Inmiddels heb ik een poosje de monday shampoo volume gebruikt en ik ben er goed over te spreken! Vriendelijker voor mijn portemonnee tov de dure kappersshampoo’s, minder snel vet tov reguliere drogisterij shampoo’s én ik denk dat ik qua volume er wel een beetje op vooruit ben gegaan!
Ik vind het echt megasneu dat je zoveel ervoor hebt betaald, maar denk wel dat het heel nauw luistert (steeds een fractie minder oplichten eigenlijk) en best ingewikkeld is. Schrale troost, ik vind het er niet gek uitzien! Misschien kunnen ze met een verdunde bleach ‘wash’ nog iets doen voor je roots? En anders toch een toner om je ondertoon in elk geval beter te krijgen
Op je eerste foto zie ik het goed, op je tweede helemaal niet. Soms helpt het om met de kapper even buiten te gaan staan voor de ‘echte kleur’.
Ja ik snap ook dat het super lastig is hoor, maar daarom ga ik ook altijd op zoek naar de beste kappers/ colorists en betaal ik er heel veel geld voor. Verdunde bleach wash heb ik nog nooit van gehoord, ga ik even opslaan en de volgende keer als suggestie meegeven.
Toner doet dus niets aangezien het niet genoeg is opgelicht.
@Hippe_kikker Ja ik heb haar het ook bij het raam laten zien. Maar ze was het gewoon niet met me eens. Nouja, dan houd het op geloof ik.
Ik denk er nu aan om dit heel voorzichtig in de oranje plukken te doen, zodat het iets meer oplicht en een zilvermasker daarna wel gaat pakken. Maar dit is vast heel dom.

Ja Schijnt heel slecht voor je haar te zijn, maar ik gebruikte vroeger ook liters per jaar (nou ja, beetje overdreven), zou het zo weer doen.
Is er niet iemand anders bij die zaak die je kan helpen? Of misschien de Gerda uit gaan hangen en naar haar leidinggevende stappen? Voor 300 euro hoef je hier geen genoegen mee te nemen, ik vind het ook erg warm!
Wat je ook doet: GEEN ZILVERSHAMPOO IN DROOG HAAR! Toen kwam ik erachter dat ik warm beter vond dan blond met paars
Ah wat balen zeg Ik vind het er op de foto’s niet zo slecht uitzien, maar als je iets anders wilde is het natuurlijk gewoon heel vervelend als de kapper je wens zo slecht opgepakt heeft.
Ik heb zelf donkerblond haar met heel veel roodpigmenten, dat zie je eigenlijk niet als je naar mijn haar kijkt maar bij blonderen duurt heel erg lang om het koel te krijgen. Ik zeg dat altijd tegen de kapper en meestal gaat het dan goed (zodra ze voor het eerst even onder de folie gaan spieken hoe het ervoor staat schrikken ze meestal, dan geloven ze pas dat ik echt veel roodpigmenten heb ). Had ze wel goed gekeken wat de kleur deed voor ze het uitspoelde?
Ik ben overstag gegaan en heb de Dyson Airwrap gekocht twee weken geleden en ik moest echt even oefenen, maar nu ben ik er echt heel blij mee. Ik gebruik vooral de krullers en tot de volgende wasbeurt heb ik echt veel meer volume dan voorheen, echt zo fijn! Ben na het wassen 20-30min bezig met dat ding en dan kan m’n haar weer 3,5 dag mee.
Wil nu nog wat meer oefenen met de ronde borstel, ben ik niet zo goed in nog.
Goed het haar verdelen en dan op het eind nog even de cool schot gebruiken. Zo blijft je haar mooi in model. Eerst was ik ook sceptisch over de Dyson maar nu na 2 jaar denk ik okay toch wel goede aankoop geweest
Nou het zegt nu wel al iets dat ik sinds ik dat ding in huis heb nog geen enkele andere haar-tool gebruikt heb!
Hoe pak jij het krullen precies aan? Ik heb er nog moeite mee om ze goed te laten zitten!
Na het wassen even met die gewone föhn iets droger föhnen, dan haar in drie lagen verdelen, plukken krullen en ik zet die krul dan even vast met een speldje, tot ik alles gedaan heb, dan alle speldjes eruit, haarlak erin, alles laten afkoelen en opdrogen en dan met m’n vingers erdoor.
Met wat voor speldje zet jij het vast? Met een schijfspeldje?
Met alles wat ik heb, haha, niet één type. Weet niet of het voor de krul/slag uit maakt, vind het vooral fijn dat die pluk niet weer mee kan met die Dyson; ik heb niet zo’n lang haar en dan gebeurt dat vrij makkelijk.
Zij is wel weer typisch zo iemand die van zichzelf al fantastisch haar heeft, haha, can’t relate.
Kapperswinkels als ProDuo, of anders online bij bijvoorbeeld barberstore of haarspullen. Wel opletten dat je er ook developer bijkoopt als je dat nog niet in huis hebt! Voordeel van een fysieke winkel is dat ze altijd van die boeken met staaltjes hebben om kleuren even in het echt te zien, en dat ze je kunnen adviseren als je er niet helemaal uitkomt zelf.
In principe is het natuurlijk alleen een kwestie van de toner in de juiste verhouding mengen met de developer en in je haar smeren haha, dus dat is inderdaad niet moeilijk. Het lastige met toners zit hem meestal in het inschatten welke toner het meest geschikt zal zijn voor je haar, dat is natuurlijk afhankelijk van de tonen die erin zetten en een toner kan anders uitpakken op een andere beginkleur. Het zal niet ineens gifgroen worden natuurlijk maar iemand met ervaring zal makkelijker kunnen inschatten wat je nodig hebt om precies op de kleur uit te komen die je graag wil.
Ze hebben dit dus blijkbaar vervangen voor een nieuw etiket! Dus niet in alles winkels zal nog de versie met “oude mensen” zijn denk ik Nu is het dit:
Werkt die Schwarzkopf zilvershampoo goed trouwens? Ik wil mn highlights iets koeler hebben eigenlijk.
Ik wil iets nieuws met mijn haar, maar heb echt van dat saaie heel stijle haar dat niks kan Heb het dus een keer geblondeerd en toen was het gefrituurd en echt lelijk. Een pony staat me ook niet. Heeft iemand tips? Het is nu tot aan mijn sleutelbeen en was het dus maar van plan om te laten groeien bij gebrek aan inspiratie