Haar/ kapsel topic #1

Welke H&S pure intense versie bedoel je precies? Ik zie er 3 :sweat_smile: Eentje ‘kalmeert jeuk’, een is ‘oil control anti-roos’ en de derde is ‘derox anti-roos’. Bedoel je danbde eerste?

Ik ben midden twintig en m’n haar is van kleur aan het veranderen? Hoe kan dit? De laatste keer dat ik het geverfd heb was tijdens m’n covid mental breakdown 2 jaar geleden en dat was met een uitspoel roze tint. Dat kan toch geen invloed meer hebben?

Dankjewel!

1 like

Het enige wat bij mij werkt is elke paar maanden 1x met Nizoral shampoo wassen.
Ik heb geen roos maar wel een jeukende hoofdhuid en na deze shampoo is het altijd weer een paar maanden prima!

Mijn haar is ook van kleur aan het veranderen, al een paar jaar. Was vroeger blond en nu eerder bruin. Mijn vader heeft hetzelfde gehad, was tot zijn 18e blond en kreeg daarna zwart haar! Wat voor verandering maak jij door?

1 like

Dat kan inderdaad met je hormonen te maken hebben. Ik had vroeger pijpenkrullen en sinds mijn puberteit is het hartstikke steil :unamused:

1 like

Ik ook. En tegenwoordig is het weer steiler

1 like

In het najaar ga ik op vakantie naar Thailand. Omdat het daar een vochtig klimaat is, ben ik op zoek naar een haarproduct dat anti-pluis werkt ofzo? Geen idee of zoiets bestaat, ik ben echt een noob als het om haarspray/olie gaat. Ik heb redelijk steil haar maar toen ik enkele jaren terug op vakantie was in Oost-Azie, was het 1 pluizenbol. Daarom droeg ik het toen maar voortdurend in een staart of een knot maar ik vind los haar normaal fijner. Dus als iemand tips heeft? :slight_smile:

1 like

Een olie misschien? Ik vind Jojobaolie heel fijn, kun je een beetje van in je natte haar doen (maar echt een klein beetje anders wordt het een vette bende). Monoi de Tahiti van Natural Heroes is ook heel fijn en ruikt geweldig.

Wil je liever een serum dan is deze heel fijn, is siliconenvrij dus je haar wordt er niet te glad van.

https://www.kruidvat.nl/loreal-paris-dream-lengths-sleek-anti-pluis-serum/p/5035164

2 likes

Ik heb de afgelopen jaren zelf mijn haren geverfd (goede producten van kappersshop van Wella) en geknipt (iets minder goed haha). Nu merk ik dat mijn haar weer een lengte is en de laagjes van voorheen echt een knipbeurt nodig hebben. En ik heb voor een klein plukje geblondeerd wat beschadigd is en gedeeltelijk afgebroken. Je ziet het niet als je het niet weet gelukkig. Maar merk dat ik gewoon zenuwachtig ben om te gaan, ook omdat er veel afmoet vrees ik. Hopen dat het me gaat staan :crossed_fingers:

De eeuwige zoektocht naar een goede ahampoo tegen vet haar is weer begonnen. Mijn haar wordt de laatste tijd weer zo snel vet :weary:

1 like

2/3 x per week maar eigenlijk is het na een dag al vet en dan probeer ik het met droogshampoo te rekken

Oke ik heb gisteren mn haar geĂŻnspecteerd en enkele grijze haren gespot, kan het nu niet meer ontkennen :sob:
Vind het ook wel fascinerend, want de haren zijn nog wat korter en lijken ook wel een andere structuur te hebben.

Moet verder ook niet janken want het valt totaal nog niet op en ben bijna 33 dus het zat er ook wel in haha. Mn broertje heeft ze al sinds z’n 25e ofzo en m’n moeder ook of misschien wel eerder.

Ben wel benieuwd of je het straks beter gaat zien. Ik heb een beetje zo’n nietszeggende donkerblonde peper en zout kleur met highlights/balayage (die ik al meer dan een jaar niet heb bijgewerkt), dus het past er ook wel mooi tussen eigenlijk. Zag ook gisteren bij yoga iemand m die ook al duidelijk grijs was deels maar dat zag er echt wel mooi uit. Hopen dat het bij mij ook zo wordt, haha.

Ik heb trouwens ook al wel langer deels pigmentloze haren in mijn hele donkere wenkbrauwen, dat vind ik ook intrigerend. En irritant want dan lijkt er een gat in m’n wenkbrauw maar dat is het gewoon een haar die ineens deels kleurloos is. Gek genoeg dan niet de hele haar, maar alleen een deel ervan. Bijzonder hoe dat toch allemaal gaat.

Oke tot zover mijn spreekbeurt.

5 likes

De kapperswinkels die ik ken zijn gewoon gewone winkels waar iedereen mag komen!

2 likes

Ik was mijn haar altijd 2 keer achter elkaar. Eerst met een clarifying shampoo, daarna met een verzorgende shampoo. En ik schuim de shampoo eerst op tussen mijn handen dan verspreid de shampoo beter.

Dat heeft er voor gezorgd dat mijn haar minder snel vet wordt. En ik ben fan van droog shampoo. Dit breng ik aan voordat mijn haar echt vet wordt, voor mij gevoel werkt dat beter.

2 likes

Voor highlights liever lichtelijk vet haar dan net schoongewassen haar toch?

1 like

Alleen als je heel je hoofdhuid gaat blonderen kan het helpen, maar zelfs dan beter met schoon haar aankomen:

https://www.instagram.com/reel/CfJ1R73FUmQ/

Krijg je niet heel erge klitten als je tijdens het wassen zo’n borstel gebruikt? Het lijkt me heel chill, maar ik denk dat ik dan een klittenbol heb.

1 like

Ik heb dus geen jeukende hoofdhuid meer, gebruik nu deze shampoo. En was mijn haar nu 2 x per week ipv 1 keer. Eigenlijk na de eerste keer wassen al een stuk minder last van jeuk. Wel nog wat schildertjes maar nu bijna weg.

22 likes

Ik heb eindelijk weer m’n favorite mielle haarolie kunnen bemachtigen in de Kruidvat :pray: blessed

5 likes