Ik was de olie eruit met de Inecto coconut shampoo, dat gaat bij mij prima in 1 keer maar heb ook gelezen dat anderen wel 2 keer shampoo moeten gebruiken. De rest van de week probeer ik om de dag te wassen. Minder zal wel nog beter zijn maar ik krijg heel veel jeuk als ik het minder vaak was. Dat komt door mijn sport waarbij ik een helm draagt en die is niet elke dag (of week) volledig te reinigen.
Ohhh dit wil ik ook! Ik heb alleen zo’n kleine kop waar ze bij die voorbeelden allemaal ingewikkelde omleidingen bij te lijken hebben (anders past 'ie niet meer in het houdertje). Wat voor een douchekop heb jij? Heb dit wel echt nodig, mijn haar is altijd onhandelbaar en volgens mijn kapper wordt het ook niet goed schoon (we hebben hier ook hard water)
Ja daar dacht ik dus ook al aan! Is dat een zelfde aansluiting? Ik ga straks eens kijken. Ik wil dit wel echt proberen want mijn haar is altijd een ramp en dit zou misschien nog een reden kunnen zijn om het er nog niet af te knippen
Volgens mij ligt het niet aan hoe groot je douchekop is maar meer aan de grootte van de leidingen. Hij kan ook aan de douche slang denk ik. Wij hebben een regendouche.
Nee snap ik! Ik bedoelde meer dat ik nieuwsgierig was naar of jij ook zo’n douchekop had die ik heb en wellicht een oplossing er voor had, maar zo’n andere dus! Ik ga eens kijken
Mijn douchekop past namelijk niet meer in z’n houdertje met zo’n filter er aan, en ik wil 'm niet de hele tijd vast moeten houden Ik ga eens kijken!
Ik dacht altijd dat water in Nederland super zacht was, maar ben nu ook wel benieuwd. Ga gelijk even reviews lezen
Nee dat verschilt echt per regio! Hier in Brabant is het water veel harder dan waar ik oorspronkelijk vandaan kom (richting Zwolle). Mijn moeder vind het zelfs niet eens lekker haha (ik proef het verschil dan weer niet).
Ik heb sinds enkele weken een hardnekkig vettig plekje in mijn haar, bovenop mijn hoofd aan mijn kruin waar mijn froefroe (hoe noemen jullie dat, pony?) begint. Net na het wassen en drogen ziet het er verdacht glanzend uit maar er valt nog te twijfelen of het nu echt vettig is. De tweede dag is het echter onbetwistbaar vettig. Ik heb geen nieuwe producten gebruikt, kom weinig aan mijn haar en het is hetzelfde zelfs nu het haar wat korter is. Goed schrobben en twee keer shampoo deed ook niets. Er is in feite niets aan mijn routine veranderd. Ik gebruik nu trouwens een shampoo van Petal Fresh (? Denk ik… van de H&B) en een clarifying shampoo van Garnier. Heb ook net een shampoo tegen vettig haar gekregen van Dercos (apothekersmerk) en een keer gebruikt maar die deed ook niet veel. Iemand een idee hoe dit komt en wat ik nog kan proberen?
Het kan residu zijn van producten en shampoo. Heb het ook wel eens gehad, en kreeg het met geen mogelijkheid uitgewassen. De tip die ik toen kreeg: was je haar een keer (of paar keer) met Zwitsal babyshampoo of speciale reinigingsshampoo (die dus qua verzorging niks doet, alleen reinigen). Dat werkte bij mij meteen.
Ik heb dit ook soms, en dan spoel ik wel eens met verdund azijn. Geen idee hoe verantwoord dat is , maar werkt wel perfect voor mij.
En daarna goed spoelen en wassen met shampoo, mijn haar ruikt dan niet naar azijn!
Heeft iemand ervaring met doneren van haar? En dan ben ik vooral nieuwsgierig naar mensen met geverfd haar.
Ik wil mijn haar er af knippen, als ik het zou willen doneren dan moet het wel een korte bob worden, dus dan spaar ik denk ik nog even een paar maandjes door. Ik wil sowieso nog wel aan een kapper vragen van te voren of mijn haar daar gezond genoeg voor is (want geverfd) maar ben gewoon nieuwsgierig naar ervaringen en hoe kort je haar daarna was
Ik sta echt op het punt om het spontaan nu er af te knippen, maar als ik dan in de spiegel kijk vind ik het ook wel weer mooi. Maar vanaf dat ik het weer lang liet groeien wist ik al dat ik het weer kort wilde, want vind lang haar veel te veel gedoe. Plus ik draag het al-tijd in een fucking vlecht want dat zit gewoon het handigst :’) Maar ik wacht nog even af… als ik het wil doneren wordt het wel echt een korte bob. En ik weet gewoon niet of ik daar aan toe ben al (heb ik wel veel gehad en vind ik leuk!)
