Haar/ kapsel topic #1

Ik had gehoopt dat ik nog ergens de John Frieda 7 day volume flacon kon vinden, maar helaas.

Heeft iemand ooit een goede vervanger gevonden? Het had een pompje en na het wassen deed je het in je haar en spoelde je het eruit. Daarna was je haar stugger met meer volume. Volume poeder en spray vind ik toch niet hetzelfde effect geven:(

Gebruikt hier iemand wel eens de krulspelden van carmen (of babyliss)? Wil het misschien aanschaffen maar ben benieuwd of het echt goed werkt/makkelijk te doen is.

1 like

Big shampoo van Lush misschien?

1 like

Ik heb een krulset en vind het de beste manier om krullen te maken! Het inrollen van de puntjes is even oefenen maar goed te leren

3 likes

Bedankt voor je antwoord. Wat voor set heb jij (met hoeveel krullers?)

2 likes

Ik heb zoiets maar dan wat groter en met verschillende maten, maar ik gebruik zelf alleen de grote rollers

1 like

Voor wie de olie van Miele ook gebruikt, de haren op mijn slapen groeien aan!

Foto’s in spoiler

Samenvatting

Ik gebruik de olie 2 keer in de week ruim een half jaar. Mijn laatste flesje is bijna op en ik begreep dat de ingrediƫnten veranderd zijn (waarom doen ze dat toch altijd :weary:) dus hierna ga ik mijn eigen olie maken met o.a. rozemarijn erin. De lege flesjes van Miele bewaar ik want die zijn er erg handig voor.

13 likes

Oh wauw! Ik wil ook graag beginnen met die olie maar die van Miele is hier nergens te koop. Weet jij een betrouwbaar recept om het zelf te maken? Of is het niet zo ingewikkeld en denk ik te moeilijk.

Ik maak het in mijn hoofd ook zo ingewikkeld elke keer :sweat_smile: maar ik zag hier geloof ik een aantal recepten voorbij komen om het te maken. Ik ga even zoeken.

@ILoveCurls deze!

Edit: hier staan geen verhoudingen bij. Heeft iemand daar een idee van? En moet je echt al die ingrediƫnten gebruiken? Ik ga ook verder googelen en als ik het antwoord vind zal ik dat posten.

4 likes

De druivenpitolie is je basisolie neem ik aan. Waarom koos je voor 25ml? En de andere verhoudingen? Op de gok of heb je dat ergens gelezen?

3 likes

Jaa dat is m’n basis idd, beetje door dit topic gekozen omdat iemand zei dat het geen vet haar achter laat na het wassen en dat klopt bij mij dus ik gebruik nog steeds druivenpitolie. 30 ml omdat ik een lege verpakking van the ordinary had met een pipetje :rofl: en ook omdat ik niet gelijk hele grote hoeveelheid wilde mengen voor de eerste keren maar geen specifieke reden dus. Ik had op internet beetje research gedaan voor verhouding van de basisolie en de etherische oliĆ«n en ook kwam een beetje op deze verhouding uit maar het is ook niet echt een harde waarheid natuurlijk, dus soms doe ik er iets meer druppels in. Ik merk iig geen irritatie van m’n hoofdhuid in deze verhouding, plus geen vet haar na het wassen dus ik blijf het zo gebruiken. Maar volgens mij hebben we heel andere haartypes (jij krullen geloof ik? Maar misschien verkeerd onthouden… Ik heb echt stijl stijl stijl haar) dus misschien werkt voor jou en andere olie of verhouding weer beter, zo veel kennis heb ik er ook weer niet in :no_mouth:

4 likes

Wow tnx voor je uitgebreide reactie! Fijn, hier kan ik mee aan de slag. Ik heb inderdaad erg krullend haar maar draag het nu al een hele poos steil.

Maar wil het puur voor de haargroei en verzorging. En oliĆ«n om je haar te laten groeien/voeden/herstellen zijn (dacht ik als ik ā€˜hair TikTok’ mag geloven) voor elk haartype. Want ik ga het inderdaad weer uitspoelen en niet laten zitten. Dus denk dat dit prima kan zo.

Merk je ook andere voordelen dan alleen haargroei?

1 like

Wil jij anders een foto maken van jouw flesje met de ingrediƫnten?
Ik heb laatst ook een flesje gekocht en ben benieuwd wat er anders is nu…

2 likes

Hm nee ik geloof het niet. Ik doe het ook puur voor de haargroei en voller haar. Ik smeer het ook op de lengtes van mijn haar en mijn haar glanst mooi maar dat kan ook door de steampod komen.

@Nova hierbij de foto. Ik weet niet of dit met de oude ingrediƫnten was of dat dit al de aangepaste versie is. Ik denk wel de oude want ik kocht dit flesje ongeveer een half jaar geleden. Ze zijn bij Etos overigens ook weer uitgekocht en op Bol super duur dus ben blij dat ik nu mijn eigen olie ga maken. Heb gister jojobaolie, pepermuntolie, castorolie, lavendelolie en rozemarijnolie besteld bij De Tuinen. Alles 1+1 gratis dus kan voorlopig ook vooruit.

Foto flesje

Samenvatting

@Era goede tip! Wat vind je er zelf zo fijn aan? Hij is gelukkig ook niet zo duur.

Welke kleur is je eigen haarkleur? Ik heb een keer blonde balayage laten zetten dat vrij hoog begon (eigen haarkleur lichtbruin). Mijn idee was om dat zo nu en dan bij te laten werken maar vond het uitgroeien juist wel wat hebben. Uiteindelijk heb ik na iets van een jaar alles weer in mijn eigen haarkleur laten verven wat ook mooi heeft gepakt. Dus al met al een goede (onderhoudsvriendelijke) ervaring.

Ennn nu wil ik ook weer blond :joy:

1 like

@ZusjevanJoost heeft nog de oude samenstelling. Bij de reviews op de Kruidvat-website staan foto’s van de oude en nieuwe ingrediĆ«ntenlijst: https://www.kruidvat.nl/mielle-rosemary-mint-oil/p/5435984

3 likes

Thanks voor de tip! Misschien een stomme vraag, maar hoe gebruiken jullie een dergelijke haarolie? Ik las wel dingen over wel/niet uitspoelen. Smeer je dit gewoon voor het wassen door je hele haar, laat je het intrekken en was je het er daarna uit?

1 like

Dat klinkt heel goed @Era!

Ik gebruik de olie 2 keer per week voor het wassen. Men raadt ook 2 keer per week aan. Ik smeer mijn hoofdhuid ermee in en zet dan de timer om mijn hoofdhuid 5 minuten te masseren met zo’n soort borstel, echt heerlijk vind ik dat:

afbeelding

Dan laat ik het minimaal 1 uur intrekken, tot max een uur of 3. Dan mijn haar wassen met shampoo, 2 keer. Maar dat doe ik altijd. En dan gewoon mijn haar verder conditionen en stylen zoals ik gewend ben.

5 likes

O, ik ga ook even op zoek naar zo een borstel! Ik slaap zelfs met die olie en was het dan de volgende dag.

Mijn flesje is bijna op, en kan nog nergens een nieuwe vinden. Zag wel bij Kruidvat iets staan van het merk Yari is dat wat? En is de nieuwe formule per se slecht?

1 like