Haar/ kapsel topic #1

Mahonie misschien?

1 like

ik zou echt geen shea moisture gebruiken als je stijl haar hebt. SM is ontwikkeld voor droog haar met hevige krul (kroeshaar, afrikaans haar). De vetten en boters hierin zijn voor jou te veel, je haar neemt het waarschijnlijk niet eens goed op, maar het gaat er gewoon op liggen.

wat zijn je wensen verder? shampoo + conditioner, sls-vrij, siliconenvrij?
hevige hitteschade is er alleen uit te halen met een schaar.

4 likes

Shea Moisture is wel erg rijk hoor, ik zou eerder denken aan deze:

2 likes

Was er al bang voor! Mijn wensen zijn vooral verzorging en voedend, mag ook een goeie leave in zijn. Alles wat maar een beetje zorgt voor gezonder haar zonder dat het enorm vet wordt.

Heb er al heel stuk afgeknipt, nu nog minder hitte gebruiken… maar dat gaat al veel beter!

@TanteBetje danku!

1 like

Zoiets? Ik had dit mee naar de kapper en toen riep ze gelijk heel enthousiast koper!!
Het verkleurt wel snel, zeker op geblondeerd haar wordt het snel lichter

2 likes

Ik ben erg enthousiast over het k18 masker, volgens mij zijn er hier op het forum nog meer enthousiastelingen. Het is wel kneiterduur helaas maar je hebt er weinig van nodig.

3 likes

Als je haar echt flink beschadigd is door blonderen kan Olaplex ook echt goed helpen

1 like

Als je als shampoo een basis shampoo doet zonder sls, parfum en siliconen kom je al heel ver. Even doorzetten en dan verandert je talgproductie wel. Dit kan idd met die aveda of wat goedkoper: dr organic, huismerk tuinen, huismerk erica, urtekram. hier staan wel wat tips

dan testen wat je nodig hebt: proteine of vocht/moisture en daarop je conditioner of leave in baseren - waarschijnlijk in ieder geval een hele lichte.

als derde: deep conditioning masks of bond builders. k18, olaplex of curlsmith bond curl rehab salve.

6 likes

Wauw, dankje!

1 like

Heeft iemand hier misschien een goede tip voor een borstel die statisch haar voorkomt/minimaliseert? Mijn moeder wil dit graag voor kerst maar ik ben overweldigd door het aanbod.

Misschien bedoelde jij of je moeder dat al, maar ik zou voor zo’n ionenborstel gaan, dat werkt echt. Heb verder geen specifieke tip voor een bepaald model of merk.

2 likes

Ik ben gister naar de kapper geweest en heb een heel stuk van m’n haar af laten knippen. Van halverwege m’n rug nu op kaaklengte met achter laagjes en voor nog iets korter. Superveel slag erin wat door lang haar helemaal was uitgezakt. Ik moet zo wennen aan mijn eigen hoofd nu! Maar ben er wel bij mee :smile:

18 likes

Ik heb ooit gelezen dat de geurstoffen die in rozemarijn (olie) zit de huid kan irriteren. Volgens mij las ik dat ooit op sproetonline.nl

1 like

Ik ben nogal van het zelf uitproberen, ik weet dat een kapper misschien beter is, maar vind het leuk (en bespaard geld) om zelf aan de slag te gaan, heb enige ervaring maar wel nog wat tips nodig:

Ik wil van dit
image
Naar dit…
image

De basis is dus donkerbruin met krullen, met lichte highlights/balayage, en wil het wat koeler hebben.
Heb de colorfresh geprobeerd maar dat deed niks , zou de colorcharm een oplossing zijn? Of is dit te bereiken met een goede zilverschampoo?

Daarnaast:
Ik heb grijs haar dus moet elke maand ongeveer mijn uitgroei bijwerken, graag zo mild mogelijk. Hoeveel peroxide/ontwikkelvloeistof is dan nodig? Heb best poreus haar dus kleur 5 pakt bij mij als donkerbruin. Na een tijdje zie ik ook zo’n lichtere rand ontstaan van de vorige keer verven, alsof het tocht iets gebleekt heeft zodra de pigmenten langzaam wat vervagen. Kan dat? Ik dacht dat ik een vol. 10 of 20 gebruikt heb de vorige keer. (6%)

Hopelijk wil iemand me helpen :smiley: thanks!

1 like

Ik heb voor kerst een airwrap gekregen. Wilde ik al zo graag, want heb tegenwoordig in de helft van mn haar een rare slag en de rest is uberstijl.

Nu ik hem gekregen heb twijfel ik alleen eventjes want wist niet dat er twee versies zijn.
Zit ik met deze coupe goed met de gewone airwrap? Er staat dat deze voor kort tot halflang haar is. Maar nu ben ik bang dat mijn haar gaat groeien (as if :joy:) en dat de airwrap long dan beter is. Hoop dat er iemand is met verstand van airwraps die mij wil helpen.

Foto verwijderd want content met de antwoorden. :hugs:

1 like

Ik zou voor de lange gaan, toen mijn haar die lengte was gebruikte ik alsnog de lange. Je hebt dan net iets meer ruimte om te wrappen.

Oh lees nu goed en dat je de gewone al hebt. Dan kun je altijd als je haar nog groeit het lange opzetstuk er bij kopen.

3 likes

Ik zou denken dat de normale versie prima is. Je hebt niet echt lang lang haar. Mocht het tegenvallen kun je altijd nog de lange opzetstuk erbij kopen.

1 like

Thanks beide! :hugs:

Ik wist ook helemaal niet dat ik de opzetstukken voor lang haar er los kon bijkopen dus dat is dan sowieso altijd op te lossen. Heb trouwens echt al 100 jaar deze lengte dus het lange haar ineens is echt wishful thinking haha!

1 like

misschien de zilvershampoo van fudge? ik herinner me de video van endless weekend en dit is best een soortgelijk resultaat

hqdefault (3)

2 likes

Misschien proberen met No Orange van Fanola?