Vind het zonde om het niet te doneren, vooral omdat het ook grotendeels 1 lengte is nu. Ben helemaal klaar met dat lange haar. Maar vind het dan toch ook zonde omdat het bij mij weer jaren duurt voordat het zo lang is. Maar ik haat het altijd Dus wat doe ik moeilijk hahaha.
Veel organisaties zijn heel streng, ongeverfd en zeker 30-35 cm. Ik heb het 1x gedoneerd en dat was bij een stichting die wel geverfd en 25cm aannam, dat was bij de Nederlandse haarstichting.
Ik weet nog dat het destijds echt lang was (volgens mij jouw lengte nu) en volgens mij zat ik aan de ondergrens van donatie. Ik ben toen voor een lob gegaan tot de schouders.
Heb nog een oud fotootje gevonden, aan het filter te zien was dit het begin van Instagram.
Ja Haarstichting is idd de enige die geverfd haar aanneemt! Ik dacht dus dat het nooit mocht met geverfd haar dus ik heb er nooit aan gedacht, maar nu vind ik het eigenlijk wel een mooi idee
Ja als ik 30cm opmeet moet ik wel echt een bob, maar dat vind ik ook wel leuk denk ik! Wel meteen heel intens, maar ik twijfel al maanden over de bob en vind dit wel een mooi idee. Denk dat ik straks gewoon even langs de Brainwash loop (die hebben een samenwerking ook met de Nederlandse Haarstichting) en vraag wat zij er van denken (of het haalbaar is).
Ja leuk! Het is toch altijd wanneer je kort haar hebt wil je lang haar en andersom. Ik moest ook zo enorm wennen. Ik vind lang haar en vlechten wel altijd leuk in de zomer. Dus als je twijfelt of als ze bij brainwash zeggen dat het niet lang genoeg is kan je altijd nog even laten groeien en in de herfst een nieuwe look.
Ja het ding is wel, ik vind mijn haar nu echt helemaal niks. Dus ik wil er niet nog maanden mee rondlopen, maar in de zomer groeit het wel sneller natuurlijk! Het liefst zou ik ook wel weer blond willen haha
Zoiets denk ik nu aan (qua kapsel en dit ben ik haha)
Mijn haar was er makkelijk lang genoeg voor, dus heb voor maandag een afspraak staan! Was wel teleurgesteld dat het niet meteen kon haha, maar dat hebben ze veranderd bij de Brainwash (al jaren niet meer geweest). Toen heb ik nog Kinki Kappers geprobeerd (mijn kapper heeft namelijk tegenwoordig een wachtlijst van 6 weken!!) en die had ik bijna geboekt voor dinsdag (want ik dacht, ik betaal wel wat meer enzo) en toen zei hij daarna dat ze misschien nog 10 euro extra rekenden omdat het langer duurt met een donatie… ja hallo, ik ga toch geen 62 euro betalen om mijn haar te mogen doneren, het is goed.
Dus maandagochtend naar de Brainwash (ik heb overigens wel goede ervaringen met Brainwash maar volgens mij veel mensen niet haha). Ben heel benieuwd, kan niet wachten op luchtig haar in de zomer!
Wat onlogisch om ook nog een toelage te vragen, je zou mensen juist eerder korting moeten geven als ze willen doneren. Dan haal je toch mensen makkelijker over de streep?
Een bob knippen daar zou ik Brainwash nog wel toevertrouwen maar verven of blonderne niet.
Het kapsel hierboven is ook door Brainwash geknipt en ik ben daar echt altijd tevreden weg gegaan eigenlijk! Heb er ook een keer een bayalage laten doen (wel met bob) en dat was me ook goed bevallen maar verven doe ik sowieso altijd zelf, dus of ze dat goed kunnen weet ik ook niet.
Maar mijn ervaring is dat als je maar duidelijk genoeg bent het overal vaak wel goed komt, iets met verwachtingsmanagement enzo
Al was dit wel echt HEEL kort (had een foto van Jean Seberg laten zien) dus ik denk dat dit mijn enige Brainwashfiasco is
Oh en ja, vond het ook wat flauw van die toeslag. Bij de Brainwash krijg je iig ook nog een gratis product omdat je doneert (wat met dat korte haar wellicht wel handig is haha)
Wat gek dat ze een toelage rekenen. Ik heb het ook een keer gedoneerd en het is echt misschien 2 min meer werk om een vlecht te maken en die af te knippen. Ik ken alleen kappers die juist gratis knippen als je het doneert. Die bob staat je trouwens echt heel goed.