics je haar al heel anders valt /krullender/zachter en dat je dan het niet meer beschrijft als een bos stro
In mijn visie zijn de basics

• geen sls, lichte shampoo met bijv. geen reinigingsmiddel of een licht reinigende
  • een lichte conditioner zonder siliconen
  • checken of je proteïne of moisture nodig hebt en daar dan een goed (!) masker op uitzoeken voor minimaal 1x per week
    Daarna kan je altijd nog in stylingproducten duiken maar je zou al verschil kunnen zien in je haar na de juiste conditioners+maskers

Voor 3 euro heb je van Kruidvat huismerk een CG approved masker met proteïne die ik ook wel eens als conditioner gebruik. Kan je geen buil aan vallen. Of even rijst koken en dan het papje in je haar. Als het daarna krullender en zachter valt weer je dat je proteïne tekort had :wink: zit het misschien nog niet perfect maar kan je wel checken of het wat doet

En about the hype: snap ik. Ik doe dit sinds ca 2011 en kreeg echt wel eens gekke blikken bij het niet wassen met shampoo, met conditioner wassen, of als ik etiketten stond te checken. Vorig jaar gingen om me heen vriendinnen er ook mee aan de slag en het werkt echt wel bij hen. Ik zie het aan m’n eigen haar ook zodra ik een clarifying nodig heb of iets verkeerds heb gebruikt.

7 likes

Ik heb veel fijn haar met slag en bij mij werkt het inderdaad niet, na tig pogingen. Ik ben vaker tegengekomen dat het bij mijn type haar (dus veel en fijn haar met slag, geen echte krul) niet werkt dus mocht je hetzelfde haar hebben kan het zijn dat het bij jou ook niet goed werkt. Maar uiteindelijk is zelf proberen het beste natuurlijk!

een veelgemaakte fout is dat mensen naar de merken gaan grijpen die eigenlijk voor black hair zijn, zoals cantu en shea moisture. Als je ‘‘europees haar’’ hebt en fijn, is dat echt veel te zwaar.

De officiele methode met echt niet wassen en niet borstelen doe ik ook niet, maar er zitten wel wat goede handreikingen in zoals het protein/moisture verhaal en ingrediënten mijden.

@SpeedOfSound ik vergeet trouwens nog wat belangrijks. ik krijg echt kippenvel als ik vrouwen dit nog zie doen, maar het gebeurt nog: na het wassen met je handdoek lekker hard wrijven om je haar zo snel mogelijk droog te krijgen en dan wel moeten borstelen omdat je er allemaal klitten in hebt gewreven. ditch die handdoek, gebruik een katoenen t shirt of microvezel doek en dep/knijp je haar eens uit. Hier win je ook al veel mee.

7 likes

https://www.zalando.nl/tangle-teezer-the-ultimate-hairbrush-brush-black-tag31j004-q11.html?size=141%20g&allophones=0&wmc=SEM310_NB_GO._1466588762_6468460210_134476072527.&opc=2211&mpp=google|v1||pla-351186094487||9103633||g|c||567804353240||pla|TAG31J004-Q110ONE000|351186094487|1|&gclsrc=aw.ds&gclid=Cj0KCQiA09eQBhCxARIsAAYRiyntWbIzQ1mUaSJY3xY7XbWbRFnwzKajXajAOK0NT1awMaBz60w5sxoaAnvjEALw_wcB

Dit is echt mijn favoriete borstel. Voelt ook zo lekker op mijn hoofd.

2 likes

Dat kan ik me voorstellen. Dat heb ik zelf al nooit gedaan omdat ik mijn haar ken en het snel slap wordt. Maar zelfs met lichte producten, sommige stappen wel en niet etc werd het met mijn haar geen succes. Dus ik heb het maar opgegeven.

Je hebt een mooie bos haar, heb je je wel eens verdiept in hoe krullen verzorgd zouden “moeten” worden?

2 likes

Oeh ben benieuwd, misschien komt er wel een enorme bos krullen onder vandaan! :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Lekker late reactie, maar ik kijk bijna nooit in dit topic, maaar wauw! Heb je dit laten doen? Zo, ja: bevalt het?

1 like

Nog niet. Ik had twee weken terug afspraak staan maar de kapster kreeg corona. daarna geen bericht meer gehad voor nieuwe afspraak… Binnenkort even opnieuw inplannen.

2 likes

Ah jammer! Ik vind die eerste foto echt prachtig, ga 'm ook opslaan voor als ik weer een keer naar de kapper wil haha

2 likes

Ik leerde onlangs door het forum dat Brad Mondo trash is. Maar van welke YouTuber mag ik nog wel haaradvies aannemen?

4 likes

Mijn moeder heeft heftige psoriasis en heeft nooit problemen met verven. Kappersverf gaat prima, maar eigenlijk gooit ze voornamelijk gewoon pakjes van kruidvat in haar haar. Het veroorzaakt bij haar geen heftige reacties of nieuwe plekken.

Edit : Als ze echt een wondje heeft op haar hoofdhuid doet het wel branden soms als de verf er op gaat, maar dat trekt dan heel snel weg.

3 likes

Heb je deze gekocht / geprobeerd? Ik ben ook benieuwd!

1 like

Nee, uiteindelijk niet gekocht! Maar ben wel nog steeds benieuwd haha. Ik zag dat ze volgende week in de bonus zijn bij AH, dus misschien dat ik me er nog wel aan waag.

3 likes

Ik ga de volume variant halen in de bonus denk ik ben benieuwd.
@Flippie Fijn dat je er zo enthousiast over bent!! Hij gaat ook echt jaren mee

5 likes

Help, ik heb haartoolsadvies nodig :sweat_smile: Ik heb een soort slag in mijn haar die zelf bepaalt hoe het wil zitten. Ik doe praktisch elke dag hetzelfde ermee (wat niet veel is haha) en soms zit het fantastisch maar meestal lijkt is het meer lelijk en pluizig uitgezakt dan mooie slag. Daarom wil ik mijn krultang en stijltang er weer wat vaker bijpakken, maar die ik heb zijn al 10+ jaar oud en werken niet zo lekker meer. De opties waar ik nu over twijfel heb ik even in onderstaande poll gegooid.

• Niet zo heel dure, maar wel oke werkende krultang en stijltang kopen (van Max Pro en Chi)
  • Nu de niet zo heel dure, maar wel oke werkende krultang en stijltang kopen en later (evt deels als verjaardagscadeau) de Dyson Airwrap kopen
  • Een duurdere maar wss betere krultang en stijltang kopen (beide van GHD)
  • Meteen de Dyson Airwrap kopen
  • Een andere optie waar je nog niet aan hebt gedacht

0 stemmers

Klein puntje mbt de Airwrap is dat ik dan de long versie zou willen en dat die overal uitverkocht lijkt te zijn.

Je kunt ook voor een goede stijltang gaan en daarmee ook je haren krullen. Scheelt je een krultang. Verder heeft GHD ook een stijlborstel ipv tang dut vind ik persoonlijk heel fijn. Dyson is wel lekker compleet maar je haar wordt nooit zo stijl als met een stijltang.

2 likes

Ik zou alleen een goede stijltang kopen en daarmee ook je haren krullen. De airwrap vond ik niks, ik heb de mijne op een gegeven moment verkocht omdat het voor mijn haar niet werkte.

4 likes

@Broodrooster @Baymax ah ja dat is ook wel een goede. Heb alleen wel vaker geprobeerd mijn haar te krullen met een stijltang en dat ging voor geen meter maar kan ook aan mijn stijltang hebben gelegen haha.

Aan de andere kant, mijn haar hoeft van mij ook niet steil-steil, als het maar wat gladder en niet meer zo’n pluizige mix van slag en steil met hier en daar een verdwaalde krul is, dus dan klinkt die airwrap borstel eigenlijk wel perfect.

Nja ik ga nog even verder twijfelen :sweat_smile:

1 like

Je kan op de site van Dyson een reminder vragen als hij weer op voorraad is. Ik kreeg deze week mail dat hij terug beschikbaar is (maar ben helaas nog aan het sparen dus niet gekocht)

1 like