Heb je Nizoral al geprobeerd? Is shampoo van bij de apotheek. Ik heb soms net als jij last van een hele droge, trekkerige hoofdhuid en als ik dan een paar keer mijn haar met Nizoral was, is het weer over.
Ja ik gebruik alleen producten die cg proof zijn dus die zouden eigenlijk wel mild moeten zijn voor mn haar! Ik ga eens kijken naar dat serum van the ordinary Dankjewel
Ja klinkt precies hetzelfde; heb overal korstenđ ga die shampoo ook maar bestellen. Heb je de hele lijn gebruikt? Ook de conditioner enz?
Nee gebruik een conditioner van de Kruidvat, als die op is koop ik m misschien wel maar heb nog best veel op voorraad
Bij mij is het enige dat helpt selsun, te koop bij de apotheek!
Ugh zo smerig dat spul! Ik heb dezelfde klachten als @Karl_Lagerfeld en het heeft bij mij niet geholpen, al las ik dat je eigenlijk een âkuurâ moet doen. Maar met die geur vond ik dat niet te doen.
Heb nu een shampoo in Duitsland gekocht met zeezout en dat lijkt redelijk te werken, maar heb mijn haar er pas 2 keer mee gewassen. Ik bedacht ineens dat ik er op (strand)vakantie nooit last van heb, dus leek me het proberen waard. Heb echt al zoveel geprobeerd, van heel duur tot goedkoop maar nog niks gevonden waarvan ik echt denk âdit is hetâ. Echt een irritant probleem
Het enige wat bij mij helpt zijn echt medicijnen. Kan het zijn dat je eczeem hebt? Want dan gaan andere producten niet helpen, wat ik zelf wel hoopte.
Wat voor olie gebruik je? Daar zit nl ook nogal wat verschil in. Van kokosolie bijvoorbeeld gaat mijn hoofdhuid ook alleen maar erger jeuken. Het beste (voor mij) werkt pure jojobaolie (niet van Holland en Barret, dat is noet puur). Ik masseer het in en laat het inderdaad de hele nacht inwerken.
Te weinig wassen is ook niet altijd goed, misschien tussendoor eens âwassenâ met cremespoeling? Garnier milde haver is heel fijn, echt op je hoofdhuid gebruiken en even in laten trekken.
Deze:
is ook heel fijn, ik weet dat er veel tegenstanders zijn van H&S maar deze is echt heel prettig. De conditioner ook maar een drama om uit te spoelen. Wel mân go-to als ik weer eens eigenwijs ben geweest en een andere shampoo gebruikt heb en dus weer gek word van de jeuk.
Ja dat dacht ik ook, heeft mij ook deels geholpen, maar CG-proof hoeft bijvoorbeeld niet parfumvrij te zijn, en ook dat kan je hoofdhuid enorm irriteren.
Ik volg naast de accounts @tuthola hierboven al noemde ook moniquemrapier en afsennah voor haartips.
Ja afsennah kijk ik ook soms!
Nog even een ander vraagje⊠wat is een goede detox/clarifying shampoo? Ik heb zelf ervaring met de detox shampoo van Original & Mineral maar ben benieuwd naar andere alternatieven.
Heb kopvlechten en zo handig die natuurlijke facelift. Zie er 10 jaar jonger uit.
Ik heb sinds kort de appelazijn spoeling ontdekt. Klein scheutje troebel appelazijn (dat troebele schijnt essentieel te zijn) mengen met water en daar je haar mee uitspoelen na het wassen. Scheelt voor mij echt de wereld qua jeuk!
Ouai!
Ja die zag ik inderdaad ook voorbij komen! Deze is dus fijn? Gebruik je hem al lang?
Ja ik vind van wel! Zorgt ervoor dat mijn haren âcleanâ aanvoelen, zonder ze echt uit te drogen en ze stug te laten aanvoelen waardoor ik alleen maar klitten heb. Ik heb lang, stijl haar van mezelf dat dus snel klit. Gebruik hem nu bijna een jaar en kan er nog wel ff mee vooruit.
Hoe vaak gebruik je de shampoo?
Wisselend in frequentie. Nu ik mijn haren pas weer geverfd heb wil ik naar 1 keer per week/2 weken, maar heb de shampoo voordat ik naar de kapper ging ook bij iedere wasbeurt gebruikt, toen dus om de 2/3 dagen.
Heb je de tubes kunnen zien of kun je ergens zien met welk merk de kapper werkt? (eventueel zelf even bellen of iemand anders later bellen om te vragen welk merk ze gebruiken? Ik heb zelf wel eens gebeld met de vraag met welke producten verschillende kappers werken voordat ik erheen ging, omdat ik allergisch ben voor bepaalde merken.)
Dan kun je dezelfde verf misschien bestellen via een kapperswinkel.
Ja dat snap ik wel, daarom zei ik ook dat je het eventueel iemand anders kunt laten vragen. Voor een potentiĂ«le nieuwe klant is dat niet zoân rare vraag namelijk, maar ik snap dat het niet zo netjes voelt.
En als je het zelf gaat verven in plaats van daar laten doen dan gaat het ze in feite sowieso inkomsten kostenâŠ
Ik heb zelf geen tip want ik heb mijn haar nog nooit geverfd maar als niemand anders hier een aanrader heeft kun je ook gewoon bij kapperswinkel gaan vragen en beschrijven wat je wilt hebben. Die weten dan vast wel wat voor soort product het is